Gå til innhold

Melde han savnet? Når kan vi leie ut til andre?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Vi leide ut kjellerleiligheten til en veldig hyggelig kar som kommer fra Palestina. Vi har aldri hatt noen problemer meg han før nå det siste halve året. Han fikk oppholdstilatelse, skiftet til et norskt navn og så ble han borte.

Sist mannen min fikk kontakt med han, var han i Kina. Det er 3 måneder siden. For 3 måneder siden kom en kamerat av han og betalte husleia hans. Nå er det 3 måneder siden han har betalt husleie og han svarer ikke på tekstmeldinger.

Mannen min tror han fremdeles er i Kina.Jeg begynner å lure på om det kan ha skjedd han noe og synes vi bør melde han savnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Mannen pratet ikke med han for 3 måneder siden. Han sendte bare tekstmelding om at det kom en kamerat og betalte husleia for han. Da ble det betalt 3 måneder på etterskudd. Siden har vi altså ikke hørt noe.

Skrevet

Ta en telefon til politiet, forklare situasjonen og høre hva de mener dere bør gjøre kanskje? Høres jo litt pussig ut at han skulle dra til Kina i mndsvis etter å ha fått oppholdstillatelse her.

Gjest minnah
Skrevet

Mannen pratet ikke med han for 3 måneder siden. Han sendte bare tekstmelding om at det kom en kamerat og betalte husleia for han. Da ble det betalt 3 måneder på etterskudd. Siden har vi altså ikke hørt noe.

Prøve å spore opp kameraten, om dere har noen som helst info om han?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

1.Ring politiet og spør de.2.Er dere fremdeles urolige og dere ikke får noe hjelp fra politiet,ta kontrakt med UD og oppgi både norsk og palestinsk navn.

I kina kan man bli fengslet for den minste ting om det er snakk om å være kina-kritisk eller skaffe dop.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Prøve å spore opp kameraten, om dere har noen som helst info om han?

Vi har ingen info om han. Jeg vet han har flere venner i byen, men vet ikke hvem de er. Jeg tenker nå at hvis det har skjedd han noe, ville vi sikkert hørt fra dem.

Jeg tror likevel jeg melder han savnet rett etter påske, fordi vi kan vel ikke bare begynne å fjerne tingene hans for å leie ut til andre før han har vært savnet en stund.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ta en telefon til politiet, forklare situasjonen og høre hva de mener dere bør gjøre kanskje? Høres jo litt pussig ut at han skulle dra til Kina i mndsvis etter å ha fått oppholdstillatelse her.

Han kan være hvor som helst. Men han har venner i byen som har vært i leiligheten på besøk, så jeg tenker nå at hvis det har skjedd han noe hadde vi fått vite det.

Jeg melder han savnet etter på påske, for på et eller annet tidspunkt må vi leie ut til andre, så lenge husleia ikke blir betalt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Han kan være hvor som helst. Men han har venner i byen som har vært i leiligheten på besøk, så jeg tenker nå at hvis det har skjedd han noe hadde vi fått vite det.

Jeg melder han savnet etter på påske, for på et eller annet tidspunkt må vi leie ut til andre, så lenge husleia ikke blir betalt.

Jeg mener han har venner som har vært her på besøk før han forsvant. Vi aner ikke hvem de er, så vi får ikke kontaktet dem heller.

Skrevet

Vi har ingen info om han. Jeg vet han har flere venner i byen, men vet ikke hvem de er. Jeg tenker nå at hvis det har skjedd han noe, ville vi sikkert hørt fra dem.

Jeg tror likevel jeg melder han savnet rett etter påske, fordi vi kan vel ikke bare begynne å fjerne tingene hans for å leie ut til andre før han har vært savnet en stund.

Dersom dere hadde sendt oppsigelse og alt hadde gått sin gang, skulle jeg tror dere kunne leid ut for lenge siden. Bare det at dere fikk husleie på etterskudd er oppsigelsesgrunn.

Skrevet

Hør med politiet om dere skal melde ham savnet. Når det gjelder leiligheten, kontakt disse:

http://www.huseierne.no/

De vet alt om slikt. Dere kan sikkert leie ut igjen nå.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

1.Ring politiet og spør de.2.Er dere fremdeles urolige og dere ikke får noe hjelp fra politiet,ta kontrakt med UD og oppgi både norsk og palestinsk navn.

I kina kan man bli fengslet for den minste ting om det er snakk om å være kina-kritisk eller skaffe dop.

Dette har du under kontroll :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Beklager, men svaret mitt skulle til en helt annen tråd.

Gjest flere muligheter
Skrevet

Har dere prøvd å ringe ham?

Prøv det. Send også en sms og si at dere er bekymret og kommer til å kontakte politiet neste uke om dere ikke hører noe, i tilfelle det er noe han styrer med...

Hører dere ikke noe da, så kan dere ta kontakt med politiet.

Har dere sjekket opp på facebook også om han har profil der?

Høre med vennene der om de har hørt noe?

Skrevet

Jeg ville umiddelbart sørget for å varsle skriftlig om at dere hever leieavtalen som følge av manglende betaling. Ville ha fulgt husleielovens regler til punkt og prikke, slik at dere ikke kan sies å ha gjort formelle feil. Det virker kanskje litt teit å sende skriftlig varsel når dere vet han ikke henter posten, men husleieloven sier eksplisitt at dersom man har sendt varsel på korrekt måte så er det mottakers problem om vedkommende ikke mottar det.

Jeg vet ikke om dere må gå via namsmannen for å gå inn i leiligheten og tømme den for hans eiendeler, men jeg ville ha sjekket også dette før jeg evt. gjorde det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meld fra til Politiet.

Kanskje han er i treningsleir i Afganistan?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg ville umiddelbart sørget for å varsle skriftlig om at dere hever leieavtalen som følge av manglende betaling. Ville ha fulgt husleielovens regler til punkt og prikke, slik at dere ikke kan sies å ha gjort formelle feil. Det virker kanskje litt teit å sende skriftlig varsel når dere vet han ikke henter posten, men husleieloven sier eksplisitt at dersom man har sendt varsel på korrekt måte så er det mottakers problem om vedkommende ikke mottar det.

Jeg vet ikke om dere må gå via namsmannen for å gå inn i leiligheten og tømme den for hans eiendeler, men jeg ville ha sjekket også dette før jeg evt. gjorde det.

Takk for tips :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Meld fra til Politiet.

Kanskje han er i treningsleir i Afganistan?

Du er ikke en smule paranoid nå? ;-)

Jeg tviler sterkt på at han er det med en plastarm etter at han gikk på en mine.

Jeg vet man ikke skal være naiv, men snillere leieboer har vi aldri hatt. Kommer med gaver til yngstejenta, spør meg stadig om jeg trenger hjelp i hagen osv.

Synes det er rart det som skjer nå, men han er nok ikke på treningsleir i Afghanistan.

Gjest Mølje
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du leide ut til en sånn i det hele tatt. Det er bare problemer. Neste gang krev fødselsattest for å se at de er skikkelige nordmenn.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvorfor spør du om dette på psykiatri?

Fordi jeg ikke skjønte at jeg var på psykiatri og visste det ikke før du gjorde meg oppmerkosm på det nå. Var det noe mer du lurte på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...