Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg blir nesten målløs og ganske perpleks av folk som legger ut ultralydbilde av babyen sin på veggen på FB. Det er rett og slett for privat.''

Enig med deg i at det er litt over kanten.

''Føler for å sende vedkommende en skikkelig oppdragende melding''

Det ville jeg synes var vel så dumt som å legge ut et slikt bilde.

''Det ville jeg synes var vel så dumt som å legge ut et slikt bilde.''

Ja, det er bare noe jeg tenker, jeg gjør det ikke. :)

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg tenkte bare på en tråd jeg så nå nylig, hvor det endte med diskusjon mellom vegg-eier og en annen om hvorvidt vegg-eieren var en god nok omsorgsperson for egne barn ut fra hva hun gjorde/ikke gjorde, tillot/ikke tillot osv.''

Åååå ja, den ja, herlighet. Jeg har et par kranglefanter på vennelista som åpenlyst krangler på div. vegger om helt private ting. Det er flaut!

Det er forbi flaut. Så da sier jeg heller takk til ultralydbilder! :-)

Skrevet

''Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?''

Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.

Og så er det neo med hvor tidlig og i hvilken form man skal eksponere et foster.

Det har vel med følelser å gjøre, så det er vanskelig å forklare.

''Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.''

Jeg er uenig! Hvis man skal ta hensyn til hva gud og Herman vil syns er OK å lese på veggen, så ville det neimen ikke bli postet mye. Folk må få poste hva de vil på veggen sin, så får heller gud eller Herman eller begge to velge å la vær å lese de uinteressante tingene.

Jeg for min del er mer opprørt over hva folk får seg til å poste på ANDRES vegg på FB.

Skrevet

''I såfall er mine venner smartere enn dine ''

*knegg*

For ikke å snakke om WF-vennene mine!

''For ikke å snakke om WF-vennene mine!'' Ditto! ;-)

Skrevet

Man velger jo selv hvordan man ønsker å bruke FB, og hva man evt ønsker å dele med andre. Om ti år ler alle av at enkelte var så skeptiske til sosiale medier ;)

''Om ti år ler alle av at enkelte var så skeptiske til sosiale medier ;)''

Vet du, jeg tror ikke det kommer til å ta så lang tid. :D Gi det fire-fem år og "ALLE" himler med øynene over den skepsisen. Er ikke veldig mange år siden folk utbasunerte om hvor himla skummelt internett i seg selv var.

Skrevet

''Hva mener dere?''

Mange dumme folk på denne FB, og jeg er ikke en av dem. Kunne aldri tenke meg å være på en slik side, som faktisk kan utlevere alt om deg selv!

''Mange dumme folk på denne FB, ''

Mange dumme folk alle steder, også på diskusjonsfora på nett. Mange dumme folk i nabolaget også, kanskje vi skulle avskaffe det med det samme?

''og jeg er ikke en av dem.''

Men førstehånds informasjon om alle dummingene på FB, det har du?

Skrevet

I såfall er mine venner smartere enn dine ;-)

Tror bare jeg undertegner her, jeg. :D

Skrevet

... en utleverer akkurat som mye en selv vil...

''... en utleverer akkurat som mye en selv vil...''

Det tror jeg faktisk mange ikke har forstått, og kanskje SÆRLIG de som ikke er på FB men som likevel på mirakuløst vis vet ALT om det som foregår der. Eller de som bruker FB veldig sjelden og tror på all skremselspropaganda som dukker opp diverse lugubre steder med (u)jevne mellomrom.

Skrevet

''Mange dumme folk på denne FB, og jeg er ikke en av dem. Kunne aldri tenke meg å være på en slik side, som faktisk kan utlevere alt om deg selv!''

Oi, det var veldig fordomsfult, for du er ikke der og det stemmer ikke at det er slik på FB. Man velger selv hva man legger ut der og dermed blir slett ikke alt om en selv utlevert.

''for du er ikke der''

Hehe

Gjest Elextra
Skrevet

''et ultralydbilde er et ultralydbilde, for meg ser de like ut alle sammen'' Enig. Om det står "Baby i mars" eller legges ut et ultralydbilde er omtrent samme sak.

''Enig. Om det står "Baby i mars" eller legges ut et ultralydbilde er omtrent samme sak.''

