Gå til innhold

Endelig er påsken snart over

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Er ikke så glad i bypåske, så jeg er litt enig med deg. Påske i fjellet er fint, da merker man ikke at livet står stille.påske i utlandet er også fint. Her hjemme føler jeg at jeg bare går å venter på at det hele er over. Har følt meg litt ensom i påsken. Kjipt at det blir sånn, når man egentlig skulle nyte ferien. Har brukt hver natt søvnløs. Dagene har vel blitt preget av det.

Gjest Dette tror jeg på

Ja jula er en gledens tid, fremfor påsken som er en lidelsens tid.

Påsken er vel ikke en lidelsens tid, hvis du tenker på det kristne budskapet. Påsken er jo kristendommens festhøytid. Jesus ble korsfestet, ja, men gjennom korsfestelsen har han påtatt seg alle våre synder, og deretter har han stått opp fra de døde til frelse for alle de som tror. Og det er vel en glede?!

Annonse

Ja, enig, påsken er den vondeste tiden på hele året, selv om vi her på østlandet har vært heldige med været..

Hva er så ille med påsken? Det er jo noen fine fridager og man trenger ikke å gjøre annet enn å slappe av og sørge for å kose seg så best man kan.

Jeg ser ingen forskjell på påskedager og ferie ellers egentlig.

Gjest Hulderen

Hva er så ille med påsken? Det er jo noen fine fridager og man trenger ikke å gjøre annet enn å slappe av og sørge for å kose seg så best man kan.

Enig. Jeg fatter ikke denne klagingen over påsken. Den er en deilig ferie, som gir et pusterom og oppading til vår og sommer. Man kan gjøre akkurat så lite eller mye ut av den som man ønsker.

Enig. Jeg fatter ikke denne klagingen over påsken. Den er en deilig ferie, som gir et pusterom og oppading til vår og sommer. Man kan gjøre akkurat så lite eller mye ut av den som man ønsker.

''Jeg fatter ikke denne klagingen over påsken. Den er en deilig ferie, som gir et pusterom og oppading til vår og sommer. Man kan gjøre akkurat så lite eller mye ut av den som man ønsker.''

Enig. Jeg synes de stille dagene er utrolig avslappende.

Gjest ambrose

fordi det gjør like vondt hvert år. Dårlige minner som bare trenger seg på.. Derfor.

Gjest ambrose

Jeg forsøker å gjøre det til en ok tid, men det skjærer seg hver gang, det gjør bare vondt.

Alt er stengt, det er forskjellen. Det meste man har lyst til å gjøre er umulig på grunn av det, og hvis det i tillegg regner eller snør og det ikke er allverdens å finne på ute, og man går hverandre på nervene, da sliter man. Endelig er påsken snart over! Endeliiiiiiiiig! Jobb! Hurra!:)

Alt er stengt, det er forskjellen. Det meste man har lyst til å gjøre er umulig på grunn av det, og hvis det i tillegg regner eller snør og det ikke er allverdens å finne på ute, og man går hverandre på nervene, da sliter man. Endelig er påsken snart over! Endeliiiiiiiiig! Jobb! Hurra!:)

''Alt er stengt, det er forskjellen.''

Det stemmer ikke helt lenger. Før i tiden var alt stengt fra onsdag kl. 15 til tirsdag kl. 9, med unntak av noen få timer lørdag formiddag. Nå er søndagsbutikkene åpne alle dagene i hele påska og har man ikke i det i nærheten er det på litt større steder en bensinstasjon eller to.

Annonse

''Alt er stengt, det er forskjellen''

Det er vel her det er store forskjeller mht hvor man bor. I Oslo tilbys en haug med aktiviteter for store og små i påsken.

Tja, det meste er jo stengt, men man kan da kose seg hjemme for det? Jeg bor ikke sammen med noen som jeg ikke kan klare å holde ut noen dager inne med:-)

Ellers har jeg masse jeg kan finne på likevel, jeg sitter lite rolig for å si det sånn.

Hvis det ikke har skjedd noe tragisk da som gir dårlige minner, da forstår jeg det godt. Men ellers så skjønner jeg ikke hvordan noen innretter seg når dette skal være så ille.

''Alt er stengt, det er forskjellen.''

Det stemmer ikke helt lenger. Før i tiden var alt stengt fra onsdag kl. 15 til tirsdag kl. 9, med unntak av noen få timer lørdag formiddag. Nå er søndagsbutikkene åpne alle dagene i hele påska og har man ikke i det i nærheten er det på litt større steder en bensinstasjon eller to.

Hva for noe moro kan man finne på der da? Jeg kommer bare på én ting. Man kan handle ti matvarer med bind for øynene, og så dra hjem og lage middag uten å bruke annet enn de ti.

Tja, det meste er jo stengt, men man kan da kose seg hjemme for det? Jeg bor ikke sammen med noen som jeg ikke kan klare å holde ut noen dager inne med:-)

Ellers har jeg masse jeg kan finne på likevel, jeg sitter lite rolig for å si det sånn.

''Jeg bor ikke sammen med noen som jeg ikke kan klare å holde ut noen dager inne med:-)''

Og jeg synes i grunnen det holder i massevis med å møtes i døra på hverdagene;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...