Gå til innhold

Hva skjer? Slanking.

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand

I 2011 stoppet vekta på ca 150 kg og jeg var innlagt på Ahus 2 ganger pga unormalt høyt blodtrykk og en annen gang unormalt mye neseblod.Jeg gikk i januar/februar gjennom en grønnsak og tunfisk kur,og fant ut at en trang bukse passet akkurat.Jeg hadde antagelig gått ned ca 5 kg.Jeg spiser omtrent like mye potetgull,drikker omtrent like mye brus og spiser omtrent like mye sjokolade.(10-50 gr per dag) Har gått

over fra fløte til h-melk i kaffen,men sitter like mye stille og sover like mye middag.Det eneste jeg har forandret på er at jeg forsøker å spise frokost før kl 12.00,minst 4 måltider per dag og at jeg forsøker å altid spise middag mellom kl 19.00 og 21.00

Er nattens forbrenning så viktig for vekten at jeg kanskje altid er mett før jeg legger meg? Har nå gått ned til 140 uten at jeg kan se at jeg har gjort noe som helst drastisk.

Utenom å halvere mine medisiner eller droppe de helt.Har nesten ingen depresjoner,nå som jeg venter på å få ekstern hjelp med min økonomi,og jeg har mindre kontakt med mine barn.(Færre bekymringer,de er jo 26 og 28)

Kan trøstespising mot depresjon og angst påvirke kroppen så mye,eller har jeg bare spist så lite salt at kroppen kvittet seg med ca 10 kg væske? Det er jo bare en nedgang på 7%.

Har jeg spist mindre salt og sukker enn jeg tror? Er det sundt å spise sen middag? Eller kan SSRI medisiner påvirke vekta negativt?

Siden jeg ikke merker så mye til forhøyet blodtrykk og har en hjemmemåler,undres jeg litt på hva som har skjedd.

Jeg er jo glad for dette,men vil jo vite hva som skjer,så jeg kan enten kutte mer i salt/sukker eller spise 5 måltider om dagen, og enda mer hvitt kjøtt og grønnsaker.(Asparges smaker bare godt i suppe,rå alene er det nesten vondt)

Utrolig hvor godt mais,rød paprika og tomater smaker.En stor bifftomat med litt salt på er nesten en lunsj.2 bananer også (Jeg som bør slanke meg minst 40 kg gir blaffen i de som sier at banan er den feteste frukten.Jeg orker jo ikke søtsaker når jeg er mett!)

Har også drukket ett krus h-melk kl 2 om natten om jeg var skikkelig sulten.Fikk jeg ikke sove pga sulten kunne jeg også ta en fiskekake.(Da har jeg glemt middagen eller spist den for tidlig og droppet kveldsmat)

Hadde jeg husket det eller vært sulten nok hadde jeg sikkert klart 5 måltider per dag,det er bare det at når jeg først spiser blir det minst 3-4 kneipp.Drikker omtrent bare lettmelk.3-4 dl kaffe per døgn ca 2 dl kl 10 og ca 2 dl kl 17-19.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du er så bevisst inntak av mat. Jeg tror ikke man bør spise etter kl 19. Da omgjøres alt til fett har jeg hørt. Prøv å bytte fra h-melk til ekstra lettmelk. Det smaker faktisk veldig godt. Snop bør du skygge unna, men det vet du vel. Grønnsaker og frukt er bra. Jeg spiser også banan. Av og til til frokost når jeg ikke får i meg noe annet.

Og så var det dette med mosjon da. Kan du starte med en forsiktig spasertur der du bor? Bare kose deg? Etter hvert vil du oppdage at du kan øke intensiteten på dine spaserturer.

Flink er du! Lykke til videre! Og NB husk å ta alle medisinene dine. Ikke begynn å eksprementer med det. Det lønner seg aldri. Har du forsatt planer om å bosette deg i husvogn eller telt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/#findComment-3325473
Del på andre sider

Godt du er så bevisst inntak av mat. Jeg tror ikke man bør spise etter kl 19. Da omgjøres alt til fett har jeg hørt. Prøv å bytte fra h-melk til ekstra lettmelk. Det smaker faktisk veldig godt. Snop bør du skygge unna, men det vet du vel. Grønnsaker og frukt er bra. Jeg spiser også banan. Av og til til frokost når jeg ikke får i meg noe annet.

Og så var det dette med mosjon da. Kan du starte med en forsiktig spasertur der du bor? Bare kose deg? Etter hvert vil du oppdage at du kan øke intensiteten på dine spaserturer.

Flink er du! Lykke til videre! Og NB husk å ta alle medisinene dine. Ikke begynn å eksprementer med det. Det lønner seg aldri. Har du forsatt planer om å bosette deg i husvogn eller telt?

''Jeg tror ikke man bør spise etter kl 19. Da omgjøres alt til fett har jeg hørt.''

Det er bare tøys. Kroppen inneholder da ingen klokke som sier at "Ah! Nå er klokken over. 19 om kvelden da må jeg omgjøre all energien jeg får inn til kroppsfett helt til klokken er 06:30 i morgen tidlig!" Det kan være tungt for kroppen å fordøye et tungt og stort måltid inntatt like før sengetid, det stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/#findComment-3325475
Del på andre sider

Gjest mye sunn og god mat

Jeg sliter med vekta selv, dvs den står bom stille.

