Gå til innhold

Vis oss regningene Mette-Marit!

Anbefalte innlegg

Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.

''men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.''

Jeg kommer fra trange kår sjøl, må mildt sagt prioritere forbruket mitt i likhet med mange andre jeg omgås, og meiner mye og mangt om monarkiet, men her tror jeg du må snakke for deg sjøl og ikke dra "oss-kortet". Misunnelse er heller ikke tillitvekkende.

Tenker du f.eks at monarkiet skusler bort apanasjen fra Statsbudsjettet, at Norge hadde vært bedre tjent med replublikk, at MM misbruker det / overskrider apanasjen / bruker "feil klær" i "feil settinger"? Alle eventualiteter er naturligvis OK og kanskje høyst berettiga, men det er en annen diskusjon.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• Mandolaika

5

• Mrs D

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen

Jeg syns det er på tide at avisene slutter å sitere Carl-Erik Grimstad. Den mannen har fått holde på med sin personlige vendetta mot kongehuset i årevis nå. Er det vikelig nen som vil høre på hans oppgulp?

Når det gjelder resten, så er jeg også uenig. Vårt kronprinspar gjør en flott jobb. At de har vett på å bruke rådgiving er bare positivt. Og nei, jeg trenger ikke noen detaljer om hva og hvem pengene har gått til.

Det får være måte på til smålighet. Og jeg har en oppvekst uten merkeklær, måtte stort sett arve. Det gjorde meg ikke misunnelig.

Gjest Elextra

Selv om jeg verken har flott hus på Vestkanten av noen by, og iblant må varme kronene i hånda før jeg bruker dem, trenger jeg ikke være smålig med stikkende grønne øyne.

Kronprinsparet har en apanasje som er vedtatt av Stortinget. Denne må de få bruke som de finner hensiktsmessig.

De gjør en utmerket jobb som representanter for Norge og tilfører landet mye. Sammenlignet med andre lands kongehus, presidenter, statsministre eller andre tilsvarende representanter er de billige i drift.

mvh

Vel talt.

Jeg forstår du bor på Vestkanten, og at du ikke mangler penger, men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.

''men for oss som har lite å rutte med er det provoserende at Mette-Marit som kommer fra trange kår selv ter seg som nyrik på skattebetalerenes penger.''

Så... når du ikke ble kronprinsesse, så skal ikke hun heller ha den glede?

Eller tenkte du mer at hun, med sin bakgrunn, skulle rusle rundt i H&M-klær mens hun representerer Norge ute i verden? Fordi hun ikke hadde egenprodusert rikdom å vise fram?

Vi har et utrolig flott kongehus, og jeg vil mye heller ha dette enn en president. MYE, MYE heller.

MM forvalter ikke offentlige midler på samme måte som f. eks. en politiker.

Dette er penger som er til dem, akkurat som du får lønn - uten at man må si hva den ble brukt til.

Med vennlig hilsen

''MM forvalter ikke offentlige midler på samme måte som f. eks. en politiker.

Dette er penger som er til dem, akkurat som du får lønn - uten at man må si hva den ble brukt til.''

Veldig enig! (teller 2 eller 3 saker hvor vi har vært enige nå, hvor skal dette ende?) ;-)

''MM forvalter ikke offentlige midler på samme måte som f. eks. en politiker.

Dette er penger som er til dem, akkurat som du får lønn - uten at man må si hva den ble brukt til.''

Veldig enig! (teller 2 eller 3 saker hvor vi har vært enige nå, hvor skal dette ende?) ;-)

Jeg er bekymret! :D

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Lasora

Misunnelsen er sterkere enn seksualdriften. Småligheten kommer ikke langt etter.

Det norske konghuset er billig i internasjonal målestokk. Dette er lommerusk i den store sammenhengen.

Det er verken hensiktsmessig eller ønskelig med en slik detaljrapportering.

Mvh

''Det norske folk er misfornøyde med kronprinsparets hemmelige konsulentbruk. Seks av ti mener de burde vært åpne om hva pengene går til.''

Jeg er på flertallet sin side. You lost!

''Skattebetalerne krever åpenhet om kronprinsparets konsulentpenger.''

Er bare syklubben her som er uenig.

http://e24.no/makro-og-politikk/vis-oss-regningene-mette-marit/20192838

Småligheten og misunnelsen har gode kår her til lands.

Gratulerer med ditt bidrag!

mvh

Dette er bare helt latterlig. "Brorparten av det norske folk", "skattebetalerne krever*" osv. Jeg har ikke blitt spurt, hehe.

Jeg synes de burde henge seg på politikerne isteden! Dette er så smålig. Det er penger de HAR fått, som når jeg og du får lønn, og dermed er det ingen som har noe med detaljer rundt hva de har blitt brukt på!

Jeg syns det er på tide at avisene slutter å sitere Carl-Erik Grimstad. Den mannen har fått holde på med sin personlige vendetta mot kongehuset i årevis nå. Er det vikelig nen som vil høre på hans oppgulp?

Når det gjelder resten, så er jeg også uenig. Vårt kronprinspar gjør en flott jobb. At de har vett på å bruke rådgiving er bare positivt. Og nei, jeg trenger ikke noen detaljer om hva og hvem pengene har gått til.

Det får være måte på til smålighet. Og jeg har en oppvekst uten merkeklær, måtte stort sett arve. Det gjorde meg ikke misunnelig.

''Vårt kronprinspar gjør en flott jobb. At de har vett på å bruke rådgiving er bare positivt. Og nei, jeg trenger ikke noen detaljer om hva og hvem pengene har gått til.''

