Gå til innhold

Synes du det er ekkelt å håndhilse?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanskje
Skrevet

Det gjør jeg. Da må jeg få vasket hendene så fort som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er det helt greit å håndhilse og det er ikke vanlig å føle at man MÅ vaske hendene etterpå. Med mindre den man hilser på nettopp har pellet nese, er klissete eller skitten eller noe sånt da. Om vedkommende er normalt ren og tørr er det ingen fare med å håndhilse uten å vaske seg etterpå. :o)

Skrevet

Ikke pga smittefare, men et slapt håndtrykk er faktisk litt ekkelt.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, håndhilse er helt ok.

Jeg er ikke glad i overdreven klemming, dvs. klemming i sammenhenger som ikke er private.

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe problem med håndhilsing uten umiddelbar håndvask etterpå.

Med det er kjipt med dem som bare gir en "slapp fisk" , og litt ekkelt med dem som har veldig svette hender. Hvis man hilser på noen i sistnevnte kategori er det fristende å tørke seg på buksa etterpå, men det er ikke alltid så lett fordi man står der og konverserer...;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nei, bare hvis de er snylte forkjøla.

Skrevet

Kommer veldig an på hvem det er. Jeg vet om et par personer jeg får frysninger bare av å tenke på...

Skrevet

Nei, men en burde kanskje det når en leser at 25% ikke vasker hendene etter å ha vært på do og nesten ingen vasker hendene etter å hostet/snytt seg.

Skrevet

Næh..Ikke med mindre vedkommende er spedalsk eller noe..;)

Skrevet

Nei, men en burde kanskje det når en leser at 25% ikke vasker hendene etter å ha vært på do og nesten ingen vasker hendene etter å hostet/snytt seg.

''Nei, men en burde kanskje det når en leser at 25% ikke vasker hendene etter å ha vært på do og nesten ingen vasker hendene etter å hostet/snytt seg.''

Ja fysjom, men selv det vil jo ikke være noe problem så lenge man selv har god rutine på håndvask, og vasker seg før måltider etc. Vi kommer jo stadig vekk ut for "bakteriebomber" med hendene, alt fra bensinpumper til handlevogner, og man blir jo ikke syk av at man ikke umiddelbart har mulighet til å vaske henda.

Unntak gjelder hvis man håndhilser på folk mens man får servert fingermat, da, men det vil vel være ganske sjelden foreteelse for de fleste av oss.

Gjest Nanskje
Skrevet

''Nei, men en burde kanskje det når en leser at 25% ikke vasker hendene etter å ha vært på do og nesten ingen vasker hendene etter å hostet/snytt seg.''

Ja fysjom, men selv det vil jo ikke være noe problem så lenge man selv har god rutine på håndvask, og vasker seg før måltider etc. Vi kommer jo stadig vekk ut for "bakteriebomber" med hendene, alt fra bensinpumper til handlevogner, og man blir jo ikke syk av at man ikke umiddelbart har mulighet til å vaske henda.

Unntak gjelder hvis man håndhilser på folk mens man får servert fingermat, da, men det vil vel være ganske sjelden foreteelse for de fleste av oss.

Jeg holder alltid i ene enden på handlekurva, og helt i endene på handlevognene.

Skrevet

Jeg holder alltid i ene enden på handlekurva, og helt i endene på handlevognene.

Det gidder jeg ikke, men det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vaske hendene, og så skjærer jeg heller aldri opp brød i butikken.

Skrevet

Man er jo vant med håndhilsing... Men tenker man nærmere over det - prøver å frikoble våre normer - er det jo ganske intimt i forhold til at det kanskje er helt fremmede som man blir presentert for...

Gjest Nanskje
Skrevet

Det gidder jeg ikke, men det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å vaske hendene, og så skjærer jeg heller aldri opp brød i butikken.

Jeg skjærer opp brød i butikken, men jeg tar det alltid før det har kommet helt ned, og så holder jeg bare i skorpene.

Skrevet

Man er jo vant med håndhilsing... Men tenker man nærmere over det - prøver å frikoble våre normer - er det jo ganske intimt i forhold til at det kanskje er helt fremmede som man blir presentert for...

Ikke si sånt da! Nå klarer jeg ikke å slutte å tenke på hvor alle de hendene jeg har tatt i, har vært!

Skrevet

Nei. Jeg håndhilser daglig på "fremmede" og måtte finne meg en annen jobb om jeg skulle tenke slik... En kollega av meg er derimot storforbruker av 'Antibac', vi erter h*n litt pga den konstante spritlukta vedkommende omgir seg med ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...