Gå til innhold

Slette en velmenende fb-venn?

Anbefalte innlegg

Gjest sildejass

Jeg har en bekjent i min venneliste som jeg tydeligvis kræsjer med. H*n kommenterer av og til mine innlegg, men vi er ikke på bølgelengde. Når jeg spøker, får jeg reaksjoner at en type som jeg kjenner på som latterliggjøring. Er jeg hårsår? I tillegg lever h*n et helt annet liv enn meg og er opptatt av andre ting. Jeg vil ikke være slem og kvier meg for å slette, men kanskje jeg bør det for å beskytte meg selv, og h*n har vel liten glede av meg heller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378367-slette-en-velmenende-fb-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan hindre ham i å lese alt. Jeg har delt opp FB-vennene i to grupper, de som kan lese "alt" og de som bare får lese noe. Hver gang jeg skal skrive en oppdatering, huker jeg bare av i hjørnet hvilken gruppe som skal se dette. (altså alle, eller bare noen).

Du kan også stille inn på at enkelte venner ikke kan skrive/kommentere på dine innlegg.

Du kan hindre ham i å lese alt. Jeg har delt opp FB-vennene i to grupper, de som kan lese "alt" og de som bare får lese noe. Hver gang jeg skal skrive en oppdatering, huker jeg bare av i hjørnet hvilken gruppe som skal se dette. (altså alle, eller bare noen).

Du kan også stille inn på at enkelte venner ikke kan skrive/kommentere på dine innlegg.

Det blir litt for påfallende om vedkommende ser at andre skriver og h*n ikke kan. Og jeg vet ikke på forhånd hva h*n kommer til å kommentere. Men ellers har jeg brukt filtre for å skjerme enkelte personer fra enkelte innlegg.

Annonse

Om du kvier deg for å slette, er det også mulig å filtrere hva enkeltpersoner ser av din aktivitet, selv om han/hun er på vennelisten din. Dine statusoppdateringer kan forbeholdes din "indre krets" om du ønsker det. :-)

Når jeg først publiserer, er det for at folk skal se det... Saken er vel den at vi ikke har noe til felles og burde ikke forsøke å være venner, ikke engang facebook-venner. (Det er litt rart å "velge og vrake", synes det er grusomt å vrake, for jeg har blitt vraket selv så mye opp gjennom... Og denne personen er ikke slem, bare lite empatisk, eller forstår meg ikke, lever i en annen verden enn meg. H*n synes jeg er fjern, men jeg synes h*n er fjern også.)

Det blir litt for påfallende om vedkommende ser at andre skriver og h*n ikke kan. Og jeg vet ikke på forhånd hva h*n kommer til å kommentere. Men ellers har jeg brukt filtre for å skjerme enkelte personer fra enkelte innlegg.

Hvis han spør deg om hvorfor, kan du jo rett og slett være ærlig og forklare ham det.

Hvis han spør deg om hvorfor, kan du jo rett og slett være ærlig og forklare ham det.

Sletting foregår så diskret at h*n neppe vil legge merke til at jeg er borte fra feeden(?) Og som nevnt er det lite utbytte, begge veier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...