Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

Jeg blir nesten målløs og ganske perpleks av folk som legger ut ultralydbilde av babyen sin på veggen på FB. Det er rett og slett for privat. Nei, jeg har ikke ord. Sånt gjør man bare ikke, mener jeg. Føler for å sende vedkommende en skikkelig oppdragende melding, men det er jo ikke jeg som bestemmer.....

Hva mener dere?

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Det er da bare koselig! Det kunne jeg godt funnet på å gjøre om jeg var gravid. :o) Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut ultralydbilde av babyen.

Det lå forøvrig ute et ultralydbilde av min eldste her på DOL for 13 år siden. :o)

Ultralydbilde har jeg ikke noe problem med. Diskusjoner om hvorvidt folk er skikket til å oppdra sine egne barn, derimot, det blir for drøyt.

Man skal vel ikke legge ut annet på veggen enn man ville tålt å lese i lokalavisa. Det syns jeg er en grei regel, selv om man også der har ulike grenser.

Det er da bare koselig! Det kunne jeg godt funnet på å gjøre om jeg var gravid. :o) Jeg ser virkelig ikke problemet med å legge ut ultralydbilde av babyen.

Det lå forøvrig ute et ultralydbilde av min eldste her på DOL for 13 år siden. :o)

Da er vi uenige om den saken og det er helt ok. :)

Gjest Hulderen

Hva ville du krevet i den oppdragende meldingen?

Et ultralydbilde er da ikke så privat. Ikke blir barnet gjenkjennelig heller, så sånn sett er babybilder mye verre.

Når noen legger ut bilde av fødselen, med nærbilde av morens skritt, DA kan du begynne å oppdra.

Jeg synes vel ikke ultralydbilde er så farlig. Det er jo ikke noe ungen senere vil synes er flaut, tror jeg. Da kan det være verre med alle mulig andre bilder av ungene...

Noe av det jeg sukker mest over er de der klissete "Har du verdens beste sønn/datter osv.osv. Kopier denne statusen hvis.."

Grøss.

Annonse

Ultralydbilde har jeg ikke noe problem med. Diskusjoner om hvorvidt folk er skikket til å oppdra sine egne barn, derimot, det blir for drøyt.

Man skal vel ikke legge ut annet på veggen enn man ville tålt å lese i lokalavisa. Det syns jeg er en grei regel, selv om man også der har ulike grenser.

Jeg synes ultralydbilde er veldig privat og ikke er det hverken et søtt eller yndig bilde å se på. Man ser knapt nok hva det er, bortsett fra at man jo ser at det er et UL-bilde. :)

Kanskje jeg må tenke litt mer på dette da, hm....

Tror det går litt på det at jeg er i mot å flashe altfor mange bilder av barn på FB i utgangspunktet, de kan jo ikke velge selv, og at det dermed blir altfor drøyt å flashe et bilde av en unge allerede FØR den er født!

''Diskusjoner om hvorvidt folk er skikket til å oppdra sine egne barn, derimot, det blir for drøyt.''

Er det noe som diskuterer det på sin egen vegg, eller hva mente du?

Hva ville du krevet i den oppdragende meldingen?

Et ultralydbilde er da ikke så privat. Ikke blir barnet gjenkjennelig heller, så sånn sett er babybilder mye verre.

Når noen legger ut bilde av fødselen, med nærbilde av morens skritt, DA kan du begynne å oppdra.

Jeg vet ikke helt egentlig, kanskje det ikke er så galt allikevel da. Skjønner bare ikke helt vitsen og hvilken glede eller interesse andre evt. skulle ha av å se andres UL-bilde.

Jeg synes ikke det er noe galt å vise UL-bildet til nærmeste familie og venner, men på FB har man jo gjerne 300 stk. lett blanding av både venner, "venner" og bekjente. Er nok mer valg av medium jeg mener er feil da kanskje.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være for privat å legge ut t ultralydbilde. Det kunne jeg sikkert gjort selv også

''Jeg kan ikke skjønne at det skal være for privat å legge ut t ultralydbilde. Det kunne jeg sikkert gjort selv også''

Jeg synes det er noe av det mest private, særlig da på FB, men kunne godt ha vist det til nærmeste familie og venner eller sendt det på mms til nærmeste familie og venner.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være for privat å legge ut t ultralydbilde. Det kunne jeg sikkert gjort selv også

Og jeg kan ikke skjønne at et slikt bilde kan være interessant for noen andre enn de aller nærmeste. Et foster, liksom...:-( For meg ligger det noe utrolig "innbilsk/meg alene gravid her i verden", blant slike postinger. Kunne ikke falle meg inn og tro at dette var noe andre hadde hatt interesse av.

Og jeg kan ikke skjønne at et slikt bilde kan være interessant for noen andre enn de aller nærmeste. Et foster, liksom...:-( For meg ligger det noe utrolig "innbilsk/meg alene gravid her i verden", blant slike postinger. Kunne ikke falle meg inn og tro at dette var noe andre hadde hatt interesse av.

''Og jeg kan ikke skjønne at et slikt bilde kan være interessant for noen andre enn de aller nærmeste. Et foster, liksom...:-( For meg ligger det noe utrolig "innbilsk/meg alene gravid her i verden", blant slike postinger. Kunne ikke falle meg inn og tro at dette var noe andre hadde hatt interesse av.''

Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.

Annonse

''Og jeg kan ikke skjønne at et slikt bilde kan være interessant for noen andre enn de aller nærmeste. Et foster, liksom...:-( For meg ligger det noe utrolig "innbilsk/meg alene gravid her i verden", blant slike postinger. Kunne ikke falle meg inn og tro at dette var noe andre hadde hatt interesse av.''

Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.

''Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.''

Enig. Nesten litt sykt....Men nå kalles vel Facebook for et narsissistisk nettsamfunn:

http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/197284

''Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.''

Enig. Nesten litt sykt....Men nå kalles vel Facebook for et narsissistisk nettsamfunn:

http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/197284

Leste kjapt igjennom linken, det er kanskje noe i det hos enkelte, men det blir nå litt søkt også da, synes jeg.

Leste kjapt igjennom linken, det er kanskje noe i det hos enkelte, men det blir nå litt søkt også da, synes jeg.

Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.

Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.

''Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.''

Nettopp, helt enig. Men man trenger ikke ha narsissistisk personlighetsforstyrrelse for det, men kanskje de sosiale antennene ikke er helt dratt ut? :) Dette stemmer forøvrig veldig godt ellers på den personen som har lagt ut dette bildet, men stemmer overhodet ikke igjen på andre.

Gjest Hulderen

Jeg vet ikke helt egentlig, kanskje det ikke er så galt allikevel da. Skjønner bare ikke helt vitsen og hvilken glede eller interesse andre evt. skulle ha av å se andres UL-bilde.

Jeg synes ikke det er noe galt å vise UL-bildet til nærmeste familie og venner, men på FB har man jo gjerne 300 stk. lett blanding av både venner, "venner" og bekjente. Er nok mer valg av medium jeg mener er feil da kanskje.

Jeg ser på fremvising av ultralydbilde omtrent som å fortelle at man er gravid. Nettopp fordi et ultralydbilde viser så lite. Så det er mulig det er jeg som legger for liten betydning i det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...