Gå til innhold

Om FB og hva man legger ut på veggen sin.

Anbefalte innlegg

''Om ti år ler alle av at enkelte var så skeptiske til sosiale medier ;)''

Vet du, jeg tror ikke det kommer til å ta så lang tid. :D Gi det fire-fem år og "ALLE" himler med øynene over den skepsisen. Er ikke veldig mange år siden folk utbasunerte om hvor himla skummelt internett i seg selv var.

Tror du har rett i det ;)

Husker all skepsisen da videomaskinene og parabolantennene kom også :P

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

27

• Colette

11

• Mrs D

8

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Skriver generelt etter som jeg ikke har sansen for fjaseboka.

Jeg synes det er mye mer problematisk når folk legger ut i det vie og brede om unger som er så store at de for lengst er klar for litt privatliv. En del foreldre utleverer barna sine på en ilojal måte synes jeg.

Et ultralydbilde ville jeg ikke reagert på. Oppfatter ikke det som spesielt privat. Det ene bildet er ganske likt det andre. Viktig for de aller nærmeste og kanskje uvesentlig for andre.

mvh

Og jeg er ganske overrasket over at det er mulig å hisse seg opp av at noen legger ut et uskyldig ultralydbilde. Det forstår jeg ingenting av. Det er jo ikke knipset gjennom inngangen der nedentil:)

Det må langt mer til for at jeg skal bli opprørt eller sjokkert, men de som lirer av seg kjempeprivate ting etter en krangel med partneren kan få meg til å sitte med puta foran øynene...

Gjest tenker nå jeg da

''Hvorfor er det for privat å legge ut UL-bilde?''

Jeg synes det går mer på valg av media, at man legger det på veggen på FB, hvor man gjerne har "gud-og-hvermann" på vennelista og dette er definitivt noe som ikke er av interesse for alle.

Og så er det neo med hvor tidlig og i hvilken form man skal eksponere et foster.

Det har vel med følelser å gjøre, så det er vanskelig å forklare.

Hvis man på veggen sin bare skal legge ut ting som har interesse for alle vennene kan man jo ikke legge ut noen ting.

''eg har mange venner, men det er likevel langt mellom innlegg tilsvarende "gleder du deg til jul etc" på min nyhetsvegg i allefall..''

Jeg har faktisk et par slike blant mine FB-venner (gamle skolekompiser som jeg ikke vil avvise), men har behørig fjernet oppdateringene deres i innstillinger. Typisk er de samme personene ivrige i alskens spill og applikasjoner, og det er faktisk grenser for hvor interessant det er å lese om andres innkjøp og handlinger i diverse nettspill.

Jeg hadde en sånn artig-kar på min liste jeg, men gadd ikke mer groviser og slettet fyren etter en skikkelig dårlig 22. juli-vits langt over grensen. Har forresten lagt et par propagandister og spillkjøpere i skjul jeg også, gadd ikke mer av oppdateringene deres. Kjekt å kunne sile litt ;-)

Annonse

Ultralydbilde? De er jo like alle sammen, syns ikke det er for privat i det hele tatt. Bortsett fra det hadde jeg ikke lagt det ut kjenner jeg.

Har en på vennelista mi som la ut en steikeovn med boller i da hun kunngjorde at hun var gravid. Mye finere det bildet, syns jeg. ;-)

Ellers er jeg også ganske storøyd til tider, av hva folk legger ut. Har en fjern slektning som legger ut detaljerte helseopplysninger om sin kronisk syke datter. Som er 18 år. Ufattelig, syns jeg.

Men i hovedsak prøver jeg å minne meg på at det er ingen fasit for hvordan FB skal brukes. Så lenge folk ikke legger ut ulovlige eller støtende ting, velger jeg å ikke legge noe særlig energi i å bli rystet eller fornærma eller whatnot. Jeg velger heller å enten slette eller skjule vedkommende.

Ultralydbilde? De er jo like alle sammen, syns ikke det er for privat i det hele tatt. Bortsett fra det hadde jeg ikke lagt det ut kjenner jeg.

Har en på vennelista mi som la ut en steikeovn med boller i da hun kunngjorde at hun var gravid. Mye finere det bildet, syns jeg. ;-)

Ellers er jeg også ganske storøyd til tider, av hva folk legger ut. Har en fjern slektning som legger ut detaljerte helseopplysninger om sin kronisk syke datter. Som er 18 år. Ufattelig, syns jeg.

Men i hovedsak prøver jeg å minne meg på at det er ingen fasit for hvordan FB skal brukes. Så lenge folk ikke legger ut ulovlige eller støtende ting, velger jeg å ikke legge noe særlig energi i å bli rystet eller fornærma eller whatnot. Jeg velger heller å enten slette eller skjule vedkommende.

''Har en på vennelista mi som la ut en steikeovn med boller i da hun kunngjorde at hun var gravid. Mye finere det bildet, syns jeg. ;-)''

Artig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...