Gå til innhold

Hvor få tak i en pålitelig, dyktig vaskehjelp

Anbefalte innlegg

... og hvor ofte ville _du_ hatt vaskehjelp?

Jeg drømmer om å få vaskehjelp. Tenk, bare kunne rydde skikkelig grundig før h*n kom, og så ble huset vasket! En liflig tanke!

Men hvor får man tak i det? Det finnes jo firma, selvsagt, men disse er nok for kostbare for oss.

Og hvor ofte? Jeg kunne tenkt meg en grundig vask ca 3. hver uke, og da kunne jeg rasket over med støvsuger de andre ukene. Men kanskje er dette for sjelden? Hm. Kanskje burde vi hatt annenhver uke?

Hvordan gjør du det/ ville du gjort det? :-)

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig det er ryddingen som er utfordringen - så jeg har kommet til at jeg ikke gidder å tenke på å skaffe vaskehjelp. Hadde sikkert måttet ni-rydde rett før h*n kom hver gang :P Hadde sikkert blitt renere og penere - men jeg hadde ikke trivdes med det ;-) Og så hadde jeg aldri klart å få det ryddig nok til å være komfortabel med at en fremmed skulle se alt rotet mitt...

Gjest ambrose

Jeg synes egentlig det er ryddingen som er utfordringen - så jeg har kommet til at jeg ikke gidder å tenke på å skaffe vaskehjelp. Hadde sikkert måttet ni-rydde rett før h*n kom hver gang :P Hadde sikkert blitt renere og penere - men jeg hadde ikke trivdes med det ;-) Og så hadde jeg aldri klart å få det ryddig nok til å være komfortabel med at en fremmed skulle se alt rotet mitt...

''Og så hadde jeg aldri klart å få det ryddig nok til å være komfortabel med at en fremmed skulle se alt rotet mitt...''

Enig, tenker det samme :)

Vi har vaskehjelp hver 14. dag. Jeg elsker det!!!!

Hun annonserte i avisen. Jeg ringte, og hun og søsteren kom på befaring. Hun er ikke norsk, men har lært seg mye i løpet av den tiden hun har vært her. Hun har vel vasket hos meg i 2-3 år nå.

Hun bruker ca 3 timer hver gang, og får 400,-. Hun får også en liten ekstra oppmerksomhet til jul.

Såååååååå verdt det :D

brilleslangen

det er en vanesak... Jeg vet av erfaring...

Annonse

Gjest Elextra

Vi har vaskehjelp hver uke, i noen perioder annenhver.

Vi rydder unna det verste kvelden før hun kommer. Det er selvfølgelig en jobb (ganske rotete her i mellom), men den måtte jo uansett gjøres, og deilig da å slippe å vaske _i tillegg_. Vi rydder sjelden til så det er strøkent over alt, men er jo viktig at hun skal komme til der hun skal vaske.

VI har funnet våre vaskehjelper via kjente, og de tre siste har vel avløst hverandre (de liker ofte å komme to sammen, så slutter etterhvert den erfarne, og den andre tar over, og slik fortsetter det).

Har aldri hatt en vi er 100% fornøyd med, men de har vært ærlige og redelige, og det blir jo renere enn det ville ha vært om vi skulle gjøre det selv (dvs. stadig utsatt det).

Noe av det beste ved vaskehjelp er at en slipper eventuelle konflikter om hvem i huset som skal gjøre hva når. Vi har fin likestilling om oppgaver i hjemmet, men mannen min har typisk nok ikke særlig øye for hybelkaniner og renner i badekaret.

Ja, det koster, men for oss er det absolutt verd det.

Jeg er generelt litt skeptisk over å la fremmede få fri tilgang til huset når vi ikke er hjemme, så vi har en vaskehjelp som vi har "arvet" etter noen vi kjenner. Vaskehjelpen kommer annenhver uke, og det syns jeg er minimum. Vi hadde vasking hver uke, men det ble litt dyrt (og litt for ofte ryddesjau...) Hver 3. uke høres veldig sjelden ut, syns jeg. Rydding går egentlig greit når alle bidrar. Og det er jo fint å ha huset noenlunde presentabelt det meste av tiden :-)

Gjest Pyttan

Jeg annonserte etter en husmor jeg. Hun kommer en gang i uken. Rydder og vasker. Hun er et funn:)

Etter fem år har vi lært hverandre så godt å kjenne at jeg vet hvor hun legger ting, så de store leteaksjonene etter at hun har ryddet opp er nå en saga blott.

