Gå til innhold

Er det diskriminerende å bli nektet jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest HHP58
Skrevet

Under en samtale hos ny arbeidsgiver forsto jeg at gamle arbeidsgiver hadde lekket fortrolige opplyninger om en uheldig episode i 2008.Hva kan det komme av at kriminelle,

akoholikere og narkomane for "en sjangse til" men ikke de som en gang i livet har hatt en knekk av psykisk type av kortere eller lengre varighet.Vi snakker jo om 10 av 50 år.Eller 1/5 del.Skal ikke nå skylde på psykiatrien,medisiner eller dosering,bare preasntere fakta.

Nå som hele norge skriker etter arbeidskraft og vi ikke får tak i nok fra utlandet,bør vel de som kan ta de enklere jobbene slik at de med utdannelse kan ta de andre,innen oljeindustrien eller andre steder.Jeg har nærmest mareritt hvor jeg i en alder av 25-26 og 27 sitter på min gamle skole og eksamen nærmer seg,jeg er helt tom i hodet og vet atn jeg får 1 eller 2 i karakter.

Jeg strøk i 1977 og førsøkte meg i kjemi men fikk 1 mens jeg fikk 2 på eksamen.(Jeg skulle nok ha valgt yrkesskole eller en annen linje.)

Å sitte på rompa livet ut er slitsomt å tenke på når man har hele 20-30 år igjen,ikke rart de sykeste gir opp og reiser opp eller ned.Har allerede hatt min helvete,så jeg håper det finnes en rettferdig Gud? (Opp?)

Man blir ikke frisk av å late seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er aberet ved å tidligere blitt nektet jobb aktuelt. Hva tror du?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er vel fjerde gangen du legger ut dette i nesten identiske utgaver.

Louis Cyphre
Skrevet

''Man blir ikke frisk av å late seg!''

Men er det noen som nekter deg å søke jobb andre steder da?

Gjest Pilka
Skrevet

Det er ikke diskriminerende å bli nektet jobb. De fleste av oss har erfart en eller annen gang å bli takket for interessen og ønsket velkommen til å søke ved en annen anledning.

Gjest HHP58
Skrevet

''Man blir ikke frisk av å late seg!''

Men er det noen som nekter deg å søke jobb andre steder da?

Det var på Norasonde en attføringsbedrift,som tar uinn uføretrygdete for arbeidstrening 25-50%.Fungerer dette kan man prøve 75-100%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...