Gå til innhold

Det å bole...


Gjest Hanne Cathrine

Anbefalte innlegg

Hmm, synes typen din skal lese lese og lese før han gjør noe som helst.

Det er masse info på nettet.

Han bør i alle fall kjenne disse ordene før han ev. begynner:

Androgen

Aromatisere

arimidex

clomid

halveringstid

Be han gjerne om å maile meg for en liten innføring. [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    20

  • Synch

    20

  • Semafor

    14

  • jacob

    12

Mest aktive i denne tråden

Hmm, synes typen din skal lese lese og lese før han gjør noe som helst.

Det er masse info på nettet.

Han bør i alle fall kjenne disse ordene før han ev. begynner:

Androgen

Aromatisere

arimidex

clomid

halveringstid

Be han gjerne om å maile meg for en liten innføring. [email protected]

Ole anabole....heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mange synspunkter. Er noen av dem basert på fakta eller er dette kun din personlige erfaring alt sammen? Du viser jo ikke til noen studier i det hele tatt og den eneste studien jeg har sett tyder på det stikk motsatte av det du sier.

Synes det er rart at motstanderne ikke kan argumentere for sine synspunkt i det hele tatt. Mens de som er for stadig viser evne til å se begge sider av saken og diskutere objektivt.

Du hever at AAS og HGH akselerer aldringsprossesen. Vel, ta en titt på de første MR Olympia konkurrentene, De som ikke hadde penger til å være "på" hele året, sprekere 60 og 70 åringer enn dem finnes knapt i dag. HGH gir sterkere ben bygning/hår/negler/ynger hud. Så vidt jeg vet er ikke dette de første tegnene på alderdom. Og hvorfor er anti-ageing industrien så interesert i nettopp disse to stoffene?

Også glemmer du dette med dosering da. Alle motstandere er flinke til å bruke dette argumentet når de skal demonstrere forskjelden på medisinsk bruk og så kalt "missbruk". Når det snakkes om skrekk eksemplene derimot, er dette argumentet glemt. Da er det plutselig likt for alle. Husk at enkelte idrettsutøvere har brukt opptil 2 gram testosteron om dagen!!! Plus andre AAS og HGH.

"se de psykiske/mentale endringene som skjer.

Alvorlige depresjoner som i værste fall ender med suicid er ikke uvanlig. Økt tendens til agressiv adferd som ender i kriminalitet. At det også kan være start på videre medikamentmisbruk, er også kjent."

-Igjen kommer det ann på individene og på doseringene. Ja, jeg har vært gretten "på" og jeg har blitt slapp og mindre motivert når jeg gikk "av", men jeg følte aldri noen trang til å drepe meg selv eller andre. Ble ikke nyssgjerrig på "partydop" heller. Dette er rett og slett 100% usaklig. Enkelte menesker har lavere terskel enn andre, også når det gjelder å prøve AAS. Det er ikke AAS som gjøre dem til den type meneske. Medisiner som gjør "gode" menesker til onde er fortsatt sience fiction.

Vi ser så alvorlig på dette at mye tyder på at bruken også også blir straffbar, og ikke bare import og handel.

-Ja, så mye har dere klart å krisemaksimere. Og så mye personlig frihet er dere villige til å gledlig ofre for litt falsk trygghet.

At det er juks og uetisk i konkurranseidretten er jo en selvfølge men faktisk et mindre samfunnsproblem en bruken blandt unge friske personer som har hastverk for "å bygge" seg opp.

-At det er juks i konkurranse sammenheng er jeg 100% enig i, når det gjelder de unge friske, så må de få ta sine egne valg. Ikke valgene til en gjeng bestemødre.

Synes at staten og leger burde ta sin del av ansvaret for mange av de bivirkninger endel folk har opplevd. Dere kommer ikke med noen tips om hvordan en kan redusere disse. Selv ikke til folk dere vet at bruker og kommer til å fortsette å bruke. Kun fy fy. Det er direkte uansvarlig.

Det går ikke an å legge skylden for bivirkninger som følge av AS-bruk på legestanden. Det blir bare latterlig. Hvorfor skal de gå ut og fortelle folk hvordan man skal kjøre "kur"? Det tror jeg ville ført til en voldsom oppblomstring av "bolere". Noen ville vel da sagt at "jammen legene sier at hvis jeg gjør sånn og sånn, så er det ikke farlig".

Vi er hver og en ansvarlig for hva vi putter i oss. Unnskyld uttrykket, men er man så dum at man begynner på AS (ja, her er mange uenig med meg, men det er MITT synspunkt), så får man selv ta konsekvensen av det. Ikke legg skylden på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å legge skylden for bivirkninger som følge av AS-bruk på legestanden. Det blir bare latterlig. Hvorfor skal de gå ut og fortelle folk hvordan man skal kjøre "kur"? Det tror jeg ville ført til en voldsom oppblomstring av "bolere". Noen ville vel da sagt at "jammen legene sier at hvis jeg gjør sånn og sånn, så er det ikke farlig".

Vi er hver og en ansvarlig for hva vi putter i oss. Unnskyld uttrykket, men er man så dum at man begynner på AS (ja, her er mange uenig med meg, men det er MITT synspunkt), så får man selv ta konsekvensen av det. Ikke legg skylden på andre.

Sa bare deler av ansvaret da:) Selv tar jeg ansvar for mine egne handlinger.

Tror ikke vi blir enige. Men det gjør jo ikke no:) Interesant å se dine synspunkter og jeg er glad du holdt det sakelig.

Ole Anabole:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...