Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du fikk svar på din u

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søknaden ble sendt på oktober og jeg fikk den innvilget sist på februar. Grunnen til at dette gikk så tregt var at fastlegen ikke hadde sendt inn det han skulle gjøre. Så det kan jo gå mye raskere for deg :-)

Jeg har søkt uten fastlegens hjelp. Jeg har sendt inn utdrag fra en journal hvor diagnosene ble satt av en psykiater for noen år siden. Jeg har ikke vært i arbeid siden.

Gjest javedia

Jeg har søkt uten fastlegens hjelp. Jeg har sendt inn utdrag fra en journal hvor diagnosene ble satt av en psykiater for noen år siden. Jeg har ikke vært i arbeid siden.

Hos meg krevde de en ny attest på at jeg fortsatt sliter og er syk. Jeg henvendte meg til min psykolog og fikk denne til å skrive en ny attest. Da gikk det rimelig raskt å få innvilget trygd.

Hos meg krevde de en ny attest på at jeg fortsatt sliter og er syk. Jeg henvendte meg til min psykolog og fikk denne til å skrive en ny attest. Da gikk det rimelig raskt å få innvilget trygd.

De diagnosene jeg har er livslange.

Gjest javedia

De diagnosene jeg har er livslange.

Diagnosene mine vil også være der resten av livet. Det de legger mest vekt på er jo funksjonsevnen idag. Den kan jo endre seg uansett diagnoser.

Selv er jeg så dårlig for tiden at arbeid er helt umulig. Jeg håper veldig at jeg blir friskere slik at jeg kan delta i samfunnet igjen engang i framtiden :-)

Annonse

Er du ferdig utprøvet i forhold til restarbeidsevne?

Jeg har jobbet på en vernet bedrift. Medarbeidere jeg ikke hadde noe til felles med. De er veldig barnslige. Stor angst for å gå/sitte i kantinen da den alltid er stappfull. Ingen jeg kunne ha en normal samtale med bortsett fra arbeidslederen, men han var bare innom av og til, og da jobbet jeg.

Det største problemet mitt er å ta bussen, som jeg er avhengig av for å komme til og hjem fra jobb med. Bussen er alltid stappfull. Da får jeg voldsom angst som inkluderer pustevansker, rødming, svetting mm.

• 2 måneder senere...

Vær litt OBS der. Jeg fikk beholde min attføring i flere måneder mens jeg ventet på svar/behandling av uføresøknaden. Behandlingen var ferdig i september, men jeg fikk ikke trygden før i mars, fordi jeg fremdeles hadde attføring...! Jeg kontaktet NAV forvaltning selv, for dette fant ikke saksbehandler ut av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...