Gå til innhold

Anonyme profiler på Facebook.

Anbefalte innlegg

Jeg er administrator i et par grupper på Facebook, og må godkjenne forespørsler som kommer fra folk som vil være medlem i gruppen. Av og til dukker det opp profiler som er tilsynelatende anonyme, med et fiktivt navn. F.eks "Jane Doe". Det er minimalt med informasjon tilknyttet disse profilene, så jeg blir automatisk skeptisk. Men er det noen risiko med denne typen anonyme profiler? Kan de gjøre noe skade? Og hva skulle være grunnen til å bruke slike anonyme profiler?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378342-anonyme-profiler-p%C3%A5-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pass på men

mange jeg kjenner er skeptiske til å bli med på facebook pga de må legge ut hele navnet. Det var jeg og, og jeg hadde og anonym profil i starten....

med fiktivt navn og uten bilde...

Men det er sikkert noen useriøse spammere der ute og, har sett grupper hvor noen fjortiser driver og legger ut ting som ikke skal ligge der.

Jeg er selv anonym på facebook for alle og enhver mann. Men de som kjenner meg, kjenner jo også til mitt anonyme navn.

Om jeg vil bli venn eller medlem av facebook grupper som jeg ikke vet om kjenner nicknavnet mitt, sender jeg ved en liten melding til vedkommende, hvor jeg røper dette. Det skulle bare mangle. Har selv fått venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner, feks fra utlandet, som viser seg at bare er tull. Heldigvis har jeg sluppet store spam-angrep som følge, men dette har nok bare vært flaks. Kjenner flere som har lagt til ukjente personer som viser seg å være en virus felle!

Jeg ville med andre ord ikke lagt til ukjente, anonyme personer. Om de reagerer på at du ikke godkjenner dem, er det deres ansvar å informere deg om hvem du faktisk er! Dette bør jo være et minstekrav ved å få lov å være medlem av gruppa.

Jeg er selv anonym på facebook for alle og enhver mann. Men de som kjenner meg, kjenner jo også til mitt anonyme navn.

Om jeg vil bli venn eller medlem av facebook grupper som jeg ikke vet om kjenner nicknavnet mitt, sender jeg ved en liten melding til vedkommende, hvor jeg røper dette. Det skulle bare mangle. Har selv fått venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner, feks fra utlandet, som viser seg at bare er tull. Heldigvis har jeg sluppet store spam-angrep som følge, men dette har nok bare vært flaks. Kjenner flere som har lagt til ukjente personer som viser seg å være en virus felle!

Jeg ville med andre ord ikke lagt til ukjente, anonyme personer. Om de reagerer på at du ikke godkjenner dem, er det deres ansvar å informere deg om hvem du faktisk er! Dette bør jo være et minstekrav ved å få lov å være medlem av gruppa.

''Kjenner flere som har lagt til ukjente personer som viser seg å være en virus felle!''

Har du dokumentasjon på dette? Hvordan får man virus ved å legge til en profil, kjent eller ukjent, ekte eller falsk? Phishing kan jeg gå med på, spamming også, men virus?

Skjønner ikkee helt vitsen med anonyme profiler på FB. Litt av stasen med hele greia er jo å være i kontakt med folk man kjenner og som man ellers har liten mulighet for å treffe. Jeg hadde aldri godkjent en venneforespørsel fra Dollie Duck selv om hun hadde fortalt meg på PM at hun var min gamle venninne Anne Olsen. Men det er meg ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...