Gå til innhold

Forandre verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva er det du kan eller vet noe om da?

Jeg kan mye om asperger syndrom sier min psykiater, derfor vil hun jeg skal tenke på den boken (fordi hun og andre kan lære så mye?), men jeg kunne ikke vært noen rådgiver likevel, for har ikke oversikt og fungerer ikke helt sånn at det ville vært gangbart.

:)

Jeg kan forklare siden. Jeg var ikke klar for å legge ut om det da jeg skrev her. Men det er en kombinasjon av egenerfaring PLUSS vitenskap og teori. M.a.o. kan en psykiater ikke få begge deler, kun det siste, hihi.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fedup

38

• Madelenemie

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Bella Dotte

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg greide å overvinne fristelsen!!! *klapper meg selv fornøyd på hodet* :P

Wow! Hva gjorde du for å greie det? Jeg greier det aldri.

Gjest Motorhedda Gabler
Skrevet

Nei, jeg mente det bokstavelig at NHD etter noen få timers samtale med meg ville forstått det samme og kunne arbeidet videre med innad i fagmiljøene. Jeg har ikke NOE lyst til å bli anerkjent eller berømt. Jeg har bare lyst til å kunne tenke at jeg bidro til noe for verden. Så jeg kunne gitt en psykolog all min info dersom jeg visste at han ville jobbe med det videre. Så kunne jeg vært en samarbeidspartner. (Som fikk inntektene,hehe, neida).

Ja, veldig enig med deg om folk som tror de kan alt, også gjør de ingenting selv. Mange som har det bare i kjeften.

''Jeg har ikke NOE lyst til å bli anerkjent eller berømt. Jeg har bare lyst til å kunne tenke at jeg bidro til noe for verden.''

Men da forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil "røpe" noe som helst.

Skrevet

''Jeg har ikke NOE lyst til å bli anerkjent eller berømt. Jeg har bare lyst til å kunne tenke at jeg bidro til noe for verden.''

Men da forstår jeg ikke hvorfor du ikke vil "røpe" noe som helst.

Fordi alt man skriver her eies av doktoronline.

Skrevet

Hei!

Nei det er greit :)

Men sikker oppfatter jeg noe veldig bokstavelig, er sliten nå skal legge meg,, min mann syk, sover , jeg gjør mye eller alt og i jveld satt opp juletre. ikke unnskyldning for såre andre, bare sliten nå.

:)

Du har nok oppfatta på samme måte som oss andre her inne;)

Håper du blir mindre sliten imorgen! God natt :)

Gjest Motorhedda Gabler
Skrevet

Fordi alt man skriver her eies av doktoronline.

Så kan du skrive det "et annet sted".

Skrevet

Wow! Hva gjorde du for å greie det? Jeg greier det aldri.

Bare bestemte meg! Er ikke alltid like flink til det da :P

Skrevet

Bare bestemte meg! Er ikke alltid like flink til det da :P

Bedre enn ingenting det da! Kanskje jeg skal begynne å legge ting i munnen og tygge det, men spytte det ut i stedet for å svelge. Det kan jo hende det er smaken man vil ha, ikke nødvendigvis at man har behov for å sende noe nedover spiserøret.

NHD! *roper* Finnes det forskning om at folk som tygger mat og godteri blir "mett" av å tygge og spytte ut?

Skrevet

Ble du misunnelig for at jeg har gjort funn innen ditt felt, og at det var derfor du gikk til angrep med en slik sammenligning? Har du allerede diagnostisert meg som narsissistisk? hehe

Det var en spøk altså :)

Skrevet

Hvis du har unger bør du ta vare på dem først og fremst. Når de har fylt 18 kan du sette i gang med dette prosjektet ditt.

Skrevet

Nå har jeg lest deler av tråden, og ser at få har tro på deg.

Hvis det er sånn at du har gode idèer som gjør at psykriatrien vil fungere bedre, så go for it! At psykriatrien fungerer dårlig på mange måter i dag, er det ingen tvil om.

Etter min mening bør man ikke brenne inne med idèer som kan gjøre verden til et bedre sted. Jeg har en kollega som har veldig gode idèer om hvordan verden kan spare energi, men han tør ikke satse, og velger heller det trygge livet, og bruker fritiden sin på å spille data. Jeg synes slikt er tragisk.

Det er nok ingen enkel vei å gå hvis du velger å satse. Mange med store tanker blir latterliggjort og fordømt av mange, og må tåle mye pes før de når frem.

Men tenk når du har nådd målet ditt! Når du ser tilbake på alt du har vært gjennom av positive og negative ting på veien, vil du føle at det var verdt det, fordi du har bidratt til å gjøre verden til et bedre sted. Livet er meningsfullt!

Et kjent uttrykk sier at man angrer mer på det man ikke har gjort, enn det man har gjort.

Nå mener jeg ikke at alle store tanker skal realiseres, det kommen an på om tankene kommer fra hjertet eller om de er basert på frykt. ABB sine tanker var helt klart basert på frykt.

