Gå til innhold

Forby Rottweilere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, det har jo selvsagt blitt avlet fram spesialiteter...men det må vel ha vært store forskjeller før man begynte planmessig avl - kan vel ikke ha vært så utrolig lenge siden..? Grand Danois og Chihuahua, de kan da ikke ha kommet fra samme forfedre...? Rent bortsett fra at det har vel alle, da, hvis man går langt nok bakover... :P

Men puma og huskatt er jo begge kattedyr?

Og hvis du slipper en vanlig gris løs, så er det kun et par generasjoner før de ser ut som villsvin.

Det er mange overraskelser i DNA.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

48

• Angustia

11

• hidi, the scorpion

6

• Katt-ja

4

Gjest Selvmotsigelsen
Skrevet

Men en tråd om forskjellen mellom rottweiler på 70 kg, og chihuahua på under 1 kg, har da intet overhodet å gjøre om påståtte forskjeller mellom folk med forskjellig hudfarge.

''Men en tråd om forskjellen mellom rottweiler på 70 kg, og chihuahua på under 1 kg, har da intet overhodet å gjøre om påståtte forskjeller mellom folk med forskjellig hudfarge.''

Det er helt riktig for her hopper du over poenget igjen. vi lar ballen ligge nå.

Skrevet

Men puma og huskatt er jo begge kattedyr?

Og hvis du slipper en vanlig gris løs, så er det kun et par generasjoner før de ser ut som villsvin.

Det er mange overraskelser i DNA.

Med vennlig hilsen

''Og hvis du slipper en vanlig gris løs, så er det kun et par generasjoner før de ser ut som villsvin.''

Nja....sånn med hoggtenner som Obelix spiser? :P

Skrevet

Feil eiere ja.. Vi var på tur i påsken et sted hvor mange folk går når det er fint vær. Mange hadde hunder med seg, disse gikk pent i bånd og var ikke nevneverdig interessert i å mufle på oss engang.

Men så kom en dame med en hund løs. En kjøter på størrelse med en sånn mager jaktslunk, jeg aner ikke hva slags rase eller om det ikke var rase. Den gikk og sniffa først, men når den fikk øye på oss hoppet den frem og knurrboffa. Jeg bare stoppet og ba ungene stå stille.

Og da sier den steinteite kjerringa "Ja.. men ikke SKREM han da..!!"

Jeg tar ikke to flate for å sparke fjellstøvlen min i skallen på en hund som ypper, og sånne folk skulle hatt støvelen planta i arslet på kjøpet.

Båndtvang hele året!

Det er mange rare hundeeiere, ja.

Jeg satt og så på "4-stjerners middag" på pc-en her i ettermiddag. Skuespilleren Ivar Nørve var en av deltagerene. Han snakket om hunden sin som han hadde hatt i mange år....Tårene kom, og han fikk problemer med og snakke. Men han klarte og si at denne hunden var den beste vennen han noen gang hadde hatt. Til tross for at han hadde både kone, barn og barnebarn. De andre deltagerene beskrev han som et utrolig varmt og raust menneske. Tror det er en sammenheng der:-)

Skrevet

''Og hvis du slipper en vanlig gris løs, så er det kun et par generasjoner før de ser ut som villsvin.''

Nja....sånn med hoggtenner som Obelix spiser? :P

Jepp (etter det jeg vet). Jeg husker ikke hvor det var jeg leste om det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Men en tråd om forskjellen mellom rottweiler på 70 kg, og chihuahua på under 1 kg, har da intet overhodet å gjøre om påståtte forskjeller mellom folk med forskjellig hudfarge.''

Det er helt riktig for her hopper du over poenget igjen. vi lar ballen ligge nå.

Nei, poenget er at din sammenligning er på jordet.

Annonse

Gjest Selvmotsigelsen
Skrevet

Nei, poenget er at din sammenligning er på jordet.

Jeg ville ikke valgt å lytte til deg hvis jeg skulle få greie på hvilke sammenligninger som var på jordet og ikke uanestt hva det gjaldt

Skrevet

Jeg ville ikke valgt å lytte til deg hvis jeg skulle få greie på hvilke sammenligninger som var på jordet og ikke uanestt hva det gjaldt

Nei, for du ønsker å bevare fordommene dine.

Forskjellen her er at jeg kan komme med saklige og godt begrunnede argumenter (DNA, osv.) mens du skriver at du "tror" det ene og det andre.

Gjest Selvmotsigelsen
Skrevet

Nei, for du ønsker å bevare fordommene dine.

Forskjellen her er at jeg kan komme med saklige og godt begrunnede argumenter (DNA, osv.) mens du skriver at du "tror" det ene og det andre.

...Det å være villig til å erkjenne fakta er ikke ensbetydende med det å være villig til å bevare fordommer..... noe som igjen da bekrefter min påstand om at jeg aldri ville rådført meg med deg hva 'helt på jordet' sammenligninger angår.

Skrevet

Jepp (etter det jeg vet). Jeg husker ikke hvor det var jeg leste om det.

Med vennlig hilsen

''Jeg husker ikke hvor det var jeg leste om det.''

En gang hørte jeg den setningen om en ganske spesiell historie... Etter en stund kom fyren på at det ikke var i National Geographics han hadde lest det, men i Donald :P

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvor mange personer er drept av AK-47 i Norge?

