Gå til innhold

Hvordan få et fint opphold på konferansen?

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

Jeg skal på konferanse neste uke (to dager). Jeg tenker at jeg ikke skal bruke energi på å grue meg. Og jeg har bestemt meg for å ta det som en utfordring.

Men jeg må si jeg gruer meg likevel. Da tenker jeg egentlig ikke på det sosiale.

Det jeg tenker på er at jeg skal være borte, overnatte, alene. Jeg vet av erfaring at jeg blir veldig deppa. Jeg blir så nedfor, trist og utrygg, det er den ensomheten.. Jeg er ikke vant til å være borte fra mine.

Jeg ønsker at det skal bli et fint opphold pluss en mulighet til å komme litt bort fra "hverdagens kjas og mas".

Så spørsmålet er hvordan jeg skal få det til - altså kose meg på dette oppholdet og kort sagt ikke bli deppa pga denne ensomhetsfølelsen og utryggheten?

Fortsetter under...

tenke på det som en anledning til å bare ta hensyn til deg selv? Ta med en skikkelig god bok til å lese om kvelden når du er alene på hotellrommet. Da kan du trekke deg tidlig tilbake hvis du ikke finner noen å sosialisere med.

Hvis du ikke kjenner noen fra før, (dette liker ikke jeg heller)prøve å finne noen som virker litt utadvendte og kan holde en samtale i gang.

Hilse på sidemannen når du sitter i salen, spør hvor de er fra etc.

God tur!

Gjest sangsol

Lev i nuet på konferansen.

Nyt frokosten alene eller sammen med andre konferansedeltakere på hotellet. Kjenn på smakene og spis sakte.

Den faglige biten holder deg opptatt det meste av dagen. Og ofte blir det foreslått middag på kvelden. Bli med. Dermed er du opptatt frem til sengetid.

Deretter er det jo bare å sove. Og så er det på'an igjen- med god frokost osv.

Jeg pleier ikke rekke savne mine i slike situasjoner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...