Gå til innhold

Ikea stekeovn kaputt etter 5 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen

Dette skjedde like etter at jeg hadde hatt en elektriker hos meg for å oppgradere sikringsskapet, inkl kursen til komfyr/stekeovn. Tenker dette kan ha en sammenheng. Hva tror dere? Var jo litt VEL tilfeldig at dette skulle skje samtidig og med en så ny ovn..

Ellers var det jo litt merkelig at det bare var stekeovnen som røk og ikke komfyren. Har disse to ulik kurs? Komfyren er integrert, så kommer meg ikke bak der selv for å sjekke stikkkontakten. Men komfyren og stekeovnen har vel uansett samme stikkkontakt? Komfyrtoppen og ovnen ble forøvrig kjøpt separert, så kanskje de ikke har samme kontakt?

Lurer også litt på hvordan jeg skal gå fram om det IKKE skyldes forandringen i strømkursen. Hvordan bytter jeg en integrert stekeovn som jeg ikke klarer å montere løs og bringe selv? Tar IKEA ansvar for henting, bringing, bytting, evt fiksing? Og vil jeg i såfall få regning på dette?

Har noen erfaringer og noen gode råd rundt dette problemet?

Jeg mener jo jeg ikke burde det, om det faktisk viser seg å være en feil med stekeovnen som knapt er et halvt år gammel..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378141-ikea-stekeovn-kaputt-etter-5-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Guroen

I mitt vokabular har en komfyr også en stekeovn, så litt forvirrende dette her. Men antar du mener platetopp.

Har ikke slike platetopper sikring - kanskje denne har gått?

Du må vel rett og slett ringe IKEA å høre.

Det er selve ovnen som har røket. Platetoppen (komfyren) virker!! Dermed kan jeg steke mat, men IKKE bake..

Jeg tenker det må ha noe med strømmen å gjøre siden den er så ny og jeg vet at strømkursen er justert på dette området.

Huff, det var litt innviklet dette her. Tror jeg starter med å kontakte elektriker..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...