Gå til innhold

Kongehuset snudde minus til 11 mill. i pluss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er klar over at de kongelige neppe betaler særlig mye for klærne sine? De får dem mer eller mindre gratis (har jeg hørt i alle fall) - det er jo sykt god reklame for designerne at en kongelig dukker opp med deres veske / sko / antrekk.

Annonse

Hun er en flott representant for forbrukeralderen ja.

''Hun er en flott representant for forbrukeralderen ja.''

Hun er født i 1973, så jeg tror du tar feil der. Uansett, skal man først ha et kongehus så må de oppheves, skal de være helt som "mannen i gata", så er det bare fjas, og vi kunne like godt avskaffet hele greia.

''Hun er en flott representant for forbrukeralderen ja.''

Hun er født i 1973, så jeg tror du tar feil der. Uansett, skal man først ha et kongehus så må de oppheves, skal de være helt som "mannen i gata", så er det bare fjas, og vi kunne like godt avskaffet hele greia.

Forsåvidt enig i det, men jeg synes Mette Marit kunne brukt hodet litt mer når hun kler seg. Når hun vaser rundt i designerkjoler og vesker til 100 000 i slummen, og lar seg fotografere sammen med fattige, sjuke barn blir kontrasten bare vemmelig. Og å mane til nøysomhet for oss andre synes jeg bare blir dumt. Da bør de la den biten ligge, og heller overlate alt det der til kongen, og kanskje aller helst til noen som lever som de prediker.

Forsåvidt enig i det, men jeg synes Mette Marit kunne brukt hodet litt mer når hun kler seg. Når hun vaser rundt i designerkjoler og vesker til 100 000 i slummen, og lar seg fotografere sammen med fattige, sjuke barn blir kontrasten bare vemmelig. Og å mane til nøysomhet for oss andre synes jeg bare blir dumt. Da bør de la den biten ligge, og heller overlate alt det der til kongen, og kanskje aller helst til noen som lever som de prediker.

''Når hun vaser rundt i designerkjoler og vesker til 100 000 i slummen, og lar seg fotografere sammen med fattige, sjuke barn blir kontrasten bare vemmelig.''

Viktig poeng at hun burde tenkt slik, men den kontrasten er jo faktisk reell.

''Og å mane til nøysomhet for oss andre synes jeg bare blir dumt. Da bør de la den biten ligge, og heller overlate alt det der til kongen, og kanskje aller helst til noen som lever som de prediker.''

Ja, men der er nå politikerne verst!

Hun låner, får, får kjøpt billig designerklær,- klart hun skal være på høyde med de kongelige i andre land.

Aldri hørt Mette-Marit har oppfordret til nøysomhet.

Hun låner, får, får kjøpt billig designerklær,- klart hun skal være på høyde med de kongelige i andre land.

Aldri hørt Mette-Marit har oppfordret til nøysomhet.

Har hun ikke? Jeg synes så tydelig jeg hører henne, men det kan ha vært Pernille Sørensen;) Hun er i alle fall veldig mot fattigdom og sånt.

Jeg er ikke uenig i at hun skal få skinne som andre kongelige, men jeg synes hun er ekstremt dårlig til å velge ut når det passer seg å skinne. Det synes jeg ikke det gjør når man skal besøke lutfattige mennesker. Det antrekkene hennes koster hadde ofte vært nok til å gi en hel landsby utdanning og mat. Jeg synes det er direkte ufint, og jeg antar at rådgiverne har gjort sine tapre forsøk på å få henne til å se det selv, og at det er hun som er sta og gjør som hun vil. Jeg synes ikke hun gjør en strålende jobb for landet når hun gjør sånt. Hun irriterer på seg store deler av oss, og det er ikke bra. Jeg synes hun er flink ellers, men hangen til snobberi kommer til å være det folk snakker om hvis hun fortsetter som hun gjør. Ikke alt det gode hun tross alt utretter, og det er synd.

Annonse

Har hun ikke? Jeg synes så tydelig jeg hører henne, men det kan ha vært Pernille Sørensen;) Hun er i alle fall veldig mot fattigdom og sånt.

Jeg er ikke uenig i at hun skal få skinne som andre kongelige, men jeg synes hun er ekstremt dårlig til å velge ut når det passer seg å skinne. Det synes jeg ikke det gjør når man skal besøke lutfattige mennesker. Det antrekkene hennes koster hadde ofte vært nok til å gi en hel landsby utdanning og mat. Jeg synes det er direkte ufint, og jeg antar at rådgiverne har gjort sine tapre forsøk på å få henne til å se det selv, og at det er hun som er sta og gjør som hun vil. Jeg synes ikke hun gjør en strålende jobb for landet når hun gjør sånt. Hun irriterer på seg store deler av oss, og det er ikke bra. Jeg synes hun er flink ellers, men hangen til snobberi kommer til å være det folk snakker om hvis hun fortsetter som hun gjør. Ikke alt det gode hun tross alt utretter, og det er synd.

''Jeg er ikke uenig i at hun skal få skinne som andre kongelige, men jeg synes hun er ekstremt dårlig til å velge ut når det passer seg å skinne.''

Jeg tror nå det er forventet fra mange hold at de kongelige skal skinne (for å bruke dine ord) når de er på jobb og representerer Norge. På samme måte som det i noen andre jobber er kleskode.

Gjest Elextra

''Hun er i alle fall veldig mot fattigdom og sånt.''

LOL

Og forsåvidt enig i kommentarene om at hun enkelte ganger ville vært tjent med å tone ned antrekkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...