Gå til innhold

Vis oss regningene Mette-Marit!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• Mandolaika

5

• Mrs D

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Royalisten

Peanøtter ! Det er så lite at en politiker ikke hadde brydd seg om det i de hele tatt.

Dette er jo hundrevis av ganger mindre enn de gir til sine egne venner jo.

Regjeringen bevilget sånn ca. vel 100 mill. ekstra - bare til rettsaken - til en viss idiot som har brukt 10 år på å planlegge faenskap.

Hvis dette skal være dødsstøtet for kongefamilien, så burde det være det for alle politikerne som sitter og gir ut skattepenger til sine venner også.

Er enig i Royalistens svar.

Jeg er mye mer opptatt av hvordan politikerne forvalter skattepengene enn hvordan HM og MM har brukt disse pengene.

Misunnelsen er sterkere enn seksualdriften. Småligheten kommer ikke langt etter.

Det norske konghuset er billig i internasjonal målestokk. Dette er lommerusk i den store sammenhengen.

Det er verken hensiktsmessig eller ønskelig med en slik detaljrapportering.

Mvh

Misunnelsen er sterkere enn seksualdriften. Småligheten kommer ikke langt etter.

Det norske konghuset er billig i internasjonal målestokk. Dette er lommerusk i den store sammenhengen.

Mvh

''Det er verken hensiktsmessig eller ønskelig med en slik detaljrapportering.''

Enig. Tenk hvis konsulenttjenestene f.eks. var pga. en alvorlig utfordring med et av barna deres eller ekteskapsrådgivning.

De har også krav på privatliv.

Gjest Lasora

Mvh

Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.

Annonse

Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.

Jeg bor ikke på vestkanten, men er 100 % enig med PieLill. Og jeg kommer fra trange kår.....

Mvh

Enig!! Deres pengebruk påvirker neppe mitt liv - ikke på andre måter enn om jeg velger å være misunnelig ;)

''Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.''

Ville du heller ha byttet plass med henne? Jeg tror ikke det er bare-bare å være kongelig, selv med masse fint og dyrt tøy......

hidi, the scorpion

''Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.''

For meg høres dette ut som ren og skjær gammeldags misunnelse.

Har ikke mye å rutte med selv, men jeg ville ikke vært i skoene til Mette-Marit! Tenk på alt det kjedelige de må igjennom, endeløse middager, offisielle besøk og alle de må prate med.

Er glad jeg slipper alt dette og alt motevaset i tillegg;)

''Det er verken hensiktsmessig eller ønskelig med en slik detaljrapportering.''

Enig. Tenk hvis konsulenttjenestene f.eks. var pga. en alvorlig utfordring med et av barna deres eller ekteskapsrådgivning.

De har også krav på privatliv.

''Enig. Tenk hvis konsulenttjenestene f.eks. var pga. en alvorlig utfordring med et av barna deres eller ekteskapsrådgivning.''

Eller hvordan de skulle håndtere en komplisert situasjon under et utlandsoppdrag. Kjekt om en president av et regnskap kunne lese hva de betalte for råd om hvordan de skulle takle ham.

Norsk smålighet på sitt aller verste. De kongelige blir vurdert og målt i hver minste detalj hvor den enn ferdes og hva de enn gjør. Et konsulentbudsjett på bare 900.000,- er småpenger og lommerusk. Kanskje de burde lære ledere både i det private og offentlige hvordan man klarer seg med så lite.

mvh

MM forvalter ikke offentlige midler på samme måte som f. eks. en politiker.

Dette er penger som er til dem, akkurat som du får lønn - uten at man må si hva den ble brukt til.

Med vennlig hilsen

Har ikke mye å rutte med selv, men jeg ville ikke vært i skoene til Mette-Marit! Tenk på alt det kjedelige de må igjennom, endeløse middager, offisielle besøk og alle de må prate med.

''Er glad jeg slipper alt dette og alt motevaset i tillegg;)''

Du sier noe. Jeg ville godt stille og forsiktig fra vettet med et sånt mas om hva jeg har på meg. Og det virker som uansett hva Kronprinsessen gjør er det for dyrt, for billig, for pent, for stygt.

mvh

Annonse

Selv om jeg verken har flott hus på Vestkanten av noen by, og iblant må varme kronene i hånda før jeg bruker dem, trenger jeg ikke være smålig med stikkende grønne øyne.

Kronprinsparet har en apanasje som er vedtatt av Stortinget. Denne må de få bruke som de finner hensiktsmessig.

De gjør en utmerket jobb som representanter for Norge og tilfører landet mye. Sammenlignet med andre lands kongehus, presidenter, statsministre eller andre tilsvarende representanter er de billige i drift.

mvh

Gjest Royalisten

Folk har kansje mere å rutte med i de landene hvor de ikke har et kongehus ?

Nei, du belive me : dette er billigste måte å ha et slags styre på.

Alt annet, så dilter vi etter USA, bare ikke når det gjelder dette.

hidi, the scorpion

''Er glad jeg slipper alt dette og alt motevaset i tillegg;)''

Du sier noe. Jeg ville godt stille og forsiktig fra vettet med et sånt mas om hva jeg har på meg. Og det virker som uansett hva Kronprinsessen gjør er det for dyrt, for billig, for pent, for stygt.

mvh

''Jeg ville godt stille og forsiktig fra vettet med et sånt mas om hva jeg har på meg.''

Jeg òg. Bryr meg katta om mote, og kjøper gjerne billige klær:) Det finnes ikke en kjent motedesigner blant mine klær, men jeg kler meg jo ordentlig likevel;)

''Jeg ville godt stille og forsiktig fra vettet med et sånt mas om hva jeg har på meg.''

Jeg òg. Bryr meg katta om mote, og kjøper gjerne billige klær:) Det finnes ikke en kjent motedesigner blant mine klær, men jeg kler meg jo ordentlig likevel;)

Om jeg skulle være innehaver av klær fra en kjent motedesigner, kunne det fort vekk gått meg hus forbi.

Kjøper klær jeg liker og trives med.

En del moter er gresselig stygge.

mvh

Jeg er også oppvokst i ganske så kummerlige kår når jeg tenker over det i dag, men det bryr meg overhodet ikke hva Mette-Marit har brukt pengene til og det er vel neppe hun som har brukt alle pengene heller!

Synes vi har et flott kongehus jeg! :o)

''Har ikke mye å rutte med selv, men jeg ville ikke vært i skoene til Mette-Marit! Tenk på alt det kjedelige de må igjennom, endeløse middager, offisielle besøk og alle de må prate med.

Er glad jeg slipper alt dette og alt motevaset i tillegg;)''

Helt enig!!! De kan jo knapt nok slippe en fis uten at det står i Se&Hør!

hidi, the scorpion

''Har ikke mye å rutte med selv, men jeg ville ikke vært i skoene til Mette-Marit! Tenk på alt det kjedelige de må igjennom, endeløse middager, offisielle besøk og alle de må prate med.

Er glad jeg slipper alt dette og alt motevaset i tillegg;)''

Helt enig!!! De kan jo knapt nok slippe en fis uten at det står i Se&Hør!

''Helt enig!!! De kan jo knapt nok slippe en fis uten at det står i Se&Hør!''

Ikke sant? Må være til tider et forferdelig liv, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...