Gå til innhold

NHD

Gjest mislykkes....

Anbefalte innlegg

Gjest mislykkes....
Skrevet

Har du gitt opp pasienter fordi de er for "ødelagte"?

Skrevet

Ingen er "for" ødelagte. Derimot har du dem som ikke ønsker bedring eller ei heller er klar for det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke gitt opp, men det hender at de gir opp selv.

Gjest mislykkes...
Skrevet

Jeg har ikke gitt opp, men det hender at de gir opp selv.

Psykoterapi er av og til bare (for) vondt, kommer det ikke litt an på hvor sterk pasienten er også?

Skrevet

Psykoterapi er av og til bare (for) vondt, kommer det ikke litt an på hvor sterk pasienten er også?

Hei!

Jeg har tenkt på noe en klok fastlege sa som jeg dessverre ikke får som fastlege fordi han er så populær, men har hatt noen enkelttimer med barna hos.

Da jeg nevnte for han for mange år siden at jeg muligens trengte hjelp med noe, kanskje snakke med noen sa han, "du skal vite at man skal være sterk for å grave i fortiden", han sa mer også.

På det tidspunktet viste jeg ikke hva jeg trengte hjelp med, det skjønte jeg ikke før jeg kom til Ullevål og fylte ut ASQ, men det ble ingen graving i fortiden heldigvis.

Jeg tenkte på det og forstod det ikke da, men etter som jeg ser hva såkalt graving i fortiden i terapiregi gjør med mennesker så tror jeg han har rett, særlig hvis den som graver ikke står der klar for å ta i mot enkeltmenneske for kanskje ikke sterk nok til å klare være alene med gammel smerte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...