Gå til innhold

er dette normalt i begynnelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest førstegangsmio

Jeg lurer på en ting, har en datter på 2 mnd, stortrives. jeg syns det er slitsomt å gå turer m andre hvor jeg må forholde meg til et visst klokkeslett, og i tillegg reise et stykke med offentlig kommunikasjon...ønsker heller å gå tur i nærområdet, men de jeg kjenner bor i en annen del av byen. blir stresset, for da må det passe inn med når hun har spist osv...blir stresset hvis hun gråter på trikken osv...syns det blir så mye styr, men ser jo at folk har med babyene overalt, og virker ikke som de blir noe særlig stresset.. er min første.

vil dette gi seg, flere som føler det er slitsomt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378274-er-dette-normalt-i-begynnelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt stresset og redd for å ikke ta nok hensyn til min baby. Jeg "bet tenna sammen" og gjorde endel av disse tingene med min førstefødte, for jeg så jo at andre gjorde det, men med nr. 2 tok jeg det mye mer med ro og dret i hva og hvordan andre gjorde det.

Jeg synes du skal tenke på deg og babyen og innrette deg etter det. Det blir lettere å være mer sosial når babyen er litt større og du har fått inn mer faste rutiner osv.

Onsdag1365380628

Jeg kan berolige deg med at det du føler er helt normalt. Ikke bare for nybakte men for andre også. Vi hadde såkalt barselgruppe å trillegrupper å da mine var små og ja, det var koselig. Innimellom. Men de beste dagene var da jeg var hjemme og kunne ta trilleturene når jeg selv og den lille følte for det.

De fleste babyer får litt mer struktur på tilværelsen etter hvert, slik at du vet omtrent når hun sover og når hun har en mer aktiv / urolig periode. Da blir det enklere å planlegge dagen. Dessuten blir de mer i stand til å vente et øyeblikk på pupp eller bleieskift, slik at ikke den mest intense alarmen går i samme sekund som de våkner. Men husk også på at alle babyer skriker iblant, uansett hva du gjør.

Ikke stress, hun er liten ennå. Hvis hun er 2 mnd nå, får du nok en veldig fin sommer. Det er ikke unormalt at babyen styrer mye av tilværelsen de 3 første månedene, i hvert fall når det er første gangen. Ikke krev av deg selv at du skal være hyperaktiv hele dagen, du har permisjon for å ta deg av henne. Lykke til!

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du sier. Når gutten min var baby syns jeg det var kjempevanskelig å planlegge slike ting. Husker jeg løp ut fra matbutikken, uten å få ordnet det jeg skulle fordi han plutselig begynte å hyle. Jeg satt aldri på cafe og ammet (det føltes bare utrolig rart og ubehagelig) Det ble til at jeg var mye alene det året jeg gikk hjemme med han. Men når vi var over det første babytiden gikk alt veldig greit. Jeg kan tenke meg at mødre med flere fødsler og babyer bak seg, blir tøffere og lar det stå til.

Annonse

Gratulerer med jenta!

Å jage klokka var definitivt ikke blant mine favoritter som nybakt mor. Spesielt med den første var det _nydelig_ og ta ting som de kom.

Trives du med å ta det rolig, så unngå klokkestress om du kan.

Foreldre med fire barn er ofte så rutinerte og effektive at de kommer seg fortere ut døra enn de med et eller to.

:-)

mvh

Ja det er helt normalt å føle det slik.

Jeg syntes også det meste som skulle foregå utenfor husets 4 vegger var mest slitsomt og stressende da jeg hadde liten baby.

Kos deg hjemme og når du får lyst til å ta med babyen ut en tur gjør du det i nærmiljøet der du føler det trygt og avslappende.

Hvis du drar på lengre turer enn du er komfortabel med fordi noen andre forventer det, vil du kanskje angre senere. Denne tiden går superfort.

Gradvis vil du føle deg tryggere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...