Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jepp;)

For ikke å snakke om de som digger kryptiske meldinger som f.eks. "?", "Hva f.....!!!", "Ja, nå har jeg hørt det også!!!" osv.... De formelig skriker etter oppmerksomhet ;)

Ja, for da vet de at de får nysgjerrige svar og så tror de at ingen gjennomskuer det.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

trollemor;o)

''Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.''

Den beskjeden kom for lenge siden.

OK, da skjønner jeg ikke hvorfor det legges ut. Det er jo dønn uinteressant for andre enn den vordende mor og far.Kaaaanskjefor besteforeldre.

''I såfall er mine venner smartere enn dine ;-)''

He he, eller at de glupeste vennene mine ikke skriver så mye om ingenting slik noen gjør :-) Når jeg tenker etter så er ikke noen av de nærmeste vennene mine av de som oppdaterer med tull og tøys daglig og flere ganger daglig.

Ikke sant. Jeg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall.. ;-)

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror omvendt. Jeg har mange på facebook som synes det å sitte på et forum er hårreisende harry.

Kommentaren min var spøkefullt ment, men det er ihvertfall harry og oppdatere stausen sin hver eneste dag på alt og ingenting. Noen er svært forutsigende.

Gjest Nickløsheletida

Ikke sant. Jeg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall.. ;-)

''Jeg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall.. ;-)''

Nei, det er heller sånn: Å, jeg gleder meg til jul!

Annonse

Kommentaren min var spøkefullt ment, men det er ihvertfall harry og oppdatere stausen sin hver eneste dag på alt og ingenting. Noen er svært forutsigende.

Jeg skjønner heller ikke det med alle merkelige statuser, jeg diskuterer endel der inne og klarer å holde kontakt med folk som hadde blitt borte for meg ellers.

Gjest Nickløsheletida

Jeg skjønner heller ikke det med alle merkelige statuser, jeg diskuterer endel der inne og klarer å holde kontakt med folk som hadde blitt borte for meg ellers.

'' jeg diskuterer endel der inne og klarer å holde kontakt med folk som hadde blitt borte for meg ellers''

Og dette synes jeg er noe av det hyggeligste med dol. Jeg synes det er lettere og holde kontakten med de nærmeste også. Ringe gidder jeg ikke alltid, men de blir lett tilgjengelig på facebook. De fleste er innom i løpet av dagen og avtaler lages der.

Ja, for da vet de at de får nysgjerrige svar og så tror de at ingen gjennomskuer det.

Nettopp!

Det rare er at det faktisk er et par av mine venner som digger slike statuser og som faktisk er ganske så oppegående intellektuelt også :P

Hva er så galt med et ultralydbilde da? Jeg ser ikke virkelig ikke problemet...

Har sett mange bilder på fb som hadde passet best i en igjenklistra konvolutt langt inni en skuff, men ultralydbilde kan jeg ikke se at er så galt..

Noen statusoppdateringer er jo også til å dåne av..

''Diskusjoner om hvorvidt folk er skikket til å oppdra sine egne barn, derimot, det blir for drøyt.''

Er det noe som diskuterer det på sin egen vegg, eller hva mente du?

''Er det noe som diskuterer det på sin egen vegg, eller hva mente du?''

Jeg tenkte bare på en tråd jeg så nå nylig, hvor det endte med diskusjon mellom vegg-eier og en annen om hvorvidt vegg-eieren var en god nok omsorgsperson for egne barn ut fra hva hun gjorde/ikke gjorde, tillot/ikke tillot osv.

Jøss, det har jeg aldri tenkt på som problematisk.... skjønner ikke at det er noe verre enn å legge ut et bilde av barnet sitt? Nesten mindre ille siden alle UL-bilder uansett ser helt like ut :)

Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?

''Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?''

Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.

Og så er det neo med hvor tidlig og i hvilken form man skal eksponere et foster.

Det har vel med følelser å gjøre, så det er vanskelig å forklare.

Annonse

Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)

''Forøvrig er det mange andre statuser på FB som er langt kjedeligere å lese enn å se et UL-bilde (selv om også det er kjedelig) ;)''

Absolutt.

Hva er så galt med et ultralydbilde da? Jeg ser ikke virkelig ikke problemet...

Har sett mange bilder på fb som hadde passet best i en igjenklistra konvolutt langt inni en skuff, men ultralydbilde kan jeg ikke se at er så galt..

Noen statusoppdateringer er jo også til å dåne av..

''Har sett mange bilder på fb som hadde passet best i en igjenklistra konvolutt langt inni en skuff, men ultralydbilde kan jeg ikke se at er så galt..''

Du har helt rett i det, er masse andre bilder man ikke burde lagt ut heller.

''Er det noe som diskuterer det på sin egen vegg, eller hva mente du?''

Jeg tenkte bare på en tråd jeg så nå nylig, hvor det endte med diskusjon mellom vegg-eier og en annen om hvorvidt vegg-eieren var en god nok omsorgsperson for egne barn ut fra hva hun gjorde/ikke gjorde, tillot/ikke tillot osv.

''Jeg tenkte bare på en tråd jeg så nå nylig, hvor det endte med diskusjon mellom vegg-eier og en annen om hvorvidt vegg-eieren var en god nok omsorgsperson for egne barn ut fra hva hun gjorde/ikke gjorde, tillot/ikke tillot osv.''

Åååå ja, den ja, herlighet. Jeg har et par kranglefanter på vennelista som åpenlyst krangler på div. vegger om helt private ting. Det er flaut!

Gjest Elextra

''Jeg blir nesten målløs og ganske perpleks av folk som legger ut ultralydbilde av babyen sin på veggen på FB. Det er rett og slett for privat.''

Enig med deg i at det er litt over kanten.

''Føler for å sende vedkommende en skikkelig oppdragende melding''

Det ville jeg synes var vel så dumt som å legge ut et slikt bilde.

Gjest Elextra

''I såfall er mine venner smartere enn dine ;-)''

He he, eller at de glupeste vennene mine ikke skriver så mye om ingenting slik noen gjør :-) Når jeg tenker etter så er ikke noen av de nærmeste vennene mine av de som oppdaterer med tull og tøys daglig og flere ganger daglig.

''He he, eller at de glupeste vennene mine ikke skriver så mye om ingenting slik noen gjør ''

Tror du er inne på noe der. Det virker ofte som om viljen til å uttrykke seg er omvendt propersjonal med evnen, og da særlig på FB. Men jeg kjenner heldigvis til noen hederlige unntak :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...