Skrevet

Nei, jeg mente det bokstavelig at NHD etter noen få timers samtale med meg ville forstått det samme og kunne arbeidet videre med innad i fagmiljøene. Jeg har ikke NOE lyst til å bli anerkjent eller berømt. Jeg har bare lyst til å kunne tenke at jeg bidro til noe for verden. Så jeg kunne gitt en psykolog all min info dersom jeg visste at han ville jobbe med det videre. Så kunne jeg vært en samarbeidspartner. (Som fikk inntektene,hehe, neida).

Ja, veldig enig med deg om folk som tror de kan alt, også gjør de ingenting selv. Mange som har det bare i kjeften.

'' Jeg har ikke NOE lyst til å bli anerkjent eller berømt.''

Men du er allikevel redd vi skal "stjele ideen" din? ;)

Skrevet

Vel du vet, det er noe med å ta det steget videre at man satser på noe da. Og jeg tror det blir vanskelig å kombinere et vanlig liv med familie og jobb.

Så det er ikke så lett å være modig å ta det valget. Du ville heller sikkert ikke bare reist til f.eks. USA og jobbet for aspergere og sagt hade til hele livet ditt i Norge. Det må tenkes gjennom veldig.

Har du et vanlig liv med familie og jobb i dag?

Skrevet

Du har nok oppfatta på samme måte som oss andre her inne;)

Håper du blir mindre sliten imorgen! God natt :)

Hei!

Jeg er ikke mindre sliten, jeg kryper snart inn i en krok jeg har vondt her og der:

Jeg har julehandlet

pakket inn gaver, kjørt gaver, smilt, bukket, sagt god jul, ryddet huset, lest godnatthistorie, vasket hår, vasket romper, pakket inn flere pikekyss, støpt lys, ryddet et bombet hus med sukkerkliss over alt og merkelapper og glitter over alt, til og med i min manns middag som jeg også lagde, og enda har jeg ikke sagt alt, og min mann han er syk og sitter og ser på tv og det pleier han ikke gjøre og inni mellom sover han og da sreyker jeg han på pannen og an er varm.

Gjest nattevakten 121
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke mindre sliten, jeg kryper snart inn i en krok jeg har vondt her og der:

Jeg har julehandlet

pakket inn gaver, kjørt gaver, smilt, bukket, sagt god jul, ryddet huset, lest godnatthistorie, vasket hår, vasket romper, pakket inn flere pikekyss, støpt lys, ryddet et bombet hus med sukkerkliss over alt og merkelapper og glitter over alt, til og med i min manns middag som jeg også lagde, og enda har jeg ikke sagt alt, og min mann han er syk og sitter og ser på tv og det pleier han ikke gjøre og inni mellom sover han og da sreyker jeg han på pannen og an er varm.

Gå og legg deg da! Det er jo midt på natta og du er sliten. Kommer en dag i morgen, også! :)

Skrevet

Gå og legg deg da! Det er jo midt på natta og du er sliten. Kommer en dag i morgen, også! :)

Hei!

Ja men er alene for mannen min er skikkelig syk, skal legge meg snart for må opp kl 06.00 for det pleier jeg og da må jeg vaske huset alene.

Juletreet har jeg også pyntet med barna og det jeg ikke rekker nå får vel bare være, for i morgen skal vi spise grøt med mandel, oi, da må jeg jo handle julemat, ja jeg har en lang lang liste, og jeg må på vinmonopolet og det gruer jeg meg mest til, for der er det nok mange mennesker, kanskje. Jeg må jo huske på grisen også, huff er så aliten.

Men jeg er heldig en dame kom og vasket alle vinduene for meg og det var jammen snilt.

Skrevet

Hei!

Fint med en sånn nattevakt som deg :)

Skrevet

''jeg mente det bokstavelig at NHD etter noen få timers samtale med meg ville forstått det samme og kunne arbeidet videre med innad i fagmiljøene. ''

En liten realitetsorientering kan være på sin plass: NHD ville aldri ta en samtale med den hensikt å forandre hans syn eller lære noe nytt. Han er for sikker på at han allerede vet alt han trenger å vite og gjør det som er optimalt i hvert enkelt tilfelle. Om du vil presentere din ide for noen, så velg heller en som er mer mottakelig og åpen.

Skrevet

''jeg mente det bokstavelig at NHD etter noen få timers samtale med meg ville forstått det samme og kunne arbeidet videre med innad i fagmiljøene. ''

En liten realitetsorientering kan være på sin plass: NHD ville aldri ta en samtale med den hensikt å forandre hans syn eller lære noe nytt. Han er for sikker på at han allerede vet alt han trenger å vite og gjør det som er optimalt i hvert enkelt tilfelle. Om du vil presentere din ide for noen, så velg heller en som er mer mottakelig og åpen.

Jeg tror nå NHD er mottakelig for ny kunnskap, men følte han så litt ned på meg i noe av det han skrev. Han ville neppe møtt en kollega med samme tone dersom en kollega ville fortelle om sine funn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...