Gå til innhold

Forandre verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg kunne forandret litt av verden om jeg brukte den kunnskapen jeg har, og om jeg sa farvel til det vanlige livet. Mener ganske sikkert at jeg vet mer om en del ting enn de fleste psykiatere og psykologer.

Er jeg narsissist?

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fedup

38

• Madelenemie

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Bella Dotte

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg brukte bl.a. 1 år på å lese om noe som jeg har skjønt mer av enn psykologer og psykiatere som studerer i mange år og likevel ikke greier å fatte det.

Men om jeg valgte å satse på det, så ville jeg risikert å miste alle rundt meg pga oppmerksomheten det ville blitt rundt det.

Skrevet

Jeg brukte bl.a. 1 år på å lese om noe som jeg har skjønt mer av enn psykologer og psykiatere som studerer i mange år og likevel ikke greier å fatte det.

Men om jeg valgte å satse på det, så ville jeg risikert å miste alle rundt meg pga oppmerksomheten det ville blitt rundt det.

Så da er spørsmålet: Gå for å forandre verden og miste alt ellers i livet? Eller leve vanlig grått liv og handle matvarer på Rema?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så da er spørsmålet: Gå for å forandre verden og miste alt ellers i livet? Eller leve vanlig grått liv og handle matvarer på Rema?

Noe slikt trodde ABB også.

Ditt valg :-)

Skrevet

Du sammenligner meg vel ikke med han??

Jeg snakker om å gjøre verden til et bedre sted ved å skolere psykiatere og psykologer, studentene, og befolkningen forøvrig om mine funn, og samarbeide med offentlige etater og departementer.

Skrevet

Jeg snakker om å gjøre verden til et bedre sted ved å skolere psykiatere og psykologer, studentene, og befolkningen forøvrig om mine funn, og samarbeide med offentlige etater og departementer.

Jeg ville ikke satset på det for å bli berømt, for å få penger, for å få en gate oppkalt etter meg osv. Jeg ville satset på det for å gjøre noe bra for verden, og slik at jeg kan føle jeg gjorde noe bra.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg sammeligner deg ikke med ABB hav gjelder virkemidlene.

Jeg mener at dere begge har tanken om at dere bedre enn andre har forstått "det vesentlige", og at dere derigjennom kan endre verden til et bedre sted.

Skrevet

Jeg tok meg egentlig ganske nær av den kommentaren da vold og drap er i mot ALLE mine verdier, og faktisk er noe av det jeg kan bidra til å unngå.

Skrevet

Jeg ville ikke satset på det for å bli berømt, for å få penger, for å få en gate oppkalt etter meg osv. Jeg ville satset på det for å gjøre noe bra for verden, og slik at jeg kan føle jeg gjorde noe bra.

NHD har rett.

Skrevet

Jeg mener at dere begge har tanken om at dere bedre enn andre har forstått "det vesentlige", og at dere derigjennom kan endre verden til et bedre sted.

Jeg skulle ønske det var mulig å ha tenkt noen tanker som andre ikke har tenkt før uten å bli sett på som en galing!

Men da er man narsissistisk av natur da hvis man noen gang tror man har skjønt noe som akademikere ikke har skjønt?

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at jeg kunne overført min kunnskap og funn til deg i løpet av max 3 timer, slik at du etter en aha-opplevelse med mine forklaringer kunne spredt det glade budskap videre!

Gjest Motorhedda Gabler
Skrevet

Han har aldri tatt så feil.

Jeg tror det er du som er LANGT ute på jordet nå.

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at jeg kunne overført min kunnskap og funn til deg i løpet av max 3 timer, slik at du etter en aha-opplevelse med mine forklaringer kunne spredt det glade budskap videre!

Unnskyld at jeg blander meg inn, men du virker en smule vrangforestillet. Hva er det med deg som gjør deg til et unikum? Den beste og eneste i sitt slag som noen gang har vandret på denne jorda?

Det finnes faktisk mange utrolig intelligente og kunnskapsrike mennesker i verden, både før og nå, som likevel ikke har greid å gjøre verden til et bedre sted. Og så mener du at du har løsningen?

Skriv et manifest du også da vel, og spre "ditt gode budskap" til alle innflytelsesrike i samfunnet. Lykke til!

*Gjesp*

Skrevet

Jeg ble helt kvalm av den sammenligningen uansett begrunnelse. Innrømmer du kort-tenkthet eller har du for mye stolthet?

Skrevet

Jeg tok meg egentlig ganske nær av den kommentaren da vold og drap er i mot ALLE mine verdier, og faktisk er noe av det jeg kan bidra til å unngå.

Som han sa, sammenlignet han ikke deg og ABB når det gjaldt _virkemidlene_. Du som mener deg så smart, burde vel ha oppfattet det?

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg inn, men du virker en smule vrangforestillet. Hva er det med deg som gjør deg til et unikum? Den beste og eneste i sitt slag som noen gang har vandret på denne jorda?

Det finnes faktisk mange utrolig intelligente og kunnskapsrike mennesker i verden, både før og nå, som likevel ikke har greid å gjøre verden til et bedre sted. Og så mener du at du har løsningen?

Skriv et manifest du også da vel, og spre "ditt gode budskap" til alle innflytelsesrike i samfunnet. Lykke til!

*Gjesp*

Jeg sier ikke at jeg er den beste på jorden eller noe. Jeg bare sier at om enkelte ting har jeg skjønt mer enn de fleste og lurte derfor på om jeg skal bruke livet til å reise rundt på skoler etc med foredrag m.m.

Er det ikke positivt med ildsjeler heller nå da?

Skrevet

Som han sa, sammenlignet han ikke deg og ABB når det gjaldt _virkemidlene_. Du som mener deg så smart, burde vel ha oppfattet det?

Jeg sier ikke at jeg er så smart heller. Jeg har iq på ca 106, helt gjennomsnittlig. Og jeg sa jo at jeg kan overføre kunnskapen til NHD på få timer. I det legger jeg at andre er vel så smart og at andre vil forstå det samme. De trenger bare at noen forteller om det.

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg er den beste på jorden eller noe. Jeg bare sier at om enkelte ting har jeg skjønt mer enn de fleste og lurte derfor på om jeg skal bruke livet til å reise rundt på skoler etc med foredrag m.m.

Er det ikke positivt med ildsjeler heller nå da?

Joda, værsågod for min del! Flott at noen tenker annerledes og tør å stå fram med det. Men et godt tips er nok å "lufte" budskapet sitt med noen andre for å sjekke om det er noe hold i det. Hvis flere tror på det samme, blir det nok noe enklere å nå frem... Iallefall til noen.

Skrevet

Joda, værsågod for min del! Flott at noen tenker annerledes og tør å stå fram med det. Men et godt tips er nok å "lufte" budskapet sitt med noen andre for å sjekke om det er noe hold i det. Hvis flere tror på det samme, blir det nok noe enklere å nå frem... Iallefall til noen.

Jeg nevnte det til en psykiater engang. Det var beste timen ever fordi jeg fikk lov til å prate uten stans om det. Og han var imponert og mente jeg hadde gjort et stykke arbeid som var på masterstudium-nivå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...