Gondor Skrevet 19. desember 2011 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har fått godtkjent siste oppgave på skolen! Hurra! Jeg er så lettet. Eksamen følger i januar og jeg SKAL bestå. Etter det skal jeg begynne å søke jobber. Jeg er såpass optimist at jeg tror at jeg skal komme til intervju og da begynner problemene. Er jeg forpliktet til å si at jeg har en psykisk lidelse? Hvordan forklarer jeg de sorte hullene på cv min? Skal jeg si at jeg har vært på attføring i noen år? Jeg vil fremstå i best mulig lys selvfølgelig. Hvordan skal jeg takle dette? Jeg står på medisiner og er stabil. Jeg blir vel aldri i det jevne i det jevne, men det får jeg vende til min styrke. Jeg håper inderlig at jeg vil takle en jobb og at det ikke fremprovoserer en ny episode. 0 Siter
Gjest tjalabais Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Gratulerer med godkjent oppgave! Du bør nok forklare litt om de sorte hullene på CV`n din, men du behøver ikke si spesifikt at det er pga psykisk lidelse. Du kan jo bare si at du har slitt med sykdom i perioder og da har vært ute av stand til å jobbe. En arbeidgiver trenger ikke å vite hva slags sykdom. Mener nå jeg. Om du klarer deg over tid i arbeid, vet jo ingen enda. Den eneste måten er vel å prøve seg. Jeg har blant annet bipolar lidelse og blir altfor stresset av å ha pliktarbeid hengende over meg. Jeg blir stresset når jeg føler meg presset, og alle mulige symptomer dukker opp... Jeg er nødt til å kunne styre min egen hverdag selv, og ta ting i mitt eget tempo. Jeg har nettopp (nok engang) vært ute i arbeidsutprøving/arbeidsevnetesting, og heldigvis denne gangen så er det samstemmig fra fastlegen, arbeidsstedet og nav at jeg ikke greier å stå i arbeid over tid. Er også veldig ustabil i oppmøte og gjennomføring, og skal nå søke uføretrygd med alle aktørers "velsignelse". Det er jeg veldig lettet over. Men det er _meg_. Hvordan det er og vil bli for deg, får du bare prøve ut. Lykke til! Og også lykke til med eksamen på nyåret! Når du er _så_ bestemt på å greie det, så gjør du det. 0 Siter
Gondor Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Skrevet 20. desember 2011 Gratulerer med godkjent oppgave! Du bør nok forklare litt om de sorte hullene på CV`n din, men du behøver ikke si spesifikt at det er pga psykisk lidelse. Du kan jo bare si at du har slitt med sykdom i perioder og da har vært ute av stand til å jobbe. En arbeidgiver trenger ikke å vite hva slags sykdom. Mener nå jeg. Om du klarer deg over tid i arbeid, vet jo ingen enda. Den eneste måten er vel å prøve seg. Jeg har blant annet bipolar lidelse og blir altfor stresset av å ha pliktarbeid hengende over meg. Jeg blir stresset når jeg føler meg presset, og alle mulige symptomer dukker opp... Jeg er nødt til å kunne styre min egen hverdag selv, og ta ting i mitt eget tempo. Jeg har nettopp (nok engang) vært ute i arbeidsutprøving/arbeidsevnetesting, og heldigvis denne gangen så er det samstemmig fra fastlegen, arbeidsstedet og nav at jeg ikke greier å stå i arbeid over tid. Er også veldig ustabil i oppmøte og gjennomføring, og skal nå søke uføretrygd med alle aktørers "velsignelse". Det er jeg veldig lettet over. Men det er _meg_. Hvordan det er og vil bli for deg, får du bare prøve ut. Lykke til! Og også lykke til med eksamen på nyåret! Når du er _så_ bestemt på å greie det, så gjør du det. Tusen takk for svar! Som du sier; jeg får bare prøve meg og håpe at det går bra. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.