Gjest Hundeallegi hos barn Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hei Jeg trenger noen gode råd i forbindelse med hundeallergi hos barn. Jeg og mine tre barn på 9, 8 og 5 år har kjøpt oss hund. Hunden er en Ikasa agso, forse Vi fikk hunden 16. desember 2011. Da var den 7 uker gammel. Det viste seg ganske raskt at 5 åringen min reagerte på hunnde med allergisk reaksjon. Han klør i øyene, har ofte munnsår samt andre småsår rundt munnen, samt at han har vært mye småsyk siden vi fikk hunden. Han er hos meg en uke, og en uke hos far, Etter en uke hos far er han ofte bedre...... Barna har knyttet seg til hunden og de er veldig glad i han, og ønsker ikke han bort. Jeg prioriterer selvsagt helsa til 5 åringen min høyere en hunden....men ønsker ikke og overdramatisere det hele. Hva bør jeg gjøre ?? I vurderingene kan det og tas med at jeg kommer ikke til å medisenere sønnen på grunn av hunden!! Kan samtidig føye til at i de seneste årene har 5 åringen min og klødd mye i øynene om våren. Håper på svar fra deg, og på forhånd tusen takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Er det noe å lure på? Selg hunden snarest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Dette går ikke. Dere må dessverre kvitte dere med hunden. Ei god venninne av meg kjøpte hund for akkurat ett år siden. Og hun ble utrolig glad i den hunden! Like før jul fant de ut at det ikke gikk lenger - fordi venninna mi hadde utviklet allergi. Og de måtte selge hunden, selv om både voksne og barn var blitt utrolig glad i den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Barnets helse må selvfølgelig komme først, og du bør selge eller gi bort hunden snarest! Husk at jo mindre hunden er, jo lettere er det å få den solgt og for hunden å tilpasse seg en ny familie. Det finnes hunder som trigger allergi i mindre grad enn andre, f.eks. portugisisk vannhund, men tror ikke jeg ville tatt sjansen med et allergibarn i huset. Forøvrig skal man ikke legge ut fullt navn her - det er ikke nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Allergikere reagerer ofte sterkere på valper enn voksne hunder, så man kan jo prøve å holde barnet litt unna hunden de første månedene, være nøye med håndvask, støvsuging osv. Men om du tror det ender med omplassering er det bedre for valpen å få et nytt hjem nå som den ikke har knyttet seg like mye som når den er voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du bør selvfølgelig få omplassert hunden snarest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Dere må kvitte dere med hunden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du må nok kvitte deg med hunden. - og jeg anbefaler å utrede 5-åringen mtp både allergi mot pelsdyr og pollenallergi. hvis han klør i øynene er det mye mye bedre for ham å få hjelp av antihistaminer enn å gå og lide med ubehandlet allergi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Dyreallergi blir gjerne verre og verre, så du må nok omplassere hunden snarest. Hvis allergien får lov til å utvikle seg risikerer man at barnet knapt kan gå inn i et hus med hund i fremtiden. Bedre å kvitte seg med hunden så raskt som mulig. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ta kontakt med oppdretter, kanskje de kan kjøpe hunden tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Dere må kvitte dere med hunden, det er ikke noen annen løsning. Hvis dere vurderer et annet kjæledyr, allergitest barna først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ikke bare kan denne allergien bare bli værre og værre, han kan utvikle allergi for andre ting også samt få astma. Dere kan ikke beholde hunden, det blir en form for omsorgssvikt hvis dere gjør det. Det er min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Allergidiagnosen stilles på grunnlag av barnets reaksjon ( symptomer) når han kommer i kontakt med allergenet- dvs. hunden. Du beskriver karakteristiske symptomer på allergi, og du beskriver også at gutten blir bedre når han fjernes fra hunden. Det betyr at du har bevist at hunden er desverre er årsaken til barnets plager. Behandlingen er også slik du foreslår, å skille hunden og gutten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.