Gå til innhold

Er rike folk uærlige?

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand

Har de siste 10 årene fulgt nøye med både på europeisk og amerikansk politikk.Også på bank og finansnæringen.I Norge tror jeg vel at ca 75% av de aller rikeste stort sett er ærlige om man tar med skattesnusk i regnskapet.Røkke flyttet hjem og Fredrikesen "pendler" mellom Kypros og Norge.Men Petter Solberg bor i Monaco.

Tiper at det er ca 50-70% i EU,25% i Russland,og bare 10-25% i USA.Det er så mye juks innen finansnæringen intertationalt at jeg helt har sluttet å kjøpe aksjer og fond.Jeg betaler heller ned gjeld og vil investere i enten eiendom eller vetarenbiler om jeg skulle bli rik en gang.Når JEG snakker om vetaranbiler er det alt under 500 000,- Vanlig bil for meg er alt under 300 000,-

For meg er det å være rik å bo i ett hus til 2-3 mill og være gjeldfri.Om min intekt er 400 eller 600 000 er uinterresant så lenge jeg har en samboer/ektefelle og har det godt.Når å se fram til i en eventuell bedre framtid.

Om Kinesere,Japanere eller Brasilianere er uærlige vet jeg ikke bare at store deler av Syd-Amerika og USA er korrupt.

Har truffet få norske arrogante rikinger,men så har jeg bare vært på Majorstua og Aker Brygge da og aldri i "Åsen",på Nesøya eller Blommenholm.

Dessuten er vel enten Stavanger eller Sandnes en god nr 2 eller 3 når det gjelder rike kommuner.Vet ikke om det er Asker eller Bærum som er nr 1?

Hva med politisk tilhørighet? Er FRP ere mer uærlige enn AP folk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378295-er-rike-folk-u%C3%A6rlige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

''Er FRP ere mer uærlige enn AP folk?''

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Det var noen artikler i avisen om at rike var mer uærlige, men jeg finner dem ikke nå.

Med vennlig hilsen

Jaha, normalt har du jo alltid unnskyldt og bortforklart kriminelle handlinger med fattigdom og lav sosial status, men nå har du altså snudd på en femøring.

brilleslangen

det fins sikkert rike folk som er uærlige, fattige som er uærlige, middelklassefolk som er uærlige, syke som er uærlige, friske som er uærlige, tykke og tynne, folk fra alle partier, folk som ikke er politisk aktive, gamle og unge. Vi finner dem vel overalt. Men det gjør vi også med de ærlige. Og alle andre tenkelige egenskaper, vaner og uvaner.

Men å si at alle som bor i utlandet er uærlige blir like teit som å si at alle som bor i hvite hus er løgnere. ;)

Annonse

Gjest Oksen Ferdinand

Betyr dette da at alle kriminelle vil blir rike,mens ikke alle rike er kriminelle? Hva da med hvitsnipp-forbrytere? Er ikke de også forbrytere? Hva med advokater som balanserer på lovens mening som på en knivsegg,men altid følger lovens bokstav?Er ikke det for å bli enda rikere?

Skjer det en forandring med moralen når man passerer en årsintekt på 1 million kr? Er det uærlig av skipsredere å flagge ut av landet fordi skatten er for høy? Bør ikke også de bidra til felleskapet for også i fremtiden vedlikeholde verdens beste og rikeste land?

Bruker Statoil elelr Telenor uærlige metoder i utlandet? Om dette er i Canada eller India? Er det i orden for rike bedrifter å være ærlige bare i Norge?

Er det bare i USA at skandaler som Enron og bank og finanskrisen ødelegegr for ryktet til de med panger og makt? Er det bare i USA det finnes en maktelite som mistbruker sin makt for å mele sin egen kake?

Er i såfall USA i en særstilling og Norge har ingen slike

"synder" på samvittigheten? Er Terra skandalen den eneste? Er det i orden å utnytte dumrianner bare fordi de har for mye penger?

Gjest Elextra

Betyr dette da at alle kriminelle vil blir rike,mens ikke alle rike er kriminelle? Hva da med hvitsnipp-forbrytere? Er ikke de også forbrytere? Hva med advokater som balanserer på lovens mening som på en knivsegg,men altid følger lovens bokstav?Er ikke det for å bli enda rikere?

Skjer det en forandring med moralen når man passerer en årsintekt på 1 million kr? Er det uærlig av skipsredere å flagge ut av landet fordi skatten er for høy? Bør ikke også de bidra til felleskapet for også i fremtiden vedlikeholde verdens beste og rikeste land?

Bruker Statoil elelr Telenor uærlige metoder i utlandet? Om dette er i Canada eller India? Er det i orden for rike bedrifter å være ærlige bare i Norge?

Er det bare i USA at skandaler som Enron og bank og finanskrisen ødelegegr for ryktet til de med panger og makt? Er det bare i USA det finnes en maktelite som mistbruker sin makt for å mele sin egen kake?

Er i såfall USA i en særstilling og Norge har ingen slike

"synder" på samvittigheten? Er Terra skandalen den eneste? Er det i orden å utnytte dumrianner bare fordi de har for mye penger?

''Betyr dette da at alle kriminelle vil blir rike,mens ikke alle rike er kriminelle? ''

Ja, selvfølgelig. Det går da fint an å tjene masse penger på redelig vis, om man er dyktig og heldig.

''Hva da med hvitsnipp-forbrytere? Er ikke de også forbrytere?''

Ja, selvfølgelig.

'' Hva med advokater som balanserer på lovens mening som på en knivsegg,men altid følger lovens bokstav?Er ikke det for å bli enda rikere?''

Dette har ingen ting med kriminalitet å gjøre, og motivet trenger ikke nødvendigvis være å tjene penger selv.

''Skjer det en forandring med moralen når man passerer en årsintekt på 1 million kr?''

Nei.

'' Er det uærlig av skipsredere å flagge ut av landet fordi skatten er for høy? Bør ikke også de bidra til felleskapet for også i fremtiden vedlikeholde verdens beste og rikeste land?''

Ikke uærlig, men noen vil nok kalle det umoralsk. På den annen side kan en jo forstå at de flytter virksomheten dit det lønner seg, og på den måten er det også mulig de skaper flere arbeidsplasser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...