Gå til innhold

Forandre verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forklar hva du har funnet ut da? Lettere for oss å gi en vurdering da....

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fedup

38

• Madelenemie

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Bella Dotte

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg nevnte det til en psykiater engang. Det var beste timen ever fordi jeg fikk lov til å prate uten stans om det. Og han var imponert og mente jeg hadde gjort et stykke arbeid som var på masterstudium-nivå.

Hvorfor går du til psykiater? Hva er diagnosen din? Høres ut som det er vrangforestillinger og storhetstanker du har.

Skrevet

Forklar hva du har funnet ut da? Lettere for oss å gi en vurdering da....

Jeg vil ikke gå i detalj men det handler om forebygging av vold og psykiske lidelser. Som overordnede temaer.

Gjest Motorhedda Gabler
Skrevet

Jeg vil ikke gå i detalj men det handler om forebygging av vold og psykiske lidelser. Som overordnede temaer.

''Jeg vil ikke gå i detalj''

Hvorfor så hemmelig?

Skrevet

Men hva er annerledes i det du har funnet ut som ingen andre har funnet ut?

Skrevet

Hvorfor går du til psykiater? Hva er diagnosen din? Høres ut som det er vrangforestillinger og storhetstanker du har.

Hovedgrunnen til at jeg fikk hjelp var alvorlig depresjon og angst, som etter hvert har vist seg å være paranoia. Men jo, jeg skjønner at spørsmålet om storhetstanker blir stilt. Jeg stilte jo det spørsmålet selv. Men hva om jeg faktisk har rett?

Skrevet

''Jeg vil ikke gå i detalj''

Hvorfor så hemmelig?

Sånn at andre ikke skal stjele mine ideer :)

Skrevet

Men hva er annerledes i det du har funnet ut som ingen andre har funnet ut?

Forandre verden var kanskje litt store ord da. Forandre en brøkdel kanskje, hehe.

Jeg sier heller ikke at jeg har 100% løsningen. Til det trenger jeg kanskje et samspill med dyktige psykologer.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hovedgrunnen til at jeg fikk hjelp var alvorlig depresjon og angst, som etter hvert har vist seg å være paranoia. Men jo, jeg skjønner at spørsmålet om storhetstanker blir stilt. Jeg stilte jo det spørsmålet selv. Men hva om jeg faktisk har rett?

''Men hva om jeg faktisk har rett?''

Ikke for å fornærme deg, men da hadde sannsynligvis hatt en iq som var høyere enn 106.

Skrevet

Forandre verden var kanskje litt store ord da. Forandre en brøkdel kanskje, hehe.

Jeg sier heller ikke at jeg har 100% løsningen. Til det trenger jeg kanskje et samspill med dyktige psykologer.

Hm....ja....

Skrevet

''Men hva om jeg faktisk har rett?''

Ikke for å fornærme deg, men da hadde sannsynligvis hatt en iq som var høyere enn 106.

Husk at sånn iq-tester handler om matematikk og sånn. Har du tatt sånne tester? Det er NULL filosofi-spørsmål eller psykologi-spørsmål for å si det sånn.

Skrevet

Hm....ja....

Kanskje NHD ble lei seg for at en her har skjønt mer om noe enn han :) hihi

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Husk at sånn iq-tester handler om matematikk og sånn. Har du tatt sånne tester? Det er NULL filosofi-spørsmål eller psykologi-spørsmål for å si det sånn.

Jeg vet det. Har bare tatt en sånn test på nettet.

Skrevet

Jo, men man kan danne seg et bilde av et menneske ut fra måten vedkommende skriver på (uttrykksmåter) osv også... og jeg tror IQ-tester ofte viser et ganske riktig resultat. For å kunne "oppdage" noe helt nytt ingen fagpersoner har skjønt før, så tror jeg nesten man må ha IQ langt over det normale ;)

Skrevet

Jeg sammeligner deg ikke med ABB hav gjelder virkemidlene.

Jeg mener at dere begge har tanken om at dere bedre enn andre har forstått "det vesentlige", og at dere derigjennom kan endre verden til et bedre sted.

Ble du misunnelig for at jeg har gjort funn innen ditt felt, og at det var derfor du gikk til angrep med en slik sammenligning? Har du allerede diagnostisert meg som narsissistisk? hehe

Skrevet

Vel, det tror jeg egentlig ikke ;)

Du burde jo kunne forklare hva du har funnet ut som ingen andre har kommet på... for helt ærlig virker det som du har et litt forvrengt virkelighetsbilde... Jeg sier det rett ut siden du selv spurte i hovedinnlegget ditt...

Skrevet

Jo, men man kan danne seg et bilde av et menneske ut fra måten vedkommende skriver på (uttrykksmåter) osv også... og jeg tror IQ-tester ofte viser et ganske riktig resultat. For å kunne "oppdage" noe helt nytt ingen fagpersoner har skjønt før, så tror jeg nesten man må ha IQ langt over det normale ;)

Vel, hvis du ser på folk som har veldig høy IQ, så finner du som regel matematikere og den slags. IQ innen psykologi handler mer om refleksjon og filosofi, omsorg og kjærlighet.

Tror IKKE dette kan måles ved å se på firkanter og trekanter på et papir.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Tvilsomt ;-)

Skrevet

Vel, det tror jeg egentlig ikke ;)

Du burde jo kunne forklare hva du har funnet ut som ingen andre har kommet på... for helt ærlig virker det som du har et litt forvrengt virkelighetsbilde... Jeg sier det rett ut siden du selv spurte i hovedinnlegget ditt...

Vel jeg tar meg ikke nær av å bli kalt forvrengt eller narsissist. Det vil likevel ikke føre til at jeg tror jeg tok feil.

Jeg føler ikke for å utdype så mye her. Skal jeg gjøre det, må jeg gjøre det ordentlig. Med de krav akademiske publikasjoner her.

Skrevet

Jeg tror det er du som er LANGT ute på jordet nå.

Why?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...