Ikke helt enig. Et ultralydbilde kan jo avsløre ulike ting, og i et tenkt tilfelle kanskje feil legen ikke oppdaget. Kanskje litt søkt tankegang, men likevel mulig, tenker jeg. Jeg synes faktisk at et ultralydbilde er ganske privat.

Men det er jo riktig som flere sier at man endrer holdning til hva som er privat etterhvert som en venner seg til FB og andre medier.

Skrevet

''Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.''

Jeg er uenig! Hvis man skal ta hensyn til hva gud og Herman vil syns er OK å lese på veggen, så ville det neimen ikke bli postet mye. Folk må få poste hva de vil på veggen sin, så får heller gud eller Herman eller begge to velge å la vær å lese de uinteressante tingene.

Jeg for min del er mer opprørt over hva folk får seg til å poste på ANDRES vegg på FB.

''Jeg for min del er mer opprørt over hva folk får seg til å poste på ANDRES vegg på FB.''

Ja, det er jeg enig i.

Skrevet

''Enig. Om det står "Baby i mars" eller legges ut et ultralydbilde er omtrent samme sak.''

Ikke helt enig. Et ultralydbilde kan jo avsløre ulike ting, og i et tenkt tilfelle kanskje feil legen ikke oppdaget. Kanskje litt søkt tankegang, men likevel mulig, tenker jeg. Jeg synes faktisk at et ultralydbilde er ganske privat.

Men det er jo riktig som flere sier at man endrer holdning til hva som er privat etterhvert som en venner seg til FB og andre medier.

''Men det er jo riktig som flere sier at man endrer holdning til hva som er privat etterhvert som en venner seg til FB og andre medier.''

Ja, så snart er det sikkert helt ok å legge ut filmsnutt fra fødselen på FB også. :-)

Skrevet

''for du er ikke der''

Hehe

Skjønte ikke hva du mente her.

Skrevet

Jo det har du rett i, svarte itt fort der. Saken er vel at jeg egentlig ikke (tror jeg ville) reagerer stort på et ultralydbilde, men jeg ville aldri lagt ut et selv. Men selv har jeg til gode å se et ultralydbilde på fb, så det blir litt hypotetisk dette.

Gjest Elextra
Skrevet

Jo det har du rett i, svarte itt fort der. Saken er vel at jeg egentlig ikke (tror jeg ville) reagerer stort på et ultralydbilde, men jeg ville aldri lagt ut et selv. Men selv har jeg til gode å se et ultralydbilde på fb, så det blir litt hypotetisk dette.

'' Men selv har jeg til gode å se et ultralydbilde på fb, så det blir litt hypotetisk dette.''

Jeg har sett et fra en vordende pappa. Og en ganske oppegående sådan, men typisk en som ikke bryr seg veldig med hva som er privat - en supersosial fyr.

Skrevet

''Enig. Nesten litt sykt...''

Jeg tolker det som en gladmelding, det er ikke fosterbildet som er interessant, det er beskjeden om at han/hun skal bli mor/far.

Enig! :)

Skrevet

''Et ultralydbilde kan jo avsløre ulike ting, og i et tenkt tilfelle kanskje feil legen ikke oppdaget.''

Etter å ha opplevd selv og hatt venner som har opplevd at store feil på barnet ikke ble oppdaget på ul tett innpå fødselen så nekter jeg å tro at feil som er så åpenbare at hvermannsen ser dem forekommer på et ultralydbilde uten at jordmor/lege har oppdaget det! Ultralydbilder er som regel så uklare at man ser at det er et hode og kanskje noen fingre. :o) 3D-bilder ser man mer på, de ser nesten skumle ut synes jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke sant. Jeg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall.. ;-)

''eg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall..''

Jeg har faktisk et par slike blant mine FB-venner (gamle skolekompiser som jeg ikke vil avvise), men har behørig fjernet oppdateringene deres i innstillinger. Typisk er de samme personene ivrige i alskens spill og applikasjoner, og det er faktisk grenser for hvor interessant det er å lese om andres innkjøp og handlinger i diverse nettspill.

Skrevet

''Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?''

Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.

Og så er det neo med hvor tidlig og i hvilken form man skal eksponere et foster.

Det har vel med følelser å gjøre, så det er vanskelig å forklare.

Jeg har egentlig aldri tenkt at det var for privat å legge ut UL-bilde, men at det er kjedelig lesning kan jeg være enig i ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...