Gå til innhold

Noen som har erfaring med lagring på nettsky?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjøkeniburet

Jeg har ikke erfaring med jetta som du nevner.

Dropbox har jeg innstallert på både iPad, Mac, Pc og android mobiltelefon.

Skikkelig enkelt å bruke. Lager en egen folder på de remediene du har den innstallert på.

Og føyer du til noe i folderen på den ene maskinen, så blir dette automatisk synkronisert neste gang du logger på.

Er du på en maskin som ikke har dropbox innstallert, så kan du likevel logge på kontoen, og laste opp filer etc.

Skikkelig enkelt å bruke. Lager en egen folder på de remediene du har den innstallert på.

Og føyer du til noe i folderen på den ene maskinen, så blir dette automatisk synkronisert neste gang du logger på.

Er du på en maskin som ikke har dropbox innstallert, så kan du likevel logge på kontoen, og laste opp filer etc.

Takk for svar. Hvordan er det med sikkerheten i forhold til hacking osv da?

Enda et spørsmål: Hva hvis leverandøren plutselig går konkurs? Da vil jo alt en har av filer bli mistet....

Gjest Gjøkeniburet

Takk for svar. Hvordan er det med sikkerheten i forhold til hacking osv da?

Tja, si det. Den dagen dette blir hacket på noen måte, så faller bunnen ut av hele markedet. De vil jo at bedrifter skal lagre alt i denne såkalte nettskyen.

Så ja, jeg har stilt spørsmålet selv ja.

Jeg har backup av ting som er viktige, så om hele dropbox forsvinner, så er det ingen krise.

Men foreløpig, så er det en utrolig lettvint måte for meg å ha diverse dokumenter, sertifikater, visa, kursbevis, skjøter, vognkort, pass, attester osv. opplastet der.

Det snakkes mye om sikkerhet, og da også om posten. Posten vil gjerne bli digital, og da snakkes det om manglende sikkerhet.

Her hvor jeg bor, så har vi store stativer hvor poskassene er montert opp.

Jeg har tilgode å se en eneste postboks som er sikret med et lås av noe slag.

Sikkerhet ?

Tja, si det. Den dagen dette blir hacket på noen måte, så faller bunnen ut av hele markedet. De vil jo at bedrifter skal lagre alt i denne såkalte nettskyen.

Så ja, jeg har stilt spørsmålet selv ja.

Jeg har backup av ting som er viktige, så om hele dropbox forsvinner, så er det ingen krise.

Men foreløpig, så er det en utrolig lettvint måte for meg å ha diverse dokumenter, sertifikater, visa, kursbevis, skjøter, vognkort, pass, attester osv. opplastet der.

Det snakkes mye om sikkerhet, og da også om posten. Posten vil gjerne bli digital, og da snakkes det om manglende sikkerhet.

Her hvor jeg bor, så har vi store stativer hvor poskassene er montert opp.

Jeg har tilgode å se en eneste postboks som er sikret med et lås av noe slag.

Sikkerhet ?

''Her hvor jeg bor, så har vi store stativer hvor poskassene er montert opp. Jeg har tilgode å se en eneste postboks som er sikret med et lås av noe slag. Sikkerhet?''

Jeg bor i blokk med postkasser nede i oppgangen, låste. Hjelper i grunnen like da vi er to med samme etternavn i oppgangen og selv om vi har merket kassene vårt godt så får vi rett som det er (ukentlig?) hverandres post. Det er en trdje i oppgangen som har etternavn som begynner på samme bokstav og jeg har også fått dennes post av og til.

Heldigvis er den andre med samme navn som meg min søster og vi har nøkler til hverandre og jeg finner ofte posten min liggende i gangen. :o) Og om det er noe jeg venter på og det ikke kommer så sjekker jeg gjerne hennes kasse og finner det der. Så det hjelper ikke alltid med låst postkasse.

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

''Her hvor jeg bor, så har vi store stativer hvor poskassene er montert opp. Jeg har tilgode å se en eneste postboks som er sikret med et lås av noe slag. Sikkerhet?''

Jeg bor i blokk med postkasser nede i oppgangen, låste. Hjelper i grunnen like da vi er to med samme etternavn i oppgangen og selv om vi har merket kassene vårt godt så får vi rett som det er (ukentlig?) hverandres post. Det er en trdje i oppgangen som har etternavn som begynner på samme bokstav og jeg har også fått dennes post av og til.

Heldigvis er den andre med samme navn som meg min søster og vi har nøkler til hverandre og jeg finner ofte posten min liggende i gangen. :o) Og om det er noe jeg venter på og det ikke kommer så sjekker jeg gjerne hennes kasse og finner det der. Så det hjelper ikke alltid med låst postkasse.

Jeg er enig i det. Vil man bryte seg inn noe sted, så kan man gjøre det.

Men det jeg mener, er at mange snakker/klager på sikkerhet når det gjelder e-post (altså via posten, slik som digipost mm.), men låst poskasse har mange altså ikke.

Eksempel : Alle vet jo sånn omtrent når selvangivelsen blir sendt ut....

Jeg kunne forsynt meg med 10 selvangivelser bare fra mitt stativ - uten å bryte opp noe lås el.lign.

Pass for eksempel. Det blir jo sendt ut i en konvolutt som levner ingen tvil om hva det er for noe.

Bare å forsyne seg.

Så dropbox er like sikker som noe annet vil jeg tro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...