Gå til innhold

Sorte hull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått godtkjent siste oppgave på skolen! Hurra! Jeg er så lettet. Eksamen følger i januar og jeg SKAL bestå. Etter det skal jeg begynne å søke jobber. Jeg er såpass optimist at jeg tror at jeg skal komme til intervju og da begynner problemene.

Er jeg forpliktet til å si at jeg har en psykisk lidelse? Hvordan forklarer jeg de sorte hullene på cv min? Skal jeg si at jeg har vært på attføring i noen år? Jeg vil fremstå i best mulig lys selvfølgelig. Hvordan skal jeg takle dette?

Jeg står på medisiner og er stabil. Jeg blir vel aldri i det jevne i det jevne, men det får jeg vende til min styrke. Jeg håper inderlig at jeg vil takle en jobb og at det ikke fremprovoserer en ny episode.

Gjest tjalabais
Skrevet

Gratulerer med godkjent oppgave! :)

Du bør nok forklare litt om de sorte hullene på CV`n din, men du behøver ikke si spesifikt at det er pga psykisk lidelse. Du kan jo bare si at du har slitt med sykdom i perioder og da har vært ute av stand til å jobbe. En arbeidgiver trenger ikke å vite hva slags sykdom. Mener nå jeg.

Om du klarer deg over tid i arbeid, vet jo ingen enda. Den eneste måten er vel å prøve seg.

Jeg har blant annet bipolar lidelse og blir altfor stresset av å ha pliktarbeid hengende over meg. Jeg blir stresset når jeg føler meg presset, og alle mulige symptomer dukker opp... Jeg er nødt til å kunne styre min egen hverdag selv, og ta ting i mitt eget tempo. Jeg har nettopp (nok engang) vært ute i arbeidsutprøving/arbeidsevnetesting, og heldigvis denne gangen så er det samstemmig fra fastlegen, arbeidsstedet og nav at jeg ikke greier å stå i arbeid over tid. Er også veldig ustabil i oppmøte og gjennomføring, og skal nå søke uføretrygd med alle aktørers "velsignelse". Det er jeg veldig lettet over. Men det er _meg_. Hvordan det er og vil bli for deg, får du bare prøve ut. Lykke til!

Og også lykke til med eksamen på nyåret! Når du er _så_ bestemt på å greie det, så gjør du det. :)

Skrevet

Gratulerer med godkjent oppgave! :)

Du bør nok forklare litt om de sorte hullene på CV`n din, men du behøver ikke si spesifikt at det er pga psykisk lidelse. Du kan jo bare si at du har slitt med sykdom i perioder og da har vært ute av stand til å jobbe. En arbeidgiver trenger ikke å vite hva slags sykdom. Mener nå jeg.

Om du klarer deg over tid i arbeid, vet jo ingen enda. Den eneste måten er vel å prøve seg.

Jeg har blant annet bipolar lidelse og blir altfor stresset av å ha pliktarbeid hengende over meg. Jeg blir stresset når jeg føler meg presset, og alle mulige symptomer dukker opp... Jeg er nødt til å kunne styre min egen hverdag selv, og ta ting i mitt eget tempo. Jeg har nettopp (nok engang) vært ute i arbeidsutprøving/arbeidsevnetesting, og heldigvis denne gangen så er det samstemmig fra fastlegen, arbeidsstedet og nav at jeg ikke greier å stå i arbeid over tid. Er også veldig ustabil i oppmøte og gjennomføring, og skal nå søke uføretrygd med alle aktørers "velsignelse". Det er jeg veldig lettet over. Men det er _meg_. Hvordan det er og vil bli for deg, får du bare prøve ut. Lykke til!

Og også lykke til med eksamen på nyåret! Når du er _så_ bestemt på å greie det, så gjør du det. :)

Tusen takk for svar! Som du sier; jeg får bare prøve meg og håpe at det går bra. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...