Gå til innhold

Miele vaskemaskin - hvilken type?

Anbefalte innlegg

Vi sverger til Miele både på vaskemaskin og oppvaskmaskin, og vaskemaskina er av denne typen: http://www.ciao.de/Miele_Vivastar_W400_WPS_Waschmaschine__1901931

Ser at noen snakker om at Miele er så dårlig på kokvask, jeg antar at kokvask er det som er over 60 grader (?) - og det er jeg ikke enig i. Vasker ikke mye på verken 75 eller 95 grader, men når de programmene tas i bruk så blir det absolutt rent.

Jeg har ikke hatt andre vaskemaskiner på så mange år at jeg rett og slett ikke husker hvordan de var, så jeg har ikke noe særlig mulighet til å rakke ned på andre merker. :-) Det jeg vet, er at vår Mielemaskin har alle de programmene jeg trenger + et par ekstra som jeg svært sjelden bruker. Så kanskje lurest å finne ut hva man ønsker av programmer og kjøpe maskin deretter?

Vi har noen ganger hatt reparatør her i huset på andre husholdningsartikler, og de gutta sier i alle fall at de knapt nok får inn Miele til reparasjon. Deres anbefaling er å ta seg en tur til en elektrorep og se over hva slags merker som står der - og styre unna. :-)

De sier også at man ikke kan sammenligne hvitevarer produsert nå og for mange år tilbake, for i dag er alt generelt dårligere og mer basert på bruk-og-kast.

''Ser at noen snakker om at Miele er så dårlig på kokvask, jeg antar at kokvask er det som er over 60 grader (?) - og det er jeg ikke enig i.''

Det er bare å google tester der det er lagt vekt på kokvask. Miele varmer ikke vannet nok.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det stemmer sikkert. Nå har ikke jeg erfaring fra annet enn en gammel Zanuzzi som vi hadde i kjempemange år og som vi var superfornøyde med (og som var to of the art da den ble kjøpt for snart 25 år siden...), AEG og Miele. Foretrekker helt klart AEG som f.eks har hatt kombiprogram for 40/60 en mannsalder snart.

Ja, vi var også fornøyd med den AEG'en vi hadde før. Så lenge den varte.

''Ser at noen snakker om at Miele er så dårlig på kokvask, jeg antar at kokvask er det som er over 60 grader (?) - og det er jeg ikke enig i.''

Det er bare å google tester der det er lagt vekt på kokvask. Miele varmer ikke vannet nok.

Kanskje vår maskin er så gammel at den faktisk kokvasker godt nok?

Det har skjedd en del på vaskemaskinfronten de siste 3-4 årene. Så en test fra noen år tilbake, er ikke så relevant lengre.

Mye hitech på maskiner nå. Som kan være ganske tungvindt å betjene.

Da jeg kjøpte for et par år siden valgte jeg den jeg syntes hadde best og mest svigermorvennlig brukerpanel i tillegg til de spesifikkasjonene som var viktigst for meg.

Miele syntes jeg gav for lite for pengene.

Mvh

Det stemmer sikkert. Nå har ikke jeg erfaring fra annet enn en gammel Zanuzzi som vi hadde i kjempemange år og som vi var superfornøyde med (og som var to of the art da den ble kjøpt for snart 25 år siden...), AEG og Miele. Foretrekker helt klart AEG som f.eks har hatt kombiprogram for 40/60 en mannsalder snart.

Hva skal man med det kombiprogrammet? Jeg har aldri skjønt det eller brukt det.

Ulempen med min AEG er at den har veldig ferdigprogrammerte programmer. Jeg vil kunne velge sentrifugering også på finprogrammer, men der kan jeg ikke velge høyeste sentrifugering. Ellers er det veldig kjekt med en stor vaskemaskin.

Gjest Elextra

Ulempen med min AEG er at den har veldig ferdigprogrammerte programmer. Jeg vil kunne velge sentrifugering også på finprogrammer, men der kan jeg ikke velge høyeste sentrifugering. Ellers er det veldig kjekt med en stor vaskemaskin.

Det samme husker jeg også fra vår AEG. Var i og for seg fornøyd, men savnet å kunne gjøre individuelle innstillinger.

Annonse

Det har skjedd en del på vaskemaskinfronten de siste 3-4 årene. Så en test fra noen år tilbake, er ikke så relevant lengre.

Mye hitech på maskiner nå. Som kan være ganske tungvindt å betjene.

Da jeg kjøpte for et par år siden valgte jeg den jeg syntes hadde best og mest svigermorvennlig brukerpanel i tillegg til de spesifikkasjonene som var viktigst for meg.

Miele syntes jeg gav for lite for pengene.

Mvh

''Det har skjedd en del på vaskemaskinfronten de siste 3-4 årene. ''

Dette stemmer ikke med noe jeg leste før i dag (finner ikke igjen link nå). Der sto det at det ikke har skjedd noe revolusjonerende nytt mht vaskekvalitet, men at man har fokusert mest på energi- og vannsparing (hvilket kan influere negativt på resultatet)

''Det har skjedd en del på vaskemaskinfronten de siste 3-4 årene. ''

Dette stemmer ikke med noe jeg leste før i dag (finner ikke igjen link nå). Der sto det at det ikke har skjedd noe revolusjonerende nytt mht vaskekvalitet, men at man har fokusert mest på energi- og vannsparing (hvilket kan influere negativt på resultatet)

Fant funksjoner og aller mest kombinasjoner av funksjoner på vaskemaskiner nå, som jeg lette forgjeves etter for et par år siden. Så selv om det ikke har skjedd noe revelusjonerende nyskapende, har det vært endringer.

Mvh

Pass på at du kjøpe en som har ekstra skyllings knapp og utsatt tid. Det har ikke min Miele.

Ekstra skylling er jo greit å ha. Min AEG er programmert til å gjøre det hver gang. Dert med utsatt tid er jo ikke så veldig viktig, er vel mest aktuelt i de delene av Europa der strømmen er billigst visse tider på døgnet.

Annonse

Syns det er praktisk at jeg kan vaske 40 og 60 vask sammen, så det programmet bruker jeg mye.

Min AEG har en del tilleggsfunksjoner jeg kan velge sammen med eksisterende programmer, så for meg er det ikke noe behov å kunne gjøre enda mer. Den har mer enn nok programmer for mitt bruk. Nå har jeg pga plassmangel en kombimaskin, da.

Syns det er praktisk at jeg kan vaske 40 og 60 vask sammen, så det programmet bruker jeg mye.

Kan du forklare meg greia med det der? Hvordan kan man vaske 40 og 60 sammen. Det blir jo for varmt for 40 og for kaldt for 60 eller? Hva vasker maskinen faktisk på?

Kan du forklare meg greia med det der? Hvordan kan man vaske 40 og 60 sammen. Det blir jo for varmt for 40 og for kaldt for 60 eller? Hva vasker maskinen faktisk på?

Det er vel et program som bruker en mellomting vil jeg tro. Er vel sånn at ting som tåler 40 gjerne tåler LITT høyere temperatur og at det som skal ha 60 blir like rent på lavere temperatur bare det får litt lengre tid? Er ikke jeg som har programmert den, så helt hvordan det fungerer kan jeg ikke si så mye om.

Gjest Elextra

Pass på at du kjøpe en som har ekstra skyllings knapp og utsatt tid. Det har ikke min Miele.

''Pass på at du kjøpe en som har ekstra skyllings knapp og utsatt tid''

Ja, dette har vi mye glede av på vår Miele.

"Utsatt tid" bruker jeg stadig når jeg setter på vask på vei ut og noen ganger på kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...