Gå til innhold

Tromsø-professor forbyr niqab i forelesninger


Gjest Dr. Q

Anbefalte innlegg

Si meg er ikke det bedre å avslutte diskusjonen enn å komme med dette?

Du forsøker å avspore diskusjonen med en masse irrelevant snakk om hva kan kan.

Diskusjonen her går på hva som er hensiktsmessig, og i tillegg så er han underlagt diskrimineringsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • miakami

    14

  • Louis Cyphre

    10

  • Angustia

    5

Mest aktive i denne tråden

Du forsøker å avspore diskusjonen med en masse irrelevant snakk om hva kan kan.

Diskusjonen her går på hva som er hensiktsmessig, og i tillegg så er han underlagt diskrimineringsloven.

Det er ikke irrelevant at han kan. Det er hele poenget. Det er aldeles umulig for en professor å forelese foran en gruppe heldekkende mennesker så argumentene dine faller om seg selv. Du diskriminerer alle som har andre meninger enn deg selv.

Professor har rett til å vise en student fra som virker støtende på han og andre. Hvis du har minimal utdannelse så vet du dette, men du foreleser neppe siden du ikke forstår viktigheten av mimikk og øyekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke irrelevant at han kan. Det er hele poenget. Det er aldeles umulig for en professor å forelese foran en gruppe heldekkende mennesker så argumentene dine faller om seg selv. Du diskriminerer alle som har andre meninger enn deg selv.

Professor har rett til å vise en student fra som virker støtende på han og andre. Hvis du har minimal utdannelse så vet du dette, men du foreleser neppe siden du ikke forstår viktigheten av mimikk og øyekontakt.

''Det er aldeles umulig for en professor å forelese foran en gruppe heldekkende mennesker ''

Gjøres i mange land i verden hver dag, og hvis han er så dårlig så bør han selvsagt finne seg en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsøker å avspore diskusjonen med en masse irrelevant snakk om hva kan kan.

Diskusjonen her går på hva som er hensiktsmessig, og i tillegg så er han underlagt diskrimineringsloven.

Det er du som avsporer debatten med motorsykkelhjelm-fetishen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er aldeles umulig for en professor å forelese foran en gruppe heldekkende mennesker ''

Gjøres i mange land i verden hver dag, og hvis han er så dårlig så bør han selvsagt finne seg en annen jobb.

For noe tull og tøys. Har du ingenting bedre å komme med. Hva som gjøres i NOEN land sier ingenting om kvaliteten heller. Har du prøvd å stå i et klasserom helt alene og snakke i en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som avsporer debatten med motorsykkelhjelm-fetishen din.

Avsporingen skjer ved at du og andre forsøker å få det tli å se ut som om dette har noe som helst å gjøre med å skjule ansikt, og ikke om religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe tull og tøys. Har du ingenting bedre å komme med. Hva som gjøres i NOEN land sier ingenting om kvaliteten heller. Har du prøvd å stå i et klasserom helt alene og snakke i en time?

Så det du skrev om at det er umulig var altså falskt. Takk.

Hva dette har å gjøre med å snakke "helt alene" vet du vel selv, men her var det snakk om én person med niqab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du skrev om at det er umulig var altså falskt. Takk.

Hva dette har å gjøre med å snakke "helt alene" vet du vel selv, men her var det snakk om én person med niqab.

Hvis du tillater en person å ha niqab så forbyr du ikke andre det etterpå. Kan du fortelle meg om et universitet hvor professoren/foreleseren har niqab eller burka? Kan du vise meg bilder fra "alle de mange landene" hvor alle studenter sitter i niqab i forelesninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tillater en person å ha niqab så forbyr du ikke andre det etterpå. Kan du fortelle meg om et universitet hvor professoren/foreleseren har niqab eller burka? Kan du vise meg bilder fra "alle de mange landene" hvor alle studenter sitter i niqab i forelesninger?

Det er ikke nok niqab-brukere under utdanning i hele Norge til at man får en klasse.

På universiteter i noen muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nok niqab-brukere under utdanning i hele Norge til at man får en klasse.

På universiteter i noen muslimske land.

''Det er ikke nok niqab-brukere under utdanning i hele Norge til at man får en klasse.''

Det er ikke et argument for å tillate niqab.

Hvilken muslimske land har fulle grupper med niqabkledde kvinner på universitetene og hvordan foreleses det der?

Hvis jeg hadde holdt en forelesning hvor alle hadde sett ned i bordet hadde jeg gått ut og aldri kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke nok niqab-brukere under utdanning i hele Norge til at man får en klasse.''

Det er ikke et argument for å tillate niqab.

Hvilken muslimske land har fulle grupper med niqabkledde kvinner på universitetene og hvordan foreleses det der?

