Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe "uhyggelig" med det. Jeg oppfatter det bare som litt ukritisk. Som sagt: Jeg kunne aldri ha tenkt meg og lagt ut et bilde på FB av min innvendige livmor med et foster i. Det hadde blitt for privat for meg.

'' Som sagt: Jeg kunne aldri ha tenkt meg og lagt ut et bilde på FB av min innvendige livmor med et foster i. Det hadde blitt for privat for meg.'' Min grense går hundre tusen millioner mil før det der ;-) Men jeg skjønner hva du mener og du har uten tvil et poeng. Men akkurat et fosterbilde finner jeg helt uskyldig og bare gledelig.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

''Hva mener dere?''

Mange dumme folk på denne FB, og jeg er ikke en av dem. Kunne aldri tenke meg å være på en slik side, som faktisk kan utlevere alt om deg selv!

''Mange dumme folk på denne FB, og jeg er ikke en av dem. Kunne aldri tenke meg å være på en slik side, som faktisk kan utlevere alt om deg selv!''

Oi, det var veldig fordomsfult, for du er ikke der og det stemmer ikke at det er slik på FB. Man velger selv hva man legger ut der og dermed blir slett ikke alt om en selv utlevert.

''Hvis man legger ut bilde av et barn på fosterstadiet, og tror at det interesserer de fleste på vennelista på FB...da tror jeg man ligger tynt an mht vurderingsevene.''

Først: jeg ville nok ikke lagt det ut selv. Men jeg ville ikke tenkt noe galt om noen av mine venner gjorde det. Det er ikke så mye av det man legger ut på FB som interesserer alle eller de fleste av ens "venner" vel? Noe er interessant for noen "gjenger" (kolleger eller gamle skolevenner eller familie) - annet for andre.

Jeg er veldig forsiktig med hva jeg legger ut. Og liker ikke og legge ut ting som kan oppfattes helt feil av andre.

Jeg synes generelt det er alt for mye oppstuss rundt graviditeter. Det er jo en normal hendelse som skjer de fleste kvinner. Normalt, selv om jeg vet at en del sliter med og ikke kunne få barn:-(

'' Som sagt: Jeg kunne aldri ha tenkt meg og lagt ut et bilde på FB av min innvendige livmor med et foster i. Det hadde blitt for privat for meg.'' Min grense går hundre tusen millioner mil før det der ;-) Men jeg skjønner hva du mener og du har uten tvil et poeng. Men akkurat et fosterbilde finner jeg helt uskyldig og bare gledelig.

''Min grense går hundre tusen millioner mil før det der ;-) Men jeg skjønner hva du mener og du har uten tvil et poeng. Men akkurat et fosterbilde finner jeg helt uskyldig og bare gledelig.''

:-)

Gjest Hulderen

''Hva mener dere?''

Mange dumme folk på denne FB, og jeg er ikke en av dem. Kunne aldri tenke meg å være på en slik side, som faktisk kan utlevere alt om deg selv!

FaceBook utleverer ikke noe om helst på egenhånd. Du må pent skrive det selv (eller ha venner som skiver på veggen din, og da kan det slettes). Det er mange med FB-pofil som ikke forteller noe om helst om seg selv.

Annonse

''Hva mener dere?''

''Mange dumme folk på denne FB'' Tror ikke folk på fb er så mye dummere på fb enn på andre steder. Tror imidlertid du har rett i at du ikke ville likt å ha en profil på fb.

Gjest Nickløsheletida

''Mange dumme folk på denne FB'' Tror ikke folk på fb er så mye dummere på fb enn på andre steder. Tror imidlertid du har rett i at du ikke ville likt å ha en profil på fb.

''Tror ikke folk på fb er så mye dummere på fb enn på andre steder''

Jeg tror gjennomsnittbefolkningen er litt glupere på dol enn på facebook . Sier jeg som er begge steder ;-)

Jøss, det har jeg aldri tenkt på som problematisk.... skjønner ikke at det er noe verre enn å legge ut et bilde av barnet sitt? Nesten mindre ille siden alle UL-bilder uansett ser helt like ut :)

Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?

''Hva mener dere?''

Man velger jo selv hvordan man ønsker å bruke FB, og hva man evt ønsker å dele med andre. Om ti år ler alle av at enkelte var så skeptiske til sosiale medier ;)

Jeg vet ikke jeg.... et ultralydbilde er et ultralydbilde, for meg ser de like ut alle sammen. Ergo syns jeg ikke det er såååå privat.

Hvis jeg legger ut noe passer jeg på å begrense de som skal ha tilgang på det.

''et ultralydbilde er et ultralydbilde, for meg ser de like ut alle sammen'' Enig. Om det står "Baby i mars" eller legges ut et ultralydbilde er omtrent samme sak.

Jeg vet ikke helt egentlig, kanskje det ikke er så galt allikevel da. Skjønner bare ikke helt vitsen og hvilken glede eller interesse andre evt. skulle ha av å se andres UL-bilde.

Jeg synes ikke det er noe galt å vise UL-bildet til nærmeste familie og venner, men på FB har man jo gjerne 300 stk. lett blanding av både venner, "venner" og bekjente. Er nok mer valg av medium jeg mener er feil da kanskje.

Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)

''Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)''

Ja, det er noen som legger ut alle mulige detaljer i hverdagen, både hva de spiser, ser på tv, at de drikker kaffe, hvordan dagsformen er hver eneste dag,

at det er fredag og helg ( akkurat som jeg ikke visste det) osv osv.

''Tror ikke folk på fb er så mye dummere på fb enn på andre steder''

Jeg tror gjennomsnittbefolkningen er litt glupere på dol enn på facebook . Sier jeg som er begge steder ;-)

Jeg tror omvendt. Jeg har mange på facebook som synes det å sitte på et forum er hårreisende harry.

''Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)''

Ja, det er noen som legger ut alle mulige detaljer i hverdagen, både hva de spiser, ser på tv, at de drikker kaffe, hvordan dagsformen er hver eneste dag,

at det er fredag og helg ( akkurat som jeg ikke visste det) osv osv.

Jepp;)

For ikke å snakke om de som digger kryptiske meldinger som f.eks. "?", "Hva f.....!!!", "Ja, nå har jeg hørt det også!!!" osv.... De formelig skriker etter oppmerksomhet ;)

Gjest Nickløsheletida

I såfall er mine venner smartere enn dine ;-)

''I såfall er mine venner smartere enn dine ;-)''

He he, eller at de glupeste vennene mine ikke skriver så mye om ingenting slik noen gjør :-) Når jeg tenker etter så er ikke noen av de nærmeste vennene mine av de som oppdaterer med tull og tøys daglig og flere ganger daglig.

trollemor;o)

''Helt enig, i tillegg til at jeg synes det er veldig privat å legge ut bilde av en baby allerede før den er født. Jo fortere eksponert for verden og flasha ut på nett, jo bedre, liksom.''

Enig. Nesten litt sykt....Men nå kalles vel Facebook for et narsissistisk nettsamfunn:

http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/197284

Tror neppe det er mange som studer ultralydbildet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...