Gå til innhold

Fulle voksne

Anbefalte innlegg

Gjest Netti3

Sønnen min på elleve år har vært på hyttetur med faren sin og familien til den nye samboeren hans. Min x kommer fra et lite bygdesamfunn mange begynner å drikke alkohol tidlig (fra 14 15 års alderen) og ungdommer drikker gjerne med foreldre og andre voksne personer. Jeg reagerte på dette da vi var kjærester.

Sønnen min kommer hjem fra hytteturen og forteller at en voksen person som var på denne hytten ble full og datt hele tiden når han prøvde å gå på ski. Dette synes min sønn var veldig morsomt.

Jeg kom over meldinger han hadde skrevet til en kamerat i dag, de snakket om hytteturen og min sønn skriver "alle voksne ble fulle" hehe.

Dette synes jeg IKKE noe om. Faren har jeg ikke verdens beste forhold til, vi ble foreldre i ung alder og han har alltid vært ganske umoden. Hva tenker dere, og hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Netti3

Kjære vene! Sånn skal ikke unger ha det. Dette er en sak for barnevernet, spør du meg.

Jeg skal snakke med faren hans om det, jeg kan jo ikke vite hvordan det egentlig har vært, om min sønn feks har sett at denne personen har drukket øl (han som skulle gå på ski om kvelden) og derfor sier at han er full, og at de andre var fulle fordi de har tatt seg noen glass vet jeg ikke. ( jeg tror ikke han helt vet hva full er) og jeg drikker aldri noe forann han. Men uasnsett liker jeg det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/#findComment-3325889
Del på andre sider

Jeg skal snakke med faren hans om det, jeg kan jo ikke vite hvordan det egentlig har vært, om min sønn feks har sett at denne personen har drukket øl (han som skulle gå på ski om kvelden) og derfor sier at han er full, og at de andre var fulle fordi de har tatt seg noen glass vet jeg ikke. ( jeg tror ikke han helt vet hva full er) og jeg drikker aldri noe forann han. Men uasnsett liker jeg det ikke.

Du må snakke ordentlig med ungen. Hvis det virkelig stemmer at alle de voksne var fulle, noen til og med på dagtid i skisporet, da må du ta affære. Hvem skulle tatt seg av barna hvis noe skjedde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/#findComment-3325890
Del på andre sider

'' jeg tror ikke han helt vet hva full er''

Jeg tror dette er et vesentlig poeng. Kan godt hende at guttene synes det var eksotisk og litt spennende å se voksne drikke alkohol og at de dermed legger på litt når ferien gjenfortelles.

Tror jeg ville vært opptatt av for det første om det virker som om gutten har vært engstlig/bekymret i ferien og dernest ville jeg ha spurt faren om hva som har foregått.

Dersom det virkelig skulle være sant det gutten sier, så er det selvfølgelig svært bekymringsfullt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/#findComment-3325891
Del på andre sider

Gjest Netti3

Du må snakke ordentlig med ungen. Hvis det virkelig stemmer at alle de voksne var fulle, noen til og med på dagtid i skisporet, da må du ta affære. Hvem skulle tatt seg av barna hvis noe skjedde?

De hadde en liten baby med seg også så det håper jeg da ikke, jeg tror heller ikke det er tilfelle. Jeg tror mer at de kan ha tatt seg en del glass, blitt brisen og at min sønn har merket det på atferden til de voksne. Eller at han ikke helt forstår ordet full og synes det er litt spennende og si det, som frosken skriver. Selvom de kanskje bare drakk en øl.

Det var på kvelden denne mannen skulle stå på ski i en bakke utenfor hytten. Ja jeg skal ta en ordentlig prat med han om dette seinere i dag. Takk for svar dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/#findComment-3325896
Del på andre sider

Annonse

Gjest traktora

De hadde en liten baby med seg også så det håper jeg da ikke, jeg tror heller ikke det er tilfelle. Jeg tror mer at de kan ha tatt seg en del glass, blitt brisen og at min sønn har merket det på atferden til de voksne. Eller at han ikke helt forstår ordet full og synes det er litt spennende og si det, som frosken skriver. Selvom de kanskje bare drakk en øl.

Det var på kvelden denne mannen skulle stå på ski i en bakke utenfor hytten. Ja jeg skal ta en ordentlig prat med han om dette seinere i dag. Takk for svar dere.

Hvis foreldrene, eller de som skal ta hånd om barna ikke er fulle, så tror jeg ikke det gjør så mye om de ser en full person. Dette kan de jo oppleve hvor som helst.

Den morsomste skituren jeg noengang har vært med på som barn, var da faren til venninna mi gikk på ski og ganske godt full. Jeg ler enda når jeg tenker på den stilen. Jeg har ihvertfall ikke tatt noen skade av dette.

Man kan ikke beskytte barna imot alt, men foreldre har jo ansvar for ungene sine. Og har de vært fulle, og ikke istand til å ta vare på barna, blir det jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378108-fulle-voksne/#findComment-3325951
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...