Hvis jeg hadde holdt en forelesning hvor alle hadde sett ned i bordet hadde jeg gått ut og aldri kommet tilbake.

''hvor alle hadde sett ned i bordet''

Ikke ser de ned i bordet, og ei heller gjelder det "alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En veis så det hooooooooolder ;)

Så du mener at vi bør lære av f. eks. Saudi Arabia, og siden de ikke aksepterer folk i bikini så skal ikke vi akseptere kvinner med hijab?

Med andre ord, Saudi Arabia er ditt forbilde?

Det virker ikke som om du har tenkt gjennom hva du skriver.

He he, neida, det "idiotiet" der er langt fra noe fobilde for meg nei :)

MEN, de har regler de krever at vi skal følge...og akkurat det mener jeg vi bør sette også. Endelig. Regler og normer for hvordan te seg, kle seg, og føre seg...i vårt land Norge.

For kan de, så hvorfor i all verden skal ikke vi?

(det er helt andre tanker her enn "forbilde". Men det skjønner du såklart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, neida, det "idiotiet" der er langt fra noe fobilde for meg nei :)

MEN, de har regler de krever at vi skal følge...og akkurat det mener jeg vi bør sette også. Endelig. Regler og normer for hvordan te seg, kle seg, og føre seg...i vårt land Norge.

For kan de, så hvorfor i all verden skal ikke vi?

(det er helt andre tanker her enn "forbilde". Men det skjønner du såklart ;)

Kanskje fordi Norge (i motsetning til Saudi Arabia) er et moderne demokrati, hvor man har ytringsfrihet og religionsfrihet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En veis så det hooooooooolder ;)

Kanskje fordi Norge (i motsetning til Saudi Arabia) er et moderne demokrati, hvor man har ytringsfrihet og religionsfrihet?

Med vennlig hilsen

Never the less....vi burde helt klart innføre litt "strengere regler". Slik ting er nå så er vi "dumme Ola Normann" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never the less....vi burde helt klart innføre litt "strengere regler". Slik ting er nå så er vi "dumme Ola Normann" ;)

Tenker du over hva du faktisk skriver?

Du vil redusere vår frihet. Du vil vi skal bli mer som Saudi Arabia. Hvorfor?

Tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En veis så det hooooooooolder ;)

Tenker du over hva du faktisk skriver?

Du vil redusere vår frihet. Du vil vi skal bli mer som Saudi Arabia. Hvorfor?

Tragisk!

Neida, vi får ikke mindre frihet. For vi går faktisk ikke med dekkende hodeplagg f.eks. De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette.

Så de må helt enkelt gjøre som vi må når vi setter oss på flyet, rette seg etter lover og regler i det landet de kommer til.

Helt korrekt synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi får ikke mindre frihet. For vi går faktisk ikke med dekkende hodeplagg f.eks. De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette.

Så de må helt enkelt gjøre som vi må når vi setter oss på flyet, rette seg etter lover og regler i det landet de kommer til.

Helt korrekt synes jeg :)

''Så de må helt enkelt gjøre som vi må når vi setter oss på flyet, rette seg etter lover og regler i det landet de kommer til.''

Men de gjør jo nettopp det i Norge - ettersom det er religionsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi får ikke mindre frihet. For vi går faktisk ikke med dekkende hodeplagg f.eks. De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette.

Så de må helt enkelt gjøre som vi må når vi setter oss på flyet, rette seg etter lover og regler i det landet de kommer til.

Helt korrekt synes jeg :)

'De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette.'

Tja, jeg vet ikke jeg - skal vi ta et av hovedargumentene for forbud som er at det er et undertrykkende plagg som menn tvinger kvinner til å gå med og som vi av den grunn bør forby, så har de samme kvinnene til nå kunne bevege seg i det offentlige med niqab, innføres et forbud, så kan de med andre ord ikke komme seg ut av huset lenger.

Hva tror du, hvilken ufrihet tror du de foretrekker...ute med niqab, eller inne uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi får ikke mindre frihet. For vi går faktisk ikke med dekkende hodeplagg f.eks. De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette.

Så de må helt enkelt gjøre som vi må når vi setter oss på flyet, rette seg etter lover og regler i det landet de kommer til.

Helt korrekt synes jeg :)

''For vi går faktisk ikke med dekkende hodeplagg f.eks. De som får mindre frihet er de utenfra som går med dette. ''

Ca. halvdelen av de som bruker niqab er etnisk norske (eller etnisk danske, i Danmark), så det du skriver er også falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporingen skjer ved at du og andre forsøker å få det tli å se ut som om dette har noe som helst å gjøre med å skjule ansikt, og ikke om religion.

Nei, dette har selvfølgelig ingen ting med religon å gjøre. Det hadde ikke blitt godtatt at en etnisk norsk hadde møtt opp på forelesningen i finlandshette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...