Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Vurderer å flytte tilbake til Sverige.Ja skattene er høyere,men de har omtrent ikke avgifter.Man kan få hus fra 300 000 utenfor allfarvei,men bygd i 1938 med 117 kvm og 4 rom. Med en formue på 700 000 kan jeg kjøpe en utleiebolig for 5-700 000 og bare låne 300 000 sek.PGA valutakursen vil min trygd på 320 000 bli på nærmere 400 000 sek.Jeg må nok belage meg på å betale 30% skatt,men med 160 000 i leieintekter og 70 000 i utgifter sitter jeg igjen med 90 000 i netto inn.Eller 7500 kr mnd.Jeg burde klare meg bra i Sverige med 490 000 sek selv med 30 % skatt. Siden jeg antagelig må låne pengene i Norge pga Sveriges 3 års regel for anmerkninger,vet jeg ikke om det er gjennomførbart. Ett annet alternativ er å kjøpe 3 hybelhus for 1,5 mill sek.Men da har jeg ikke noe sted å bo.Men med en netto husleie inn på 220 000 eller 18300 kr mnd bør jeg kunne ha råd til å bo på hotell om vinteren og i campingvogn om sommeren.Alle summer er i sek. Når man har noen ressurser,og føler seg mobbet av landet Norge,kan man lett komme på slike tanker.Tannlegetjenesten er kommunal,og man betaler 80% og kan få med seg giro.Jeg maser på NAV som påstår at de vil rehabilitere de uføre-trygdete.Men det er bare prat. Når man ikke får støtte fra noen,vil ens egen stahet og styrke vokse mye raskere enn om noen gadd å hjelpe en. Vurderer også om jeg er feilbehandlet.Hvor mye galskap har jeg og hvor mye er slitasje/utbrenthet,sorg og savn? Når man ikke har tegn på psykoser eller angst når man klarer å fjerne årsaker,kan man begynne å lure på hvor psyk man enetlig er. Selv om jeg omtrent har sluttet med medisiner,har sola begynt å titte frem og jeg vil få økonomisk hjelp ut året.Om jeg må vente med flyttinget til EU til neste år,får det så være.Får jeg ikke lån i norge,blir det jo ingen flytting uansett. En annen mulighet er å ta opp ett rammelån på huset mitt på ca 500 000 nok /600 000 sek.Selv 90 000 sek per år er jo penger det og.Så får jeg heller vente 3 år til min anmerkning i sverige er slettet. 0 Siter
Gjest Xlilium Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Sverige er sikkert bra det, men hvorfor ikke vurdere Polen. Om det er billig i Sverige, så er det råbillig i Polen. 0 Siter
Gjest Oksen Ferdinand Skrevet 7. april 2012 Skrevet 7. april 2012 Sverige er sikkert bra det, men hvorfor ikke vurdere Polen. Om det er billig i Sverige, så er det råbillig i Polen. For lang vei,og snakker for dårlig.Dessuten er det nok lettere å selge til andre nordmenn som kanskje har bedre råd enn til polakker.Med maks 2 timer til Oslo på motorveier utenom rush kan jeg godt bo i Karlstad eller omegn.Har man god råd,har man også god råd til både fin bil og nok bensin. 0 Siter
slabbedask Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 ''Ett annet alternativ er å kjøpe 3 hybelhus for 1,5 mill sek.'' Er du sikker på at du kan beholde trygden hvis du starter med utleie i stor skala? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.