Gå til innhold

Sverige?

Gjest Oksen Ferdinand

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand

Vurderer å flytte tilbake til Sverige.Ja skattene er høyere,men de har omtrent ikke avgifter.Man kan få hus fra 300 000 utenfor allfarvei,men bygd i 1938 med 117 kvm og 4 rom.

Med en formue på 700 000 kan jeg kjøpe en utleiebolig for 5-700 000 og bare låne 300 000 sek.PGA valutakursen vil min trygd på 320 000 bli på nærmere 400 000 sek.Jeg må nok belage meg på å betale 30% skatt,men med 160 000 i leieintekter og 70 000 i utgifter sitter jeg igjen med 90 000 i netto inn.Eller 7500 kr mnd.Jeg burde klare meg bra i Sverige med 490 000 sek selv med 30 % skatt.

Siden jeg antagelig må låne pengene i Norge pga Sveriges 3 års regel for anmerkninger,vet jeg ikke om det er gjennomførbart.

Ett annet alternativ er å kjøpe 3 hybelhus for 1,5 mill sek.Men da har jeg ikke noe sted å bo.Men med en netto husleie inn på 220 000 eller 18300 kr mnd bør jeg kunne ha råd til å bo på hotell om vinteren og i campingvogn om sommeren.Alle summer er i sek.

Når man har noen ressurser,og føler seg mobbet av landet Norge,kan man lett komme på slike tanker.Tannlegetjenesten er kommunal,og man betaler 80% og kan få med seg giro.Jeg maser på NAV som påstår at de vil rehabilitere de uføre-trygdete.Men det er bare prat.

Når man ikke får støtte fra noen,vil ens egen stahet og styrke vokse mye raskere enn om noen gadd å hjelpe en.

Vurderer også om jeg er feilbehandlet.Hvor mye galskap har jeg og hvor mye er slitasje/utbrenthet,sorg og savn?

Når man ikke har tegn på psykoser eller angst når man klarer å fjerne årsaker,kan man begynne å lure på hvor psyk man enetlig er.

Selv om jeg omtrent har sluttet med medisiner,har sola begynt å titte frem og jeg vil få økonomisk hjelp ut året.Om jeg må vente med flyttinget til EU til neste år,får det så være.Får jeg ikke lån i norge,blir det jo ingen flytting uansett.

En annen mulighet er å ta opp ett rammelån på huset mitt på ca 500 000 nok /600 000 sek.Selv 90 000 sek per år er jo penger det og.Så får jeg heller vente 3 år til min anmerkning i sverige er slettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378049-sverige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Oksen Ferdinand

Sverige er sikkert bra det, men hvorfor ikke vurdere Polen. Om det er billig i Sverige, så er det råbillig i Polen.

For lang vei,og snakker for dårlig.Dessuten er det nok lettere å selge til andre nordmenn som kanskje har bedre råd enn til polakker.Med maks 2 timer til Oslo på motorveier utenom rush kan jeg godt bo i Karlstad eller omegn.Har man god råd,har man også god råd til både fin bil og nok bensin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378049-sverige/#findComment-3325449
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...