Gå til innhold

Hva er normalt blodsukkernivå?

Anbefalte innlegg

Oj og gosj!. Blir enda meir overbevist om at kosthold ikke er ubetydelig : -/

Foreløpig ligger jeg på en madrass med en Colaflaske ved siden av dem. Våkner gutten, kan vi alltids dele et glass..

Man får ikke slike effekter på kort tid, så det er OK med for høyt blodsukker i korte perioder.

Grunnen til at han fikk føling (= for lavt blodsukker = hypoglycemic) var nok for mye fysisk aktivitet tidligere på kvelden, kombinert med for lite mat til insulinet han satt.

Grovt brød, durumhvetepasta og basmati/jaminris er bra til måltider.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Man får ikke slike effekter på kort tid, så det er OK med for høyt blodsukker i korte perioder.

Grunnen til at han fikk føling (= for lavt blodsukker = hypoglycemic) var nok for mye fysisk aktivitet tidligere på kvelden, kombinert med for lite mat til insulinet han satt.

Grovt brød, durumhvetepasta og basmati/jaminris er bra til måltider.

Med vennlig hilsen

''Grovt brød, durumhvetepasta og basmati/jaminris er bra til måltider.''

OK, han fikk basmatiris, laks og grønnsaker, Håper ikke Vesla delte sitt daglige påskeegg :-( Urk, det burde jeg ha oversikt over, men det har jeg ikke..

''Grovt brød, durumhvetepasta og basmati/jaminris er bra til måltider.''

OK, han fikk basmatiris, laks og grønnsaker, Håper ikke Vesla delte sitt daglige påskeegg :-( Urk, det burde jeg ha oversikt over, men det har jeg ikke..

Ingen diabetiker dauer av litt for høyt blodsukker nå og da, bare det er under kontroll på det jevne. En som spiser godteri, kake el.l. overlever det fint.

Skal gå ganske lenge med for høyt blodsukker før det blir fare på ferde. Lavt er egentlig verre.

Gjest Pilka

Vanlig blodsukker/blodglukose er mellom 4 og 8, og opp mot 10 hvis man måler 2 timer etter et måltid.

Hvis man derimot snakker om HbA1c (langtidsblodsukker) så skal det være under 6% for ikke-diabetikere, og under 7,5% for ikke-pensjonerte diabetikere.

Med vennlig hilsen

Vanlig blodsukker/blodglukose er mellom 4 og 8, og opp mot 10 hvis man måler 2 timer etter et måltid.

Blodsukker rundt 7, to timer etter måltid, defineres som sukkersyke "light". Over 8 defineres som diabetes. Jeg vet ikke hva som er forventet at et barn med sukkersyke, som blir behandlet, har i blodsukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...