Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mallaguri

''Men denne distinksjonen er uansett ikke veldig viktig i det som er det praktiske formålet med et forsvar. Skal man bære en livstruende såret soldat i sikkerhet må man ha krefter. Da er likestillingsideologier lite verdt.''

Det er jeg enig i. Men når det gjelder bleieskift, er det ingen forskjell på menns og kvinners fysiske forutsetninger.

''er det ingen forskjell på menns og kvinners fysiske forutsetninger.''

Menn er vel generelt sett mer pysete når det kommer til slikt.

Fortsetter under...

Gjest togli

Bæsjebleier på andres unger er ekkelt. Men jeg har svart belte i å late som, så det går helt greit. Unger må skiftes på. Sånn er det bare. ;0)

Helt enig! Jeg kan derimot ikke late som da jeg spyr :P

Jobba der en dag i uka mot at jeg slapp bleieskift. Hadde aldri kunnet ha dette som en varig jobb, nei ;)

Gjest togli

''Jeg jobba selv i barnehage i en kort periode, og ba om å få slippe bleieskift da jeg rett og slett ikke fikser å skifte bæsjebleier''

Jeg tror ikke noe på at eksen din skiftet samtlige bæsjebleier på alle tre ungene altså! Men jeg hadde også betakket meg for å skifte på andres unger, i alle fall unger over babystadiet. Tror jeg. Dog ikke om jeg hadde jobbet på småbarnsavdeling, man venner seg vel rimelig fort til det også.

Mine egne barn var det aldri noe problem å skifte på ;)

Hadde mareritt da jeg var gravid første gangen...livredd for at jeg ikke skulle takle bleieskift, men det føltes merkelig nok helt naturlig og uproblematisk når det var mine egne;)

''Men denne distinksjonen er uansett ikke veldig viktig i det som er det praktiske formålet med et forsvar. Skal man bære en livstruende såret soldat i sikkerhet må man ha krefter. Da er likestillingsideologier lite verdt.''

Det er jeg enig i. Men når det gjelder bleieskift, er det ingen forskjell på menns og kvinners fysiske forutsetninger.

Jo, menn får fortere bæsjeutslett.

Absurd, trist og mannediskriminerende. Og til de menn som synes dette høres helt greit ut, så antar jeg også dere synes det er like greit at det er kvinnene som i fremtiden også skal vinne alle rettssakene om daglig omsorg for barna, for i realtiteten så sier jo sånne regler at menn rett og slett ikke er egnet til å gjøre en av dem mest grunnleggende omsorgsoppgavene.

Gjest togli

Absurd, trist og mannediskriminerende. Og til de menn som synes dette høres helt greit ut, så antar jeg også dere synes det er like greit at det er kvinnene som i fremtiden også skal vinne alle rettssakene om daglig omsorg for barna, for i realtiteten så sier jo sånne regler at menn rett og slett ikke er egnet til å gjøre en av dem mest grunnleggende omsorgsoppgavene.

Et godt poeng!

Annonse

Mrs. Wallace

''Menn er vel generelt sett mer pysete når det kommer til slikt.''

Okei. Sånne menn spiser jeg til frokost.

Den første frokosten, altså. Den før cornflakes.

''Jeg jobba selv i barnehage i en kort periode, og ba om å få slippe bleieskift da jeg rett og slett ikke fikser å skifte bæsjebleier''

Jeg tror ikke noe på at eksen din skiftet samtlige bæsjebleier på alle tre ungene altså! Men jeg hadde også betakket meg for å skifte på andres unger, i alle fall unger over babystadiet. Tror jeg. Dog ikke om jeg hadde jobbet på småbarnsavdeling, man venner seg vel rimelig fort til det også.

Har jobbet på sykehjem, og man venner seg jo også til å skifte bleier på gamle... Så tror ikke det hadde vært noe problem å venne seg til det i barnehage heller;)

Jeg skal blir rørlegger.

Men for å ta var på min kvinnelighet må jeg selvsagt slippe all befatning med kloakk og stinkende avløp. Det får mannfolk ta som er skapt til slikt.

Pussig at menn som generalt har svakere luktesans enn kvinner ikke kan skifte bleier.

mvh

Du sier noe.

mvh

''Det er jeg enig i. Men når det gjelder bleieskift, er det ingen forskjell på menns og kvinners fysiske forutsetninger.''

Jo, kvinner har generelt skarpere luktesans og vil dermed plages mer av lukten enn menn.

mvh

Annonse

''Menn er vel generelt sett mer pysete når det kommer til slikt.''

Menn blir rørleggere, krirurger og renovasjonsarbeidere.

Far vasker opp mens mor staker kloakken...

mvh

For meg høres det ut som et utsagn som skal dekke over at det ikke stoles på mennene det gjelder. Mennene er kanskje bare glade for å slippe, og har vel ikke tenkt over at "gesten" eventuelt er tvetydig, så ingen motargumenter fra den kanten. Enda.

Ikke utenkelig.

mvh

Gjest Pilka

Dette blir gjort latterlig med utsagnet 'menn må få være menn'. Jeg som gravid slet veldig med kvalme hele svangerskapene. Da jeg jobbet på en institusjon måtte jeg slippe alt som hadde med tiss og bæsj å gjøre den perioden jeg var gravid. Tror ikke noen latterliggjorde det på noen måte. Jeg jobbet sammen med mange menn den gangen som tok seg av slikt uten å påpeke seg noen maskulinitet.

veldig godt skrevet

Jeg skal blir rørlegger.

Men for å ta var på min kvinnelighet må jeg selvsagt slippe all befatning med kloakk og stinkende avløp. Det får mannfolk ta som er skapt til slikt.

Pussig at menn som generalt har svakere luktesans enn kvinner ikke kan skifte bleier.

mvh

''Pussig at menn som generalt har svakere luktesans enn kvinner ikke kan skifte bleier.''

Har de? Da må min kjære og jeg være unntaket fra regelen for han har mye mer sensitiv nese enn meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...