Gå til innhold

alder og sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Whimsy

Jeg ble syk natt til 30års dagen min og var det i noen mnd. Og nå er jeg jammen meg blitt sjuk igjen..

Før dette hadde jeg ikke vært sjuk siden jeg var rundt 14. Har ikke vært sjuk mer enn ett par ganger i livet...før nå...

Har det noe med alder å gjøre??

eller kan jeg skylde på psykisk press fra alle kanter.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378338-alder-og-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syk og syk?

Hva slags sykdom er det da? Influensa? Forkjølelse?

Helt normalt å bli syk...

Og er det lenge siden sist du ble syk og du først blir smitta nå,

så bryter det gjerne ekstra hardt ut pga immunforsvaret ditt ikke er trent :-)

Selv har jeg hatt den tredje forkjølelsen på kort tid nå....

håper det er lenge til neste gang :-) Men men skal ikke klage,

mye verre å få omgangssyke, det hadde jeg i høst, heldigvis varte det bare en dag, men jævlig mens det holdt på. Fikk jo den verste mageknipen du kan tenke deg,

nesten like ille som en fødsel... (bare nesten)... og ikke hjalp det å drite heller.

Pissa med rassen mens jeg spydde, så måtte sitte der på do med bøtte foran meg...

Og det gikk kanskje bare en halvtime mellom hvert anfall. Hjalp jo ikke å ha bøtte foran senga, for når jeg spydde så kom det også bæsj...

så jeg måtte bare springe på do jeg, med bøtta foran meg :(

Håper det blir lenge til neste gang, helst aldri :(

Psykisk stress kan gjøre en mer utsatt for sykdom ja.

Jeg ble slått ut av kyssesyke en gang, i den perioden var det mye psykisk stress i livet mitt, så jeg var nok lett mottakelig :( Og så slapp som jeg ble den gang har jeg aldri før vært. Fikk en viss feeling av hvordan de med langtkommen ME har det.... og de har det hele tiden :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378338-alder-og-sykdom/#findComment-3328916
Del på andre sider

Gjest Whimsy

Hva slags sykdom er det da? Influensa? Forkjølelse?

Helt normalt å bli syk...

Og er det lenge siden sist du ble syk og du først blir smitta nå,

så bryter det gjerne ekstra hardt ut pga immunforsvaret ditt ikke er trent :-)

Selv har jeg hatt den tredje forkjølelsen på kort tid nå....

håper det er lenge til neste gang :-) Men men skal ikke klage,

mye verre å få omgangssyke, det hadde jeg i høst, heldigvis varte det bare en dag, men jævlig mens det holdt på. Fikk jo den verste mageknipen du kan tenke deg,

nesten like ille som en fødsel... (bare nesten)... og ikke hjalp det å drite heller.

Pissa med rassen mens jeg spydde, så måtte sitte der på do med bøtte foran meg...

Og det gikk kanskje bare en halvtime mellom hvert anfall. Hjalp jo ikke å ha bøtte foran senga, for når jeg spydde så kom det også bæsj...

så jeg måtte bare springe på do jeg, med bøtta foran meg :(

Håper det blir lenge til neste gang, helst aldri :(

Psykisk stress kan gjøre en mer utsatt for sykdom ja.

Jeg ble slått ut av kyssesyke en gang, i den perioden var det mye psykisk stress i livet mitt, så jeg var nok lett mottakelig :( Og så slapp som jeg ble den gang har jeg aldri før vært. Fikk en viss feeling av hvordan de med langtkommen ME har det.... og de har det hele tiden :(

Starta med influensa som slo meg ut kl 20:10 kvelden før jeg ble 30. Den satt i kroppen til februar. Har hatt mindre energi enn vanlig hele veien før denne greia nå. Den første var som din beskrivelse av situasjonen...

Kan vel være psykisk press..har et familiemedlem som er/har vært dødssyk så måtte reise i hastverk til en annen kant av landet. Innleggelse psyk som jeg måtte avlyse pga ytre omstendigheter, ikke optimal medisinering av bp. nydiagnosert ocd..leilighet jeg ikke vet om jeg får leie videre..tja...litt av hvert..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378338-alder-og-sykdom/#findComment-3328921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...