Gå til innhold

Er det lov i trafikken?

Anbefalte innlegg

"Sykling i rundkjøringer

Det finnes ikke egne regler i vegtrafikklovgivningen for sykling i rundkjøring. Som syklist bør du være ekstra oppmerksom, og sørge for at du synes godt, og ikke ligger skjult bak andre kjøretøy. Ligg i midten av din kjørefil, både på vei inn mot og inne i rundkjøringen. Vis tydelig tegn til høyre når du skal sykle ut av rundkjøringen. Du bør ikke sykle ytterst langs høyre kant i rundkjøringen, da vil ikke bilistene være oppmerksom på deg.

Du kan sykle på fortauet rundt rundkjøringen og krysse gatene enkeltvis. Da må du være spesielt oppmerksom på kjøretøy som skal ut av rundkjøringen. For å få samme rettigheter som gående må du gå av sykkelen og trille den. Dersom du sitter på sykkelen har du vikeplikt for andre kjøretøy når du kommer fra fortau."

Nei det der var ikke lovlig... =¤)(/¤/¤#)=¤%¤? så forbanna jeg er!! DRITTSYKLISTER!

For å plusse på er det ufattelig mange syklister som tror de er fotgjengere når de _sykler_ over fotgjengeroverganger som ikke er lysregulert. Hytter med henda dersom bilene ikke stopper, noe de heller ikke har plikt til...

Fortsetter under...

Ferskenblomst

For å plusse på er det ufattelig mange syklister som tror de er fotgjengere når de _sykler_ over fotgjengeroverganger som ikke er lysregulert. Hytter med henda dersom bilene ikke stopper, noe de heller ikke har plikt til...

''For å plusse på er det ufattelig mange syklister som tror de er fotgjengere når de _sykler_ over fotgjengeroverganger som ikke er lysregulert. Hytter med henda dersom bilene ikke stopper''

Og så har du den varianten hvor syklisten (les: meg) faktisk går av sykkelen og leier den over, og en middelaldrende gubbe i fet Merce stikker huet ut av vinduet og ROPER at det går faktisk an å sykle over fotgjengerfeltet for da hadde han sluppet å måtte bremse ned!

''For å plusse på er det ufattelig mange syklister som tror de er fotgjengere når de _sykler_ over fotgjengeroverganger som ikke er lysregulert. Hytter med henda dersom bilene ikke stopper''

Og så har du den varianten hvor syklisten (les: meg) faktisk går av sykkelen og leier den over, og en middelaldrende gubbe i fet Merce stikker huet ut av vinduet og ROPER at det går faktisk an å sykle over fotgjengerfeltet for da hadde han sluppet å måtte bremse ned!

''Og så har du den varianten hvor syklisten (les: meg) faktisk går av sykkelen og leier den over, og en middelaldrende gubbe i fet Merce stikker huet ut av vinduet og ROPER at det går faktisk an å sykle over fotgjengerfeltet for da hadde han sluppet å måtte bremse ned!''

Haha, er det muuuuuuuuuuuulig?! (han i bilen altså).

Det er derfor den midterste fingeren din er lenger enn de andre. *studerer negler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...