Gå til innhold

Feil og mangler ved nyoppusset bad

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert forbruker

Fikk hjelp av firma til å pusse opp badet like før påske. De overholdt fristen fra oppstart til slutt og brukte bare en uke på badet.

Det viser seg imidlertid nå at det er flere feil og mangler ved det nye badet. Det har tydeligvis skjedd et par misforståelser når det gjelder plassering og utseende og det er dessuten flere ting som det står skriftlig i kontrakten at skulle bli gjort, som altså ikke har blitt gjort..

Har gitt beskjed til firmaet om dette. De har sjekket og bekreftet feilene og sier de vil ordne opp i dette, men at det derimot kan ta litt tid. Både ford arbeiderne som pusset opp badet mitt er på ferie og kommer ikke tilbake før om 3 uker og fordi de er fullbokket i tiden framover.

Det er imidlertid også et par ting som ikke ble som jeg ønsket. Bla noen integrerte LED lamper som er plassert helt urimelig og usymmetrisk i taket. Også stikkkontaktene er plassert svært synlig og upraktisk. Dette vil forøvrig ikke firmaet gjøre noe med fordi det ikke er en direkte feil og at det ikke står skriftlig i kontrakten nøyaktig hvor jeg ville ha det plassert. Det stemmer, fordi jeg gav firmaet full tillitt og ville jo aldri drømt om at det skulle bli plassert så gale. Arbeidsfolkene har rett og slett hatt en ubegripelig manglende estetisk sans!

Hvilke rettigheter har jeg her? Skal jeg virkelig måtte vente så lenge på å få rettet opp i feilene? Og burde jeg ha rett på noen form for økonomisk kompensasjon her?

Noen her som kan vise meg en nettside med oversikt over lover og regler på dette området?

Desverre har jeg allerede betalt firmaet hele beløpet de skulle ha for badet fordi de hadde et godt rykte og jeg stolte på at de skulle gjøre en god jobb. Nå ser jeg jo at dette kan ha negative konsekvenser for meg i ettertid. Om jeg hadde valgt å holde igjen betalingen til jobben var feilfritt unnagjort, ville de sikkert også ha vært mer ivrige på å få rettet opp feilene fortest mulig.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378142-feil-og-mangler-ved-nyoppusset-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...