Gå til innhold

Forby Rottweilere!

Anbefalte innlegg

''Og hvis du slipper en vanlig gris løs, så er det kun et par generasjoner før de ser ut som villsvin.''

Nja....sånn med hoggtenner som Obelix spiser? :P

''Nja....sånn med hoggtenner som Obelix spiser? :p''

Huff, off topic:

Vesla klappa en villkatt for noen dager siden, den la seg på rygg og kosa seg før den _hogg_ tennene i Velsas underarm. Jeg er ikke pinglete, men overtennene etterlot to blødende _dype hull_ med 5 cm mellomrom på overarmen, ca 3 cm ned, undertennene ca 2 cm sår på hver side av underarmen.

Jeg ringte legekontoret og beskreiv bittet som et hoggormbitt (som jeg fikk som 7-åring og har en traumatisk opplevelese med). Tenkte stivkrampe, men blei avskrevet med at Vesla hadde fått Trippelvaksinene der stivkrampe var inkludert og varer i 10 år...

Jaja, "Folkehelsa" stagnerer de fleste hysteriske sammenbrudd, om ikke annet :) og Pyrisept er et vindumdermiddel :-P

Poenget mitt forsvant, men jeg digger ObeliX!

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

48

• Angustia

11

• hidi, the scorpion

6

• Katt-ja

4

hidi, the scorpion

Jeg har ikke påpekt at (alle) som er uenig med meg har fordommer.

Jeg har påpekt at du (og det du skriver her) er basert på fordommer. Og (i beste fall) kunnskapsløshet.

Det er et problem som (heldigvis for deg) relativt lett lar seg løse ved at du tilegner deg mer informasjon.

Snakk om å være arrogant:(

Ingen andre enn _du_ har svaret, og det er ikke diskutabelt engang!

Fy flate, Sør, har du ellers det greit?

''Å skille dyr etter farlighet/bitekraft, osv. er helt legitimt for å avgjøre hvilke dyr det skal være lovlig for mennesker å eie.''

Mange av de som eier "farlige hunder" er sitt ansvar bevisst. De trener, går turer og lærer hunden alt hva en hund må vite. Har en nabo med to rottweilere, de går aldri løs, og eieren vet hva slags hundetype h*n har å gjøre med.

Alle hundetyper kan bli agressive, dersom eier ikke tar opptrening seriøst. Leste jeg ikke i dag om en schæfer, som angerp en tilfeldig forbipasserende? Den var i bånd.

Små hunder kan ikke drepe oss, men de kan være vel så agressive og bite fra seg.

Narkomane og alkoholikere burde ha forbud mot å ha enhver hund eller kjæledyr.

Det er min mening.

''Mange av de som eier "farlige hunder" er sitt ansvar bevisst. De trener, går turer og lærer hunden alt hva en hund må vite. Har en nabo med to rottweilere, de går aldri løs, og eieren vet hva slags hundetype h*n har å gjøre med.''

Deler denne erfaringen, men noen hundeeiere er ikke der.

Det går som regel fint, men den dagen hunden er uten kontroll går det gjerne galt. Den "gale hundeeieren" går som regel fri.

''Selv om det var sant, så er det helt irrelevant, fordi ingen kan kontrollere hvorvidt en hund er "veldressert" eller om eieren kan få den til å angripe noen.''

Lever du i vår verden?

Hvor mange hunder har blitt "pushet" på noen i år?

''Lever du i vår verden?

Hvor mange hunder har blitt "pushet" på noen i år?''

Unnskyld meg, men bor ikke du i en middels stor norsk by?

Til og med her i Lillebygd blir vi "launched" fra tid til annen (av etnisk norske nordmenn).

Gjest luster

''Svært ofte er det eieren alt står på. Det er ikke så mange hunder som fødes gale :)''

Joda, men det har jo ingen relevans inntil eieren blir så gal at det er han/hun som biter.

Faktum er jo at det ikke finnes noen reell måte å sørge for at bare "egnede eiere" har "ordentlige hunder", og at samfunnet derfor bannlyser de verste hundene.

Du kan argumentere for at chihuahua biter oftere enn en rottweiler, men chihuahua-bitt er sjeldent dødelige for andre enn skogmus.

Med vennlig hilsen

''Faktum er jo at det ikke finnes noen reell måte å sørge for at bare "egnede eiere" har "ordentlige hunder", og at samfunnet derfor bannlyser de verste hundene.''

Man kan ikke diskriminere flertallet som faktisk er "egende eiere" bare fordi noen ikke er det. Det blir det samme som å stoppe alle rumenere på grensen bare fordi noen rumenere begår kriminelle handinger.

Annonse

''Faktum er jo at det ikke finnes noen reell måte å sørge for at bare "egnede eiere" har "ordentlige hunder", og at samfunnet derfor bannlyser de verste hundene.''

Man kan ikke diskriminere flertallet som faktisk er "egende eiere" bare fordi noen ikke er det. Det blir det samme som å stoppe alle rumenere på grensen bare fordi noen rumenere begår kriminelle handinger.

''Man kan ikke diskriminere flertallet som faktisk er "egende eiere" bare fordi noen ikke er det. Det blir det samme som å stoppe alle rumenere på grensen bare fordi noen rumenere begår kriminelle handinger.''

Nei, det blir det samme som å si at INGEN får lov til bære håndgranater (selv om noen sikkert hadde vært trygge), hvilken vil si ingen diskriminering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...