Gå til innhold

Hvor mye mat til 20 stk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da ungene ble døpt laget vi koldtbord selv (og med hjelp av div familiemedlemmer som stilte opp med sin "spesialitet").

Mitt innspill er ihvertfall:

Lag mye mindre enn du tror! (Vi hadde koldtbordrester i månedsvis etter hver dåp.) Særlig hvis det er brød/loff og dessert/kaker.

Gjest kanskjeeeeeeeeee

Fordelen med koldtbord er jo at om det blir rester, så har dere jo pålegg dagene fremover :)

Du må jo tenke litt på hvor mye kaker det blir også, folk skal ha plass til kaker.

6-7 pariserloffer,

rikelig med brus i ulike sorter (holder å kjøpe en kasse tenker jeg, er det rester

så er jo ikke det krise)...

Ha også et par karafler med vann å servere.

Da vi hadde koldtbord

hadde vi røkelaks og eggerøre (kjøp en ferdig oppskjært røkelaksside)

eggerøren lager du samme morgen, kjapt å lage :-)

Kjøp to pakker med Gilde ferdigstekte karbonader og stek 4-5 løk delt i ringer.

Dette varmer dere i ovnen en halvtime før selskapet.

Om dere ønsker flere alternative varmretter, er kyllinglår en slager i koldtbord...

Gryterett med ris til er også bra.

Så kan dere dandere et spekefat, kjøp gjerne de ferdige spekefatene de selger,

3 pakker av de vil jeg tro holder, og dander de fint rundt et fat.

Pynt med kålblad, cherrytomat eller lignende.

Lag gjerne et ostefat og om dere har lyst til det, litt smøreost, et par ulike lagrede oster,

og salte kjeks.

Litt frisk frukt på bordet, gjerne oppskjært.

Salater...

En frisk salat,

en pastasalat

og en potetsalat...

Pølser til barna? :( Ikke nødvendig egentlig, de fleste liker vel karbonader og loff med ulike pålegg?

Gjest Doppia

Fordelen med koldtbord er jo at om det blir rester, så har dere jo pålegg dagene fremover :)

Du må jo tenke litt på hvor mye kaker det blir også, folk skal ha plass til kaker.

6-7 pariserloffer,

rikelig med brus i ulike sorter (holder å kjøpe en kasse tenker jeg, er det rester

så er jo ikke det krise)...

Ha også et par karafler med vann å servere.

Da vi hadde koldtbord

hadde vi røkelaks og eggerøre (kjøp en ferdig oppskjært røkelaksside)

eggerøren lager du samme morgen, kjapt å lage :-)

Kjøp to pakker med Gilde ferdigstekte karbonader og stek 4-5 løk delt i ringer.

Dette varmer dere i ovnen en halvtime før selskapet.

Om dere ønsker flere alternative varmretter, er kyllinglår en slager i koldtbord...

Gryterett med ris til er også bra.

Så kan dere dandere et spekefat, kjøp gjerne de ferdige spekefatene de selger,

3 pakker av de vil jeg tro holder, og dander de fint rundt et fat.

Pynt med kålblad, cherrytomat eller lignende.

Lag gjerne et ostefat og om dere har lyst til det, litt smøreost, et par ulike lagrede oster,

og salte kjeks.

Litt frisk frukt på bordet, gjerne oppskjært.

Salater...

En frisk salat,

en pastasalat

og en potetsalat...

Pølser til barna? :( Ikke nødvendig egentlig, de fleste liker vel karbonader og loff med ulike pålegg?

Rester som gjestene har hostet og tatt på, nei takk.

Annonse

Onsdag1365380628

Vi hadde koldtbord til konfirmasjon i fjor. Jeg laget alt selv. Hadde på forhånd ingen erfaring rundt det med koldtbord, men synes det var dyrt å kjøpe ferdig. Gjorde alt klart kvelden i forveien, så det var bare å sette frem.

Jeg søkte litt rundt på nettet og fant en side med forslag til hva en kunne servere og mengde pr person. Jeg skrev ut siden og byttet ut noen av forslagene med egne og konfirmantens ønsker. Vi kjøpte en maskin for å skjære opp pålegget, billig, rundt 200 kroner og den kom godt med.

Lagde dressinger selv, og potetsalat. Hjembakt brød. Både grovt og fint. Godt smør.

Hadde kjøttboller og småpølser for barnas skyld, men ellers spiser de vel stort sett hva de voksne liker.

Jeg koste meg med arbeidet rundt planleggingen, og var i ettertid fornøyd med å ha fått til å lage eget koldtbord med bare hjemmelaget mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...