Gå til innhold

Sofa-problem - velge hvilken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• Katt-ja

4

• Mrs D

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Rommet er lyst og jeg har kastet ut alle mørke møbler så det er lyst og lett her inne. :o)

Hvis du får opp denne lenken så er det den nederst til høyre:

http://content.yudu.com/A1op75/K14N/resources/3.htm

Syns den var lekker, jeg. Men så er jeg glad i rødt i interiør. Det gjør meg glad. :)

Jeg personlig ville ikke valgt grønn eller mønstret. En del gyselige trender holder jeg meg unna, som der hvor ryggen bare er løse puter, og der setet fortsetter foran armlenene, her er en med begge deler: http://webcache.skeidar.no/images/0750300/0750300_MullhouseNightSofa.jpg

En mote for mange år siden var innfelt tre foran under armelenene, det er heldigvis ute nå.

Bortsett fra det går jeg etter noe som passer til rommet rent størrelsesmessig, og ikke gjør altfor vondt i lommeboka. Jeg har ennå bare kjøpt sofa brukt, så det blir litt tilfeldig hva jeg ender opp med.

Takk for skøytene! :-)))

Er du sikker på at du vil ha samme type sofa som på hytta?

''Er du sikker på at du vil ha samme type sofa som på hytta?''

Jepp, men det blir ikke rød, den blir den lyse. :o) Den passer perfekt i det hjørnet den skal stå, det er visse plassbegrensninger der nemlig og jeg har ikke funnet noen andre sofaer som er små nok.

Snuppa gliste fra øre til øre da hun fikk med seg skøytene og så veldig fornøyd ut. :o)

Jeg personlig ville ikke valgt grønn eller mønstret. En del gyselige trender holder jeg meg unna, som der hvor ryggen bare er løse puter, og der setet fortsetter foran armlenene, her er en med begge deler: http://webcache.skeidar.no/images/0750300/0750300_MullhouseNightSofa.jpg

En mote for mange år siden var innfelt tre foran under armelenene, det er heldigvis ute nå.

Bortsett fra det går jeg etter noe som passer til rommet rent størrelsesmessig, og ikke gjør altfor vondt i lommeboka. Jeg har ennå bare kjøpt sofa brukt, så det blir litt tilfeldig hva jeg ender opp med.

Sofa med bare sånne småputer i ryggen er totalt uaktuelt, de er jo bare til pynt, ikke til å sitte i.

Annonse

Tror jeg ville tatt ecrü.

Det er lettere å friske opp en litt dempet farge enn å roe ned skrikfarger. Den rødfargen ser også ut til å være vanskelig å kombinere med andre farger.

Flekker vil også vises nesten like godt på denne rødfargen som ecrü.

De første flekkene er de verste...

mvh

''Det er lettere å friske opp en litt dempet farge enn å roe ned skrikfarger. Den rødfargen ser også ut til å være vanskelig å kombinere med andre farger.''

Jepp, det var det jeg kom frem til til slutt. Den røde er fin, men det blir skjærende om jeg ikke finner tilbehør som matcher temmelig godt i fargen. Så jeg går for den lyse.

Jeg har hvit narciss vegger og rød sofa. Syns det er kjempefint, og jeg får mye skryt for sammensetningen. De som syns rødt er vel heftig sier vel ikke noe, hehe.

Fint hadde det blitt med den røde også, men jeg tror ganske sikkert at jeg vil bli mer fornøyd med den lyse her hos meg. :o)

Gjest lykke til med valget

Hadde du bodd i nærheten av oss, så skulle jeg tatt deg med til min svigerinne som har ecru farget stoff sofa, den er ikke mer enn to-tre år gammel ..... den ser ordentlig "lortete" ut, de har ikke små barn, men fargen av jeans og mørke bukser "setter seg" i sofaen, armlenene ser også svarte ut, folk sitter å gnir hendene sine og det blir fettete .....

Hadde du bodd i nærheten av oss, så skulle jeg tatt deg med til min svigerinne som har ecru farget stoff sofa, den er ikke mer enn to-tre år gammel ..... den ser ordentlig "lortete" ut, de har ikke små barn, men fargen av jeans og mørke bukser "setter seg" i sofaen, armlenene ser også svarte ut, folk sitter å gnir hendene sine og det blir fettete .....

