Gå til innhold

Hjerteproblematikk - Haster

Anbefalte innlegg

Gjest Hastermedhjertet
Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel kraftig jente.

Jeg har gjennom hele livet spist ganske usunt.

I går kveld la jeg merke til at det begynte å gjøre vondt i brystet på venstre side.

Jeg våknet flere ganger av stikkende smerter i brystet.

Da jeg skulle ut på tur i dag hadde jeg vondt ved bevegelse, hadde vondt på venstre side og strålte ned gjennom venstre skulder. Jeg har også vondt rett under venstre ribben.

Jeg får flere anfall med vondt i brystet til dagen.

Hva bør jeg gjøre?

Kan legge til at da jeg målte ekg sist hadde jeg ganske rask hjerterytme.

Hvilepulsen min ligger på mellom 90-120

Jeg har også et annet spørsmål.

Jeg var til gynekolog for flere måneder siden.

Da fikk jeg påvist en tvillingcyste på høyre eggstokk.

Da den ble målt første gang var den 0,5 cm og en stund senere var den ca 2-2,5 cm.

Nå under siste menstruasjon hadde jeg kraftige smerter i høyre eggstokk.

Jeg ble ferdig med menstruasjon i dag og jeg har kraftige smerter på høyre side.

Kan legge til at jeg hadde kraftig diare etter jeg hadde spist i går.

Urinen og utfloden min lukter råtten fisk.

Hva kan dette være?

Bør jeg gå til gynekolog igjen.

I såfall, kan dette vente til jeg har legetime den 14 mai?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. hjertet - ring fastlegen i morgen tidlig og be om en hastetime.

Ang. lukt av råtten fisk fra underlivet - antagelig bakteriell vaginose, fikses med flagyl, er usikker på det er reseptpliktig eller ikke.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Selv om du lever usunnt, er det ut i fra hva du opplyser, og i din alder VELDIG lite sannsynlig at dette har noe med hjertet å gjøre. Det er likevel riktig å få sjekket det ila kort tid, om ikke annet for å slippe unødig bekymring.

Du har bakteriell vaginose. Flagyl er reseptbelagt, så her må du til fastlegen.

PS: Det er lite av dette som er psykiatri :-)

• 2 uker senere...
Gjest Ta d på alvor
Skrevet

Har du vært hos legen nå?

Riktignok er du ung, men du KAN faktisk ha en medfødt hjertesykdom. Ei venninne av meg fikk faktisk hjertestans i en alder av 26 år. Det viste seg at hun hadde hull på hjertet.

Smerter i bryst med utstråleing til venstre arm/skulder skal ALLTID tas på alvor. Ring legevakt neste gang du kjenner på brystsmerter og om du har andre symtomer som kaldsvetting, kvalme og generell sykdomsfølelse i tillegg, så ring 113.

Vet om mange som har hatt alvorlig hjerteinfarkt/sykdom uten å være klar over at det er det de har hatt fordi de trodde det skulle oppleves annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...