Nå har jeg ikke så alvorlig fedmeproblem som deg,

men fortsatt så høyt at jeg bør tenkte på helsa, har begynt å få problemer med blodtrykket allerede...

76 kg og bare 160 høy, det er for mye...

og jeg vet godt hva problemet er.

Jeg spiser ikke mye og jeg spiser ofte og små måltider.

Problemer et hva jeg spiser...

godteri, kaker, og spesielt brus...

Jeg har begynt å trene et par ganger i uka, bra er det, men fortsatt står vekta bom stille,

og det er fordi jeg ikke har kuttet ut driten.

Spis normal mat - så vil en etterhvert oppnå mer normal vekt.

Det er det totale kaloriinntaket som har noe å si - og spise mat

som faktisk gir kroppen noe mer enn bare tomme kalorier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/#findComment-3325486
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Du vet vel selv at hvis du hadde kuttet ut snop og snacks, så hadde du gått ned mer? Jeg har tatt av mange kiloer, ved å kun spise snop, snacks og kaker om lørdagene. ALDRI de andre dagene. Folk rundt meg er jo dritt sure på meg fordi jeg ikke tar et lite kakestykke osv i bursdager feks. Og i tillegg spiser jeg kun grovt brød med minst mulig karbohydrater i til frokost og lunsj. Om kvelden spiser jeg ting som har minimum av karbohydrater; som feks egg, salat, en stekt kotelett, kjøttpålegg, osv. Jeg har holdt vekten min stabil nå i to år. Og jeg var veldig overvektig, med fare for å få diabetes. Jeg tok legens advarsel på alvor. Og det er vel det alt handler om? Å ta ansvar for eget liv... Jeg går også mye tur, og det kan du nok klare også. Begynn i det små, gå litt lenger for hver dag. Alt hjelper. Og Ja, jeg synes også at du kan ta deg en banan, istedetfor snop. Men banan er det mye karbohydrater i, så det er lurt å ikke spise for mange pr dag, heller spis jordbær, bringebær og blåbær. Og mye grønnsaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/#findComment-3325489
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oksen Ferdinand

Jeg sliter med vekta selv, dvs den står bom stille.

Nå har jeg ikke så alvorlig fedmeproblem som deg,

men fortsatt så høyt at jeg bør tenkte på helsa, har begynt å få problemer med blodtrykket allerede...

76 kg og bare 160 høy, det er for mye...

og jeg vet godt hva problemet er.

Jeg spiser ikke mye og jeg spiser ofte og små måltider.

Problemer et hva jeg spiser...

godteri, kaker, og spesielt brus...

Jeg har begynt å trene et par ganger i uka, bra er det, men fortsatt står vekta bom stille,

og det er fordi jeg ikke har kuttet ut driten.

Spis normal mat - så vil en etterhvert oppnå mer normal vekt.

Det er det totale kaloriinntaket som har noe å si - og spise mat

som faktisk gir kroppen noe mer enn bare tomme kalorier.

1.Hva synes dere om Tvins reklamene på tv som selger de mest fantastiske slanke "dingser" som både tilflører strøm, magnetisme og hvor man nesten ikke beveger seg,bare vrir på kroppen eller danser Zumba eller noe? Å bevege seg så mye at man svetter er jo bra for kroppen så lenge man ikke svimer av.Så man kan ikke trene sulten eller tørst.

2.Nå som akohol,narkotika og tobakk har blitt så vanlig hver bidige helg (Tobakk hver dag),overfokuserer vi på vakt,mat og slanking? Hvor mange i verden over 150 kg er det egentlig som dør om de er under 60 år? Hvor mange i verden under 40 kg og under 60 år dør her i verden? Veier men mallom 40 og 150 og man er frisk,burde man kanskje få lov til å være i fred?Vi mennesker kan jo være alt fra 120-220 cm høye og vi menn er størst.Bruker vi alt for mye tid og penger på BARE slanking, trening og kosthold? Bør ikke sunne mennesker mellom 60 og 90 kg egentlig få lov til å beholde sin sunne friske kropp uten å bli mobbet? Noen kvinner kan ha brede hofter og kraftige ben.Noen menn kan ha tynne ben og stor vom,men bør vi ikke tåle såpass variasjoner?

Når det er sagt,MÅ man forandre livstil når legen skriver ut blodtrykksdempende og kolestroldempende og vekta sier over 120 kg! I allefall vi som har klart å bli 50+.Vi kan dø før vi er 60 om vi ikke passer oss.

La de unge (under 25) få spise hva de vil og se ut som hva de vil bare de er under 90 kg som 20 åring.De jentene som lager hjemmesider for fremme av Anorexia,burde fengsles! Det er unormalt for alle å veie under 40 kg når man er over 140 cm høy!

God Middag (Kjöttbullar og fettuchini!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378070-hva-skjer-slanking/#findComment-3325578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...