Jaja, men til 4990,- får den vare den tiden den varer. :o)

''Er du sikker på at du vil ha samme type sofa som på hytta?''

Jepp, men det blir ikke rød, den blir den lyse. :o) Den passer perfekt i det hjørnet den skal stå, det er visse plassbegrensninger der nemlig og jeg har ikke funnet noen andre sofaer som er små nok.

Snuppa gliste fra øre til øre da hun fikk med seg skøytene og så veldig fornøyd ut. :o)

Er du heeeelt heeeeeeelt sikkert? Det er helt idiotisk at det ikke går an å vaske trekket!!! *prøver å snakke deg i fra det* ;-)

Jeg ville heller valgt noe fra Ikea med utskiftbare/vaskbare trekk. Denne uka skal jeg forresten vaske spisestuestoltrekk....

Rommet er lyst og jeg har kastet ut alle mørke møbler så det er lyst og lett her inne. :o)

Hvis du får opp denne lenken så er det den nederst til høyre:

http://content.yudu.com/A1op75/K14N/resources/3.htm

Jeg kjenner noen som har sofa i den rødfargen, og jeg har alltid synes den var så fin og gjorde rommet koselig!

Jeg ville ikke valgt en beige sofa til beige vegger, da ville jeg heller valgt å male akkurat den veggen en kontrastfarge. Det kan jo gå fort det, er du sikker på at du ikke vil det? Du trenger jo ikke male de andre veggene.

Annonse

Fint hadde det blitt med den røde også, men jeg tror ganske sikkert at jeg vil bli mer fornøyd med den lyse her hos meg. :o)

Har en venninne med lys sofa, og etter hvert er det blitt den ekleste sofaen jeg vet om. Den ser konstant møkkete ut, og hun har ikke en gang små barn.

Har en venninne med lys sofa, og etter hvert er det blitt den ekleste sofaen jeg vet om. Den ser konstant møkkete ut, og hun har ikke en gang små barn.

''Har en venninne med lys sofa, og etter hvert er det blitt den ekleste sofaen jeg vet om. Den ser konstant møkkete ut, og hun har ikke en gang små barn.''

Det verste for meg ville egentlig ikke være flekkene i seg selv, men alle de "vær forsiktig" og "pokker også, _kan_ du ikke være mer forsiktig" man vet kommer :-)

Gjest Psyk av alt

''Har en venninne med lys sofa, og etter hvert er det blitt den ekleste sofaen jeg vet om. Den ser konstant møkkete ut, og hun har ikke en gang små barn.''

Det verste for meg ville egentlig ikke være flekkene i seg selv, men alle de "vær forsiktig" og "pokker også, _kan_ du ikke være mer forsiktig" man vet kommer :-)

Jeg har helt hvit sofa. Jeg må med jevne mellomrom vaske trekkene.

Jeg tenker med gru på hvor skitne andre sofaer er, slike med farger som skitten ikke synes på og dermed ikke blir vasket.

Jeg har helt hvit sofa. Jeg må med jevne mellomrom vaske trekkene.

Jeg tenker med gru på hvor skitne andre sofaer er, slike med farger som skitten ikke synes på og dermed ikke blir vasket.

''Jeg må med jevne mellomrom vaske trekkene. Jeg tenker med gru på hvor skitne andre sofaer er, slike med farger som skitten ikke synes på og dermed ikke blir vasket.''

Sofaen Lillemus har ikke trekk som kan tas av...

Tjo - det er nok noen flekker på min fargede sofa...men jeg skal jo ikke spise av den, da - det må mer til for å få meg til å vemmes..

:-)

Er du heeeelt heeeeeeelt sikkert? Det er helt idiotisk at det ikke går an å vaske trekket!!! *prøver å snakke deg i fra det* ;-)

Jeg ville heller valgt noe fra Ikea med utskiftbare/vaskbare trekk. Denne uka skal jeg forresten vaske spisestuestoltrekk....

Ikea har ingen som passer, kun en sovesofa-hjørne som er stygg som bare juling og som har bare små løse "pynteputer" i ryggen.

Dessuten har jeg kjøpt den. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...