Enig!

Selv om jeg verken har flott hus på Vestkanten av noen by, og iblant må varme kronene i hånda før jeg bruker dem, trenger jeg ikke være smålig med stikkende grønne øyne.

Kronprinsparet har en apanasje som er vedtatt av Stortinget. Denne må de få bruke som de finner hensiktsmessig.

De gjør en utmerket jobb som representanter for Norge og tilfører landet mye. Sammenlignet med andre lands kongehus, presidenter, statsministre eller andre tilsvarende representanter er de billige i drift.

mvh

Støttes!

Annonse

mvh

Støttes!

Dette får meg til å tenke på den gang Kjell Magne Bondevik (KMB) var statsminisister, og det var framforhandlet en avtale mellom statlig ansatte og Norwegian. Norwegian skulle i hht avtalen alltid brukes dersom det var mulig, og dersom man brøt forskriftene kunne man miste retten til refundering het det. Hva skjer? Jo etter én dag er KMB fotografert på Heathrow på tur ut av et SAS-fly og JørgenHattemakerne står klare med pisken: "Skal det være forskjell liksom? Han kan lage regler for oss ja, men holde dem selv gjør han ikke nei, visste vi det ikke".

Herre jesus, tenker jeg da. Skal den norske statsminister ringe Downingstreet og si at "nei du, kan vi ta møtet halv to stedefor? Det går ikke noe Norwegian-fly før 12 sjø, bare sas som flyr tidligere, og det kan ikke jeg ta..."

Min mening er at du linket til en svært tabloid artikkel med en svært tabloid holdning. Slike utspill kommer med jevne mellomrom, og da alltid mot personer med rolle innenfor det offentlige Norge (e.g. politikere/ kongehuset/ ledere i off. sektor).

Forøvrig har jeg erfaring med konsulenthonnorrar og er i motsetning til deg overrasket over hvor l a v t beløpet er.

Gjest Elextra

''Jeg syns det er på tide at avisene slutter å sitere Carl-Erik Grimstad. Den mannen har fått holde på med sin personlige vendetta mot kongehuset i årevis nå. Er det vikelig nen som vil høre på hans oppgulp?

Når det gjelder resten, så er jeg også uenig. Vårt kronprinspar gjør en flott jobb. At de har vett på å bruke rådgiving er bare positivt. Og nei, jeg trenger ikke noen detaljer om hva og hvem pengene har gått til.''

Enig.

Gjest Elextra

Jeg så den artikkelen, og stusset over at et seriøst nettsted som E24 forfektet slike standpunkter.

Jeg synes det bør være en selvfølge at kronprinsparet ikke skal legge frem enhver faktura, og eventuelt måtte forsvare ethvert kjøp eller utgift overfor offentligheten.

Jeg er på ingen måte overrasket over at de bruker 900.000 på konsulenter, det er klart de bruker en del penger på medierådgivere og annet.

Gjest Elextra

Eller i hvertfall nærmere antakelser om dem:

http://e24.no/makro-og-politikk/dette-brukte-kronprinsparet-hemmelige-konsulentpenger-paa/20193163

Og jeg er fortsatt ikke sjokkert. Som det også fremheves fra staben deres er det ofte billigere å leie inn hjelp ved behov enn å ansette.

Dette får meg til å tenke på den gang Kjell Magne Bondevik (KMB) var statsminisister, og det var framforhandlet en avtale mellom statlig ansatte og Norwegian. Norwegian skulle i hht avtalen alltid brukes dersom det var mulig, og dersom man brøt forskriftene kunne man miste retten til refundering het det. Hva skjer? Jo etter én dag er KMB fotografert på Heathrow på tur ut av et SAS-fly og JørgenHattemakerne står klare med pisken: "Skal det være forskjell liksom? Han kan lage regler for oss ja, men holde dem selv gjør han ikke nei, visste vi det ikke".

Herre jesus, tenker jeg da. Skal den norske statsminister ringe Downingstreet og si at "nei du, kan vi ta møtet halv to stedefor? Det går ikke noe Norwegian-fly før 12 sjø, bare sas som flyr tidligere, og det kan ikke jeg ta..."

Min mening er at du linket til en svært tabloid artikkel med en svært tabloid holdning. Slike utspill kommer med jevne mellomrom, og da alltid mot personer med rolle innenfor det offentlige Norge (e.g. politikere/ kongehuset/ ledere i off. sektor).

Forøvrig har jeg erfaring med konsulenthonnorrar og er i motsetning til deg overrasket over hvor l a v t beløpet er.

Godt skrevet!

mvh

Jeg så den artikkelen, og stusset over at et seriøst nettsted som E24 forfektet slike standpunkter.

Jeg synes det bør være en selvfølge at kronprinsparet ikke skal legge frem enhver faktura, og eventuelt måtte forsvare ethvert kjøp eller utgift overfor offentligheten.

Jeg er på ingen måte overrasket over at de bruker 900.000 på konsulenter, det er klart de bruker en del penger på medierådgivere og annet.

''Jeg er på ingen måte overrasket over at de bruker 900.000 på konsulenter, det er klart de bruker en del penger på medierådgivere og annet.''

Enig.

900.000,- på konsulenter tilsvarer 1-1,5 heltidsstillinger. Lommerusk i forhold til de oppgavene kronprinsparet skal løse.

Kanskje vi burde opprette Folkets Smålighetpris som gis det den mediebedriften som i størst grad fremmer hat, misunnelse, smålighet, uveitenhet, usaklighet og ikke minst Janteloven.

Tilsynelatende verdier som settes høyt her til lands.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...