Gå til innhold

Oppfølgingsplan og dialogmøte

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på i kveld

I fjor jobet jeg 130%, 100% hos en arbeidsgiver, 30% hos en annen. 100%-stillingen var et vikariat. Jeg ble gravid mens jeg jobbet i vikariatet og vikariatet gikk ut en uke etter fødselen. Jeg hadde dermed svangerskapspenger av 130%-stilling.

På slutten av foreldrepermisjonen var jeg i en ulykke. Jeg har gjennomgått flere operasjoner, og er nå 100% sykemeldt. Ettersom jeg ble sykemeldt før foreldrepermisjonen var over, får jeg sykepenger av 130%-stilling.

Før påske fikk jeg et brev der det sto at arbeidsgiver måtte sende inn en rapport om oppfølgingsplan og dialogmøte til NAV. Dette må jo da gjelde arbeidsgiveren for 30%-stillingen, ettersom jeg ikke lenger har noe arbeidsforhold til der jeg hadde vikariatet.

Men hva består denne rapporten om? Arbeidsgiveren der jeg jobbet 30% (jeg er jo fremdeles ansatt der) har ingen mulighet for å tilrettelegge for meg og jeg har ingen sjans til å jobbe i det hele tatt (venter på flere operasjoner). Arbeisgiver har aldri vært borti denne rapporten før (etter hva jeg leser, er dette nytt fra 2011).

Så hva skriver man da i rapporten? Kan areidsgiver bare skrive at han ikke har mulighet for å tilrettelegge for meg eller er det mer som må med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378139-oppf%C3%B8lgingsplan-og-dialogm%C3%B8te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Det er bare for arbeidsgiver å skrive hva man driver med i det selskapet, hvilke arbeidsoppgaver du har utført, at du ikke kan utføre disse lenger - og at det ikke finnes andre arbeidsoppgaver du kan gjøre. De kan også skrive at de har vurdert at de ikke kan tilrettelegge for deg fordi blablabla (jeg vet ikke hva ulykken innebærer, men om jobben din er å gå med aviser og du har brukket begge bena så sier det seg selv at det ikke går).

De kan også skrive at de har god dialog med deg (om dere har det), og at de har vært oppdatert om utviklingen din - men dessverre ikke har med å bidra med.

Sånn omtrent.

Poenget med rapporten er at både arbeidstaker og -giver skal tenke seg om litt flere ganger før de sier at noe ikke går, og for å få gjort noe med de som bare har vondt i viljen. Dersom det er slik at du venter på en operasjon og at du er sengeliggende mens du venter på den (f.eks), så vil ikke NAV mase på tilrettelegging hos arbeidsgiver - men prosessen er lik for alle frem til det er avklart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...