Det er fremdeles ikke lov å gå med en av dem heller i Oslo sentrum.

Vi forbyr ting fordi de er farlige, og da helst før vi må telle likene.

(Og før du påpeker at verken rottweilere eller AK-47 er farlige i seg selv - nei, men ingen som treffer en person med slike på gaten vet om personen er farlig eller ei.)

Med vennlig hilsen

Da må enhver hund kategoriskt, kalles farlig.

Mennesker dreper, hunder forsvarer og de setter livet til, når det gjelder fjerning av bomber.

Hva med narkotika/penger/alle søkehunder for den slags skyld?

Skrevet

Feil eiere ja.. Vi var på tur i påsken et sted hvor mange folk går når det er fint vær. Mange hadde hunder med seg, disse gikk pent i bånd og var ikke nevneverdig interessert i å mufle på oss engang.

Men så kom en dame med en hund løs. En kjøter på størrelse med en sånn mager jaktslunk, jeg aner ikke hva slags rase eller om det ikke var rase. Den gikk og sniffa først, men når den fikk øye på oss hoppet den frem og knurrboffa. Jeg bare stoppet og ba ungene stå stille.

Og da sier den steinteite kjerringa "Ja.. men ikke SKREM han da..!!"

Jeg tar ikke to flate for å sparke fjellstøvlen min i skallen på en hund som ypper, og sånne folk skulle hatt støvelen planta i arslet på kjøpet.

Båndtvang hele året!

Tiltredes (og jeg lo meg skakk gjennom innlegget ditt!, fordi om det egentlig var ganske tragisk)!

Men hvordan skal vi lovregulere dette, da?

Annonse

Skrevet

Da må enhver hund kategoriskt, kalles farlig.

Mennesker dreper, hunder forsvarer og de setter livet til, når det gjelder fjerning av bomber.

Hva med narkotika/penger/alle søkehunder for den slags skyld?

''Da må enhver hund kategoriskt, kalles farlig.''

Nei, det må man ikke.

Fart dreper, men man setter en fartsgrense på veiene som er et kompromiss mellom at folk ønsker å kjøre raskt og at det skal være trygt.

På samme måte så kan man bannlyse de farligste hundene, men beholde de minst farlige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tiltredes (og jeg lo meg skakk gjennom innlegget ditt!, fordi om det egentlig var ganske tragisk)!

Men hvordan skal vi lovregulere dette, da?

Det ER lovregulert båndtvang fra 1 april til august. På grunn av dyra som formerer seg i skog og mark. http://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%A5ndtvang

Og i den sammenhengen tror jeg man rett og slett kan skyte løsbikkjer. De er farlige for rådyr og sau. http://www.startsiden.no/sok/index.html?lr=&q=brudd+p%C3%A5+b%C3%A5ndtvang&from_fullsite=1 Her er google om brudd på båndtvang.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Da må enhver hund kategoriskt, kalles farlig.''

Nei, det må man ikke.

Fart dreper, men man setter en fartsgrense på veiene som er et kompromiss mellom at folk ønsker å kjøre raskt og at det skal være trygt.

På samme måte så kan man bannlyse de farligste hundene, men beholde de minst farlige.

Med vennlig hilsen

''Fart dreper, men man setter en fartsgrense på veiene som er et kompromiss mellom at folk ønsker å kjøre raskt og at det skal være trygt.''

Her går du i egen felle.

Hvordan vil du luke ut de som kjører for fort?

Gjennom kontroller. Har sagt det jeg vil si til deg i kveld, Sør.

Ha en god natt!

Skrevet

...Det å være villig til å erkjenne fakta er ikke ensbetydende med det å være villig til å bevare fordommer..... noe som igjen da bekrefter min påstand om at jeg aldri ville rådført meg med deg hva 'helt på jordet' sammenligninger angår.

Men nå er det jo du som ikke erkjenner fakta, men fortsetter med fordommer som var populære på 1930-tallet.

Skrevet

''Fart dreper, men man setter en fartsgrense på veiene som er et kompromiss mellom at folk ønsker å kjøre raskt og at det skal være trygt.''

Her går du i egen felle.

Hvordan vil du luke ut de som kjører for fort?

Gjennom kontroller. Har sagt det jeg vil si til deg i kveld, Sør.

Ha en god natt!

Ja, det tilsvarer å ta de som bryter loven, - altså, fjerne ulovlige hunder.

God natt.

Med vennlig hilsen

Gjest Selvmotsigelsen
Skrevet

Men nå er det jo du som ikke erkjenner fakta, men fortsetter med fordommer som var populære på 1930-tallet.

Det at man ikke er enig med deg om hva man kan sammenligne og ikke behøver ikke bety at man har fordommer. Du er så rask til å påstå at folk som ikke er enig med deg har fordommer og det er en stor fordom du har der faktisk.

Skrevet

Det at man ikke er enig med deg om hva man kan sammenligne og ikke behøver ikke bety at man har fordommer. Du er så rask til å påstå at folk som ikke er enig med deg har fordommer og det er en stor fordom du har der faktisk.

Jeg har ikke påpekt at (alle) som er uenig med meg har fordommer.

Jeg har påpekt at du (og det du skriver her) er basert på fordommer. Og (i beste fall) kunnskapsløshet.

Det er et problem som (heldigvis for deg) relativt lett lar seg løse ved at du tilegner deg mer informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...