Gå til innhold

Lov å ta med barnevogn på fly, uten barn?

Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe ei barnevogn i Stockholm når vi likevel skal dit i Mai. Er endel å spare på å kjøpe i Sverige iforhold til Norge.

Men hvordan er det å få den med på flyet hjem? Vil noen reagere på det? Vi har jo ikke med oss barn, om det skulle spille noen rolle. Er også ei duovogn (understell, bagdel og sportsvogndel), så tar jo litt plass.

Bor et godt stykke fra Svenskegrensen så en tur utenom er ikke aktuelt for tiden iallefall.

Fortsetter under...

SAS har poser til vogner, koster kr 50.

Du bare ber om det ved innsjekk.

Men om noe skjer med vogna er ikke SAS ansvarlig for den.

Men om du kjøper Pamprack (koster fra 1500 i Norge) så vil dere få igjen om uhellet er ute. (Både sas og norwegian har godkjent pamprack og vil erstatte vogna om den blir ødelagt når den er i pampracken)

SAS har poser til vogner, koster kr 50.

Du bare ber om det ved innsjekk.

Men om noe skjer med vogna er ikke SAS ansvarlig for den.

Men om du kjøper Pamprack (koster fra 1500 i Norge) så vil dere få igjen om uhellet er ute. (Både sas og norwegian har godkjent pamprack og vil erstatte vogna om den blir ødelagt når den er i pampracken)

Ja, så det på nettsiden deres. Frasier seg ansvaret nå hvis en ikke bruker det ser jeg. Ikke så mye å spare på vognkjøpet hvis en alikevel må kjøpe en prampack for å få den hjem igjen. Får tenke litt på det.

Annonse

Gjest Hulderen

Ja, så det på nettsiden deres. Frasier seg ansvaret nå hvis en ikke bruker det ser jeg. Ikke så mye å spare på vognkjøpet hvis en alikevel må kjøpe en prampack for å få den hjem igjen. Får tenke litt på det.

Du får vurdere om du ville kommet til å kjøpe Prampack uansett. Du vil jo trenge den flere ganger hvis du skal fly med barnet mens det er i barnevognalder.

Du får vurdere om du ville kommet til å kjøpe Prampack uansett. Du vil jo trenge den flere ganger hvis du skal fly med barnet mens det er i barnevognalder.

Ja, må tenke litt på det. Er jo sannsynlig at en skal ut å fly før ungen en ferdig med vogn å. Men dyrt var det med 1500 for å få pakka den inn.... Får høre med venninnegjengen om vi skulle spleisa på den ;-)

Ja, må tenke litt på det. Er jo sannsynlig at en skal ut å fly før ungen en ferdig med vogn å. Men dyrt var det med 1500 for å få pakka den inn.... Får høre med venninnegjengen om vi skulle spleisa på den ;-)

Jeg har fått dekket ødelagt vogn gjennom reiseforsikring to ganger, men det er lenge siden. Flyselskapene er ikke særlig forsiktige og begge gangene brakk de ryggen på vogna.

Vognen er gjerne umontert og i eske og slik sett lettere å få med seg. Om dere har bestemt dere for vogn, går kanskje det an å sjekke på forhånd.

Hva dere må betale, kommer an på flyselskap. SAS er nok generelt litt romsligere enn Norwegian.

mvh

Annonse

På SAS står det at du kan ta med vogn om du reiser med barn....

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Spesialbagasje/

''På SAS står det at du kan ta med vogn om du reiser med barn....''

Nja - det står at dersom man reiser med barn under 2 år kan man ta med en vogn _gratis_. Jeg kan ikke skjønne at de kan nekte deg å ta med en vogn som vanlig bagasje om du betaler for det, selv om du reiser uten barn.

Småbarnsforeldre, jeg kjenner, tar ikke med dyre barnevogner på fly, dertil er det altfor stor risiko for at vognen blir ødelagt.

Nei, skeptisk jeg også. Har hørt forskjellig om behandlingen vognene får på flyet. Og må en betale 1500 for å pakke den inn, så sparer vi ikke så mye på å kjøpe den i sverige. Da får vi heller kjøpe her hjemme.

Jeg har fått dekket ødelagt vogn gjennom reiseforsikring to ganger, men det er lenge siden. Flyselskapene er ikke særlig forsiktige og begge gangene brakk de ryggen på vogna.

Kjedelig om den blir ødelagt før vi i det hele tatt får brukt den ja. Nei, blir nok vogn kjøpt her hjemme alikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...