Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

''Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.''

Nettopp, helt enig. Men man trenger ikke ha narsissistisk personlighetsforstyrrelse for det, men kanskje de sosiale antennene ikke er helt dratt ut? :) Dette stemmer forøvrig veldig godt ellers på den personen som har lagt ut dette bildet, men stemmer overhodet ikke igjen på andre.

Det holder lenge med narsisstiske trekk, tror jeg. Og det er det mange som har i dagens samfunn.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er über privat på FB, men jeg ser ikke noe galt i å legge ut et slikt bilde. Han/hun er kjempe glade og livet forandrer seg, klart man ønsker å dele det med hele verden. I slike situasjoner synes jeg FB er ganske flott, man kan dele det med alle og vi kan glede oss på vedkommendes vegne. Disse som oppdaterer statusen sin hver gang de tar nytt pålegg på brødskiven har jeg et større problem med men nå har jeg omsider klart å lokalisere denne "hide"knappen.

Jeg ser på fremvising av ultralydbilde omtrent som å fortelle at man er gravid. Nettopp fordi et ultralydbilde viser så lite. Så det er mulig det er jeg som legger for liten betydning i det :-)

''Jeg ser på fremvising av ultralydbilde omtrent som å fortelle at man er gravid. Nettopp fordi et ultralydbilde viser så lite. Så det er mulig det er jeg som legger for liten betydning i det :-)''

Jeg ser ikke på det som det samme, men jeg ville nok ikke ha skrevet at jeg var gravid på veggen min på FB heller. Bare informert venner som jeg virkelig omgås, og familie så klart.

''Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.''

Enig. Nesten litt sykt....Men nå kalles vel Facebook for et narsissistisk nettsamfunn:

http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/197284

''Enig. Nesten litt sykt...''

Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.

Det holder lenge med narsisstiske trekk, tror jeg. Og det er det mange som har i dagens samfunn.

''Det holder lenge med narsisstiske trekk, tror jeg. Og det er det mange som har i dagens samfunn.''

Jeg synes det er STOR forskjell på å ha dårlig utviklede sosiale antenner og det å ha narsissistiske trekk.

Jeg er über privat på FB, men jeg ser ikke noe galt i å legge ut et slikt bilde. Han/hun er kjempe glade og livet forandrer seg, klart man ønsker å dele det med hele verden. I slike situasjoner synes jeg FB er ganske flott, man kan dele det med alle og vi kan glede oss på vedkommendes vegne. Disse som oppdaterer statusen sin hver gang de tar nytt pålegg på brødskiven har jeg et større problem med men nå har jeg omsider klart å lokalisere denne "hide"knappen.

''Jeg er über privat på FB.''

Det er helt ok, du kan jo styre hvem som skal se hva du skriver.

Annonse

''Det holder lenge med narsisstiske trekk, tror jeg. Og det er det mange som har i dagens samfunn.''

Jeg synes det er STOR forskjell på å ha dårlig utviklede sosiale antenner og det å ha narsissistiske trekk.

Ok. Dette blir kanskje en for tung diskusjon en sen fredags kveld:-) Men jeg merker godt når det er slike (narsissistiske) krefter i sving rundt meg.

Ok. Dette blir kanskje en for tung diskusjon en sen fredags kveld:-) Men jeg merker godt når det er slike (narsissistiske) krefter i sving rundt meg.

''Men jeg merker godt når det er slike (narsissistiske) krefter i sving rundt meg.''

Ja, men jeg sier jo ikke at de ikke finnes, jeg bare mener at jeg synes det er stor forskjell på å mangelfullt utviklede sosiale antenner og det å være narsissistisk.

Gjest Hulderen

''Jeg ser på fremvising av ultralydbilde omtrent som å fortelle at man er gravid. Nettopp fordi et ultralydbilde viser så lite. Så det er mulig det er jeg som legger for liten betydning i det :-)''

Jeg ser ikke på det som det samme, men jeg ville nok ikke ha skrevet at jeg var gravid på veggen min på FB heller. Bare informert venner som jeg virkelig omgås, og familie så klart.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville gjort. Jeg ville kanskje skrevet det på slutten av svangerskapet når jeg ventet på fødselen. Men jeg har venner som har fortalt om graviditet på FB, da når de godt og vel har passert 12 uker. I så måte er ultralydbilde en grei anledning, det får man vel ved 18 uker.

Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.

''Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.''

Den beskjeden kom for lenge siden.

De fleste har vel opplyst om det før dette bildet legges ut:-)

Ja, det tror jeg nok .. men på FB har man jo gjerne kontakt med de litt "perifere" som man ikke ser så altfor ofte. Synes bare det er hyggelig med slike, hva skal jeg kalle det, "ekte" fine meldinger.

''Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.''

Enig - jeg klarer ikke se noe som helst annet i det å legge ut et ultraydbilde enn at det er kjempekoselig og uttrykk for en enorm glede som bobler over! :o)

Annonse

Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.

''Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.''

Først: jeg ville nok ikke lagt det ut selv. Men jeg ville ikke tenkt noe galt om noen av mine venner gjorde det. Det er ikke så mye av det man legger ut på FB som interesserer alle eller de fleste av ens "venner" vel? Noe er interessant for noen "gjenger" (kolleger eller gamle skolevenner eller familie) - annet for andre.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville gjort. Jeg ville kanskje skrevet det på slutten av svangerskapet når jeg ventet på fødselen. Men jeg har venner som har fortalt om graviditet på FB, da når de godt og vel har passert 12 uker. I så måte er ultralydbilde en grei anledning, det får man vel ved 18 uker.

Ja, men graviditeten ble fortalt om sånn omtrent noen dager etter at barnet var unnfanget. :P

Den beskjeden kom for lenge siden.

Jo men jeg forstår det likevel, de er glade og slike nyheter vil man sikkert dele med hele kloden, jeg opplever det som ekte glede. Som Hulderen skriver under her hadde jeg lett febrilsk etter logg ut knappen om intime bilder av fødselen dukket opp.

Først: jeg ville nok ikke lagt det ut selv. Men jeg ville ikke tenkt noe galt om noen av mine venner gjorde det. Det er ikke så mye av det man legger ut på FB som interesserer alle eller de fleste av ens "venner" vel? Noe er interessant for noen "gjenger" (kolleger eller gamle skolevenner eller familie) - annet for andre.

''Det er ikke så mye av det man legger ut på FB som interesserer alle eller de fleste av ens "venner" vel? Noe er interessant for noen "gjenger" (kolleger eller gamle skolevenner eller familie) - annet for andre.''

Ja det er sant, men et sånt bilde synes jeg allikevel blir veldig privat. Det er helt ok at ikke alle synes det samme som meg der. :-)

Ja, det tror jeg nok .. men på FB har man jo gjerne kontakt med de litt "perifere" som man ikke ser så altfor ofte. Synes bare det er hyggelig med slike, hva skal jeg kalle det, "ekte" fine meldinger.

Det er ikke noe "uhyggelig" med det. Jeg oppfatter det bare som litt ukritisk. Som sagt: Jeg kunne aldri ha tenkt meg og lagt ut et bilde på FB av min innvendige livmor med et foster i. Det hadde blitt for privat for meg.

Det er ikke noe "uhyggelig" med det. Jeg oppfatter det bare som litt ukritisk. Som sagt: Jeg kunne aldri ha tenkt meg og lagt ut et bilde på FB av min innvendige livmor med et foster i. Det hadde blitt for privat for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...