Gå til innhold

Rødkløver


Gjest rosaapril

Anbefalte innlegg

Gjest rosaapril

Har brukt rødkløver 800 mg daglig i ca 1,5 år mot hetetokter. Nå er overgangsalderen over og jeg ønsker å bruke planteøstrogener mot benskjørhet og hjerteproblemer. Har hypotyreose, og tåler derfor dessverre ikke soya. Nå har jeg hørt at rødkløver ikke er å anbefale pga brystkreft. Kan rødkløver også gi cyster i brystene? Hva vil du anbefale av planteprodukter som er trygge med hensyn til brystkreft, og som er gunstig mht benskjørhet og hjerteproblemer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg har ikke erfaring med at rødkløver kan gi brystkreft eller cyster i brystene. Man har ikke like gode studier mht sikkerhet som ved medikamenter. Det mest brukte planteproduktet mot hetetokter er ormklasedrue (Cimicifuga racemosa eller Black Kohosh), men jeg kjenner ikke til effektene på benmasse eller hjertesykdom. Hvis dine hetetokter er tilbakelagt vil jeg heller anbefale å forebygge nevnte sykdommer med ernæringsterapi og trening i stedet for planteøstrogener. Anbefaler tilskudd av vitamin D, K, kalsium. magnesium og sink samt styrketrening to ganger per uke. I tillegg kan du øke inntaket av omega 3 fettsyrer, oliven og rapsolje samt mørk sjokolade og nøtter/mandler for hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...