Gå til innhold

Analyse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var og tok serum-test. Fikk i posten av fastlegen svar på prøvene.

S-Lamotrigin 17 [10 - 50]--- > Pga humør svingninger/ Bp2

S-Escitalopram 49 [20 - 120]---> Depresjon/Angst

S- Quetiapin Søvnen

Lurte på om du kunne forklare meg hva dette betyr i forhold til de forskjellige medisinene ?

Var ikke lett å bli klok på svaret jeg i posten.

Bør jeg eventuelt øke dosen med Lamictal ?

Er på nedtrapping på Escitalopram fordi jeg får så flatt humør.

Og til sist lurte jeg på om du kunne anbefale en medisin for tankekjør ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lamotrigin/Lamictal er i fint nivå. Forutsatt at du er stabil, er dette en dose du bær fortsette på.

Escitalopram/Cipralex er i fint nivå, du vil være i anbefalt nivå selv med halve dosen. Det er dog ingen garanti for at den har effekt nettopp på deg.

Quetiapin/Seroquel er langt under terapeutisk nivå (annet enn som søvnhjelp). Om den skal virke mot tankekjør og depresjon, må du i hvert fall tredoble dosen.

Skrevet

Cipralexen har hatt en del effekt på depresjonen. Men tankekjøret var fortsatt der. Og har ikke hatt såå stor effekt som jeg hadde håpet på. Men tankene er mer ordnet..

Og derav vil jeg trappe ned.

Seroquel tar jeg på kvelden fordi jeg sliter med å sovne fordi hodet jobber i fult gir.. Er det slik at jeg kan bruke disse annet enn på kvelden ? Problemet er at jeg blir fryktelig fryktelig trøtt av seroquelen..

Skrevet

Cipralexen har hatt en del effekt på depresjonen. Men tankekjøret var fortsatt der. Og har ikke hatt såå stor effekt som jeg hadde håpet på. Men tankene er mer ordnet..

Og derav vil jeg trappe ned.

Seroquel tar jeg på kvelden fordi jeg sliter med å sovne fordi hodet jobber i fult gir.. Er det slik at jeg kan bruke disse annet enn på kvelden ? Problemet er at jeg blir fryktelig fryktelig trøtt av seroquelen..

Seroquel gir vanligvis ikke økt trøtthet om dosene økes ut over 100 mg.

Skrevet

Seroquel gir vanligvis ikke økt trøtthet om dosene økes ut over 100 mg.

tror jeg skal ta meg en tur til legen etter jul.

Få mer orden i sy-sakene..

Leste på nett at wellbutrin også skal være vel så bra å behandle depresjon sammen med lamictal.

Seroquel for tankekjør høres bra ut.

Finne noe annet for søvnen regner jeg med.

Skrevet

Leste på nett at wellbutrin også skal være vel så bra å behandle depresjon sammen med lamictal.

Å bytte ut Cipralex med Wellbutrin kan være et meget smart valg.

Skrevet

forresten hvilken effekt har seroquell på depresjon ved manglende følelse av glede ?

Da sammen med lamictal..

Ikke noe poeng å smøre smør på flesk... hmm..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...