Jeg blander meg ikke bort i hva hun gjør. Men det som forundrer meg er hvordan hun klarer å snu skjermbildet på datan....

Jeg får vaskehjep ca. en gang i måneden, og jeg bor alene. De kommer når jeg ber dem om det, dvs. vi har ingen faste avtaler. Jeg rydder ikke noe særlig før de kommer. De vasker ikke rotet mitt uansett. De er tre og noen ganger er de to sammen, eller en og en. Det blander jeg meg ikke bort i.

Annonse

Jeg får vaskehjep ca. en gang i måneden, og jeg bor alene. De kommer når jeg ber dem om det, dvs. vi har ingen faste avtaler. Jeg rydder ikke noe særlig før de kommer. De vasker ikke rotet mitt uansett. De er tre og noen ganger er de to sammen, eller en og en. Det blander jeg meg ikke bort i.

''Jeg får vaskehjep ca. en gang i måneden, og jeg bor alene. De kommer når jeg ber dem om det, dvs. vi har ingen faste avtaler. Jeg rydder ikke noe særlig før de kommer. De vasker ikke rotet mitt uansett. De er tre og noen ganger er de to sammen, eller en og en. Det blander jeg meg ikke bort i.''

Høres herlig ut! Jeg er aleine (med barn), men er så uorganisert mht rot:-/ Altså, vi roter og rydder, rydder og roter osv...

Kan jeg spørre hvor mye du betaler?

*Tenke, tenke*

''Jeg får vaskehjep ca. en gang i måneden, og jeg bor alene. De kommer når jeg ber dem om det, dvs. vi har ingen faste avtaler. Jeg rydder ikke noe særlig før de kommer. De vasker ikke rotet mitt uansett. De er tre og noen ganger er de to sammen, eller en og en. Det blander jeg meg ikke bort i.''

Høres herlig ut! Jeg er aleine (med barn), men er så uorganisert mht rot:-/ Altså, vi roter og rydder, rydder og roter osv...

Kan jeg spørre hvor mye du betaler?

*Tenke, tenke*

Vanligvis betaler jeg 400 kroner, og det er mer enn de ba om i begynnelsen. Hvis de tar mer, eller jeg er spesielt fornøyd hender det at jeg betaler 450 kr., og det er verdt det;-). Dette er ikke så mange ganger i året siden jeg reiser en del også.

'' De vasker ikke rotet mitt uansett.''

Hehe... kanskje like greit at de lar det ligge. Men jeg tror forestillingen om at det bør være ryddig før vaskehjelpen kommer, er noe av det mest effektive ved hele ordningen for de som velger slik hjelp ;-)

Vanligvis betaler jeg 400 kroner, og det er mer enn de ba om i begynnelsen. Hvis de tar mer, eller jeg er spesielt fornøyd hender det at jeg betaler 450 kr., og det er verdt det;-). Dette er ikke så mange ganger i året siden jeg reiser en del også.

Takk for svar :) Av ulike årsaker må det være "hvitt" for min del, tenker ca kr 140 pr time (over 18 år)?

Jeg er generelt litt skeptisk over å la fremmede få fri tilgang til huset når vi ikke er hjemme, så vi har en vaskehjelp som vi har "arvet" etter noen vi kjenner. Vaskehjelpen kommer annenhver uke, og det syns jeg er minimum. Vi hadde vasking hver uke, men det ble litt dyrt (og litt for ofte ryddesjau...) Hver 3. uke høres veldig sjelden ut, syns jeg. Rydding går egentlig greit når alle bidrar. Og det er jo fint å ha huset noenlunde presentabelt det meste av tiden :-)

Jeg ville aldri latt en vaskehjelp være alene i vårt hus hvis jeg ikke hadde kjent henne/ham vel og lenge. En av oss er alltid hjemme når vaskehjelpen vår er her.

Jeg ville aldri latt en vaskehjelp være alene i vårt hus hvis jeg ikke hadde kjent henne/ham vel og lenge. En av oss er alltid hjemme når vaskehjelpen vår er her.

''Jeg ville aldri latt en vaskehjelp være alene i vårt hus hvis jeg ikke hadde kjent henne/ham vel og lenge. En av oss er alltid hjemme når vaskehjelpen vår er her.''

Hehe, for min del hadde halve vitsen vært å komme hjem til reint hus ;) (Helst på fredager, *sukker & drømmer*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...