Gå til innhold

Hvordan behandle trehvit flate?

Anbefalte innlegg

Gjest oppussing på gang

Skal male et bord hvitt, men beholde bordflaten oppå trehvit. Hvordan bør jeg behandle den for at den skal holde? Olje den? Beise lyst? Lakkere med matt lakk? Har nettopp slipt hele flaten jevn og pen, vil gjerne beholde den mest mulig slik den er (altså matt, ikke glisende, men minst mulig vedlikehold.

Et spørsmål til: Kan jeg bruke vannbasert maling (akryl) selv om jeg er usikker på hva slags maling som er brukt under? (jeg snakker nå om den delen av bordet som jeg skal male). Jeg vil helst slippe å bruke oljemaling. Har pusset overflaten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378207-hvordan-behandle-trehvit-flate/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis har brukt hvit trebeis (husker ikke merket), bare smurt på med pensel eller svamp og så tørket av igjen med et håndkle (som kastes etterpå) etter 10-20 sek. Har holdt seg lyst hittil og det er veldig pent, men ser ikke beiset ut, bare lyst.

Spør i en skikkelig fargehandel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...