Gå til innhold

"Eldre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at man ikke skal starte mer enn en tråd per døgn, men jeg tar sjansen. Leser i felleskatalogen at det stadig ref til eldre. Hva er "eldre"? Kanskje jeg begynner å bli en gammel dame?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ingen klar definisjon, men ved 67-70 år begynner en nok å falle inn under begrepet.

I denne sammenhengen er det begrunnet i en fysiologisk endring i hvordan kroppen tar opp, omsetter/nedbryter legemidler og også en endring i virkningen.

Skrevet

Jeg kjenner ingen klar definisjon, men ved 67-70 år begynner en nok å falle inn under begrepet.

I denne sammenhengen er det begrunnet i en fysiologisk endring i hvordan kroppen tar opp, omsetter/nedbryter legemidler og også en endring i virkningen.

Da er jeg fremdeles en unghoppe!

Skrevet

Mine foreldre er 63 og 64 år gamle, og jeg greier iallefall ikke å se på dem som "eldre"... Kanskje når de blir 70?

Skrevet

Mine foreldre er 63 og 64 år gamle, og jeg greier iallefall ikke å se på dem som "eldre"... Kanskje når de blir 70?

Mine er 70. Ser ikke på dem som gamle heller.

Skrevet

"Eldre" er de som til enhver tid er 20-30 år eldre enn jeg.

Husker jeg synes barneskolelæreren min var halvgammel - fant ut senere at hun på det tidspunkt var 28.

Gjest Matariki
Skrevet

Over 70 år ser jeg på som eldre, men spørs selvsakt hvordan folk ter seg. Noen blir eldre før den tid.

Skrevet

"Eldre" er de som til enhver tid er 20-30 år eldre enn jeg.

Husker jeg synes barneskolelæreren min var halvgammel - fant ut senere at hun på det tidspunkt var 28.

:-)

Skrevet

For meg går grensa ved passerte 70. Vet ikke hvorfor da :)

Skrevet

Mine er 70. Ser ikke på dem som gamle heller.

Ok, men kanskje "eldre"? "Gamle" og "eldre" er heller ikke helt det samme føler jeg?

Skrevet

Da er jeg fremdeles en unghoppe!

Kan bp brenne ut før en når den magiske grense?

Skrevet

Hei!

Gjennomsnittet eldes etter 20 år.

Etter 40 år der det vanligst å få kreft, noe som er en vanlig om en vi ikke tenker det sånn i dag, sykdom å dø av i vår alderdom :)

Min psykiater er 66 år blir snart 67 og ser så ung ut at både min mann og en psykolog lo høyt da jeg sa at hun nå skulle liksom pensjonere seg, (noe jeg ikke anbefaler) Nå skal hun jobbe videre likevel, heldigvis, men jeg ville tippet hennes alder til 40 hun er en meget